W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Bezpieczniej na DK 11 w miejscowości Zielona Łąka

20.12.2021

Poprawiliśmy bezpieczeństwo ruchu drogowego na skrzyżowaniu i przejściu dla pieszych na DK 11 w miejscowości Zielona Łąka.

Skrzyżowanie drogi krajowej nr 11 z drogami gminnymi w miejscowości Zielona Łąka. Widoczne samochody i zabudowania jednorodzinne.

Zadanie polegało na zaprojektowaniu oraz budowie sygnalizacji świetlnej wraz z oświetleniem dedykowanym na przejściu dla pieszych na DK 11 w miejscowości Zielona Łąka.

W ramach zadania wykonano:

  • wydłużenie pasów do skrętu w lewo z obu kierunków,
  • likwidację istniejących wysp chroniących ww. pasy,
  • budowę nowych wysp chroniących wraz z oznakowaniem aktywnym na początkach wydłużonych pasów do skrętów w lewo
  • wyznaczenie dodatkowego przejścia dla pieszych przez wlot drogi krajowej nr 11 od strony Ostrowa Wlkp.
  • budowę acyklicznej sygnalizacji świetlnej z akomodacją na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 11 z drogami gminnymi
  • dostosowanie oznakowania pionowego i poziomego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
  • wybudowanie chodnika po jednej stronie lewego wlotu drogi gminnej ul. Długa Łąka do DK11 o szerokości 2,50 m i na długości ok. 16,0 m
  • dedykowane oświetlenie 4 przejść dla pieszych -dwóch przez ciąg główny DK11 i dwóch na wlotach podporządkowanych dróg gminnych 
  • budowę znaków ostrzegawczych z lampami wczesnego ostrzegania z obu kierunków DK11

Wykonawcą był Zakład Budowy i Konserwacji Urządzeń Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Józef Wojciechowski i na realizację zadania miał 120 dni. Umowa opiewała na kwotę 490 770,00 zł brutto.

Program

Głównym celem Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej na lata 2021-2024 jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych w zarządzie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Określa on cele i priorytety inwestycyjne, wskazuje poziom i źródła finansowania oraz określa zakres rzeczowy zadań przewidywanych do realizacji. Program jest spójny ze Strategią na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju oraz Strategią Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku oraz komplementarny z działaniami realizowanymi w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.).

{"register":{"columns":[]}}