W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Dziewięć ofert w przetargu na przygotowanie rozbudowy DK28 Długie - Sanok

05.11.2025

Poznaliśmy oferty w przetargu na przygotowanie dokumentacji dla rozbudowy DK28 Długie - Sanok. To inwestycja, która połączy obwodnice Sanoka i Miejsca Piastowego. Dzięki niej skróci się czas dojazdu w Bieszczady, a miasto Sanok i cały subregion bieszczadzki zyskają bezpośrednie połączenie z drogą ekspresową S19.

Widok z poziomu ziemi na drogę. Okres wiosenny, świeci słońce, drzewa jeszcze bez liści ale powoli zieleni się trawa. Na pierwszym planie widać słupek pikietażowy z numerem 28 informującym jaka to droga. Widać drogę z namalowanym oznakowaniem poziomym, bariery energochłonne. Po prawej stronie jest rów i jezdnia serwisowa. W tle widać wzgórza.

Oferty

Lista złożonych ofert:

  • Protechnicon - 2 942 959,50 zł,
  • Konsorcjum firm Pracownia Inżynierska KLOTOIDA Sp. Z o.o. sp. k. - Pracownia Inżynierska KLOTOIDA Sp. z o.o. - 3 658 954,80 zł,
  • Promost Consulting – 3 671 550,00 zł,
  • Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt Warszawa - 3 679 525,32 zł,
  • Sweco Polska – 4 291 802,10 zł,
  • Konsorcjum firm MP – MPRB - 4 477 200,00 zł,
  • TPF - 4 916 290,32 zł,
  • IVIA - 5 811 750,00 zł,
  • DATABOUT – 5 817 900,00 zł.

Teraz oferty zostaną sprawdzone i ocenione. Najkorzystniejsza z nich zostanie wybrana na podstawie czterech kryteriów: ceny (60 proc.) oraz doświadczenia - głównego projektanta drogowego (20 proc.), zespołu geologicznego (10 proc.) i zespołu środowiskowego (10 proc.).

Jest to już drugi przetarg na dokumentację. Poprzedni został unieważniony, ponieważ wszystkie złożone oferty przekraczały kwotę, jaką planowaliśmy przeznaczyć na to zadanie. 

Zakres zadania

Ogłoszony przetarg dotyczy prac przygotowawczych, które rozpoczynają cykl realizacji tej inwestycji drogowej. To na tym etapie ustalamy korytarz drogi, analizujemy, gdzie i dlaczego będziemy budować nową drogę albo gdzie na pewno nie możemy budować, ponieważ realizowana inwestycja miałaby negatywny wpływ na otoczenie.

Zakres przetargu obejmuje wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej (DŚU).

Docelowo inwestycja na DK28 będzie polegała na budowie nowego odcinka drogi o długości ok. 6 km omijającego miejscowości Długie, Pisarowce i Nowosielce oraz rozbudowie istniejącej DK28 na długości ok. 2 km, w miejscowościach Czerteż i Zabłotce.

Cel inwestycji

Istniejąca droga krajowa nr 28 zaliczana jest do podstawowego układu komunikacyjnego Polski. Posiada charakter strategiczny, gdyż umożliwia dojazd do przejść granicznych w południowo-wschodniej części kraju (Korczowa, Medyka, Krościenko) łączących Unię Europejską z Ukrainą.

Średni dobowy ruch według Generalnego Pomiaru Ruchu (GPR) z 2020/2021 r. na drodze krajowej nr 28 między Miejscem Piastowym a Sanokiem kształtuje się na poziomie ponad 10 tys. pojazdów na dobę.

Na odcinku Długie - Sanok DK28 przebiega w większości wśród zwartej zabudowy mieszkaniowej z licznymi, jednopoziomowymi skrzyżowaniami, przejściami dla pieszych oraz zjazdami do nieruchomości, co wiąże się z częstymi ograniczeniami prędkości. Dodatkowo, w miejscowości Pisarowce, droga krajowa krzyżuje się z linią kolejową nr 108 Stróże - Krościenko poprzez skrzyżowanie jednopoziomowe. Powoduje to znaczne utrudnienia w ruchu i wydłuża czas przejazdu, w szczególności w godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego.

Droga o nowym przebiegu pozwoli na przekierowanie ruchu tranzytowego z przygotowywanej do realizacji obwodnicy Miejsca Piastowego, budowanej drogi ekspresowej S19 oraz z funkcjonującej obwodnicy Sanoka poza gęsto zabudowane centra miejscowości. Nowa droga będzie stanowić obwodnicę miejscowości Długie, Pisarowce oraz Nowosielce. Pozwoli także na uzyskanie spójnego standardu drogi krajowej (droga dwujezdniowa klasy GP, czyli główna ruchu przyspieszonego) na odcinku Krosno - Sanok, co wpłynie na usprawnienie ruchu tranzytowego oraz turystycznego na tym kierunku.

Pozwoli to także otworzyć nowy rozdział w rozwoju miast i całego regionu. Dzięki lepszemu skomunikowaniu z drogą ekspresową, a dalej z autostradą A4, tereny południowo-wschodniej części województwa staną się bardziej atrakcyjne dla inwestorów. Ułatwiony będzie transport towarów i zwiększona dostępność komunikacyjna, co w konsekwencji stworzy lepsze warunki do rozwoju lokalnych przedsiębiorstw oraz realizacji nowych inwestycji. Istotny jest także wpływ tej inwestycji na rozwój szeroko rozumianego sektora turystycznego. Skróci się czas dojazdu turystów, którzy coraz chętniej odwiedzają Bieszczady. Poprawi się komfort i bezpieczeństwo podróżowania. Co też istotne, nowa inwestycja będzie miała pozytywny wpływ na jakość codziennego życia mieszkańców miejscowości zlokalizowanych wzdłuż DK28. Zmniejszy się natężenie ruchu w okolicznych miejscowościach oraz poziom hałasu.

Materiały

Zestawienie ofert​_STEŚ DK28 Długie - Sanok
Informacja z otwarcia ofert DK28.pdf 0.21MB
{"register":{"columns":[]}}