W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Poprawiamy bezpieczeństwo w województwie podkarpackim

02.02.2024

Wybraliśmy najkorzystniejsze oferty w przetargach na poprawę bezpieczeństwa ruchu na przejściach dla pieszych na DK77 i A4/DK94 oraz na budowę chodnika w m. Równe na DK19. Jeśli od dokonanych wyborów nie wpłyną odwołania, możliwe będzie podpisanie umów z wykonawcami. To inwestycje, które w znaczący sposób wpłynął na poprawę bezpieczeństwa pieszych. Planujemy, że zrealizowane zostaną do końca 2024 r.

Doświetlone przejście dla pieszych na DK77 w m. Dunkowiczki

Poprawa brd na przejściach dla pieszych na DK77 i DK73/A4

W przetargach na realizację prac zarówno na DK77, jak i na DK73/A4, złożono po pięć ofert. Kryteria, według których oferty były oceniane i sprawdzane, były trzy: cena (60 proc.), przedłużenie okresu gwarancji jakości (20 proc.) oraz skrócenie terminu realizacji (20 proc.).

W postępowaniu na poprawę brd na przejściach dla pieszych na DK77, jako najkorzystniejszą ofertę, wskazano tę złożoną przez firmę BROSS KUSEK i SOBECKI z Tarnowa. Wykonawca zaoferował zrealizowanie zadania za kwotę 4 801 083,60 zł oraz przedłużenie okresu gwarancji jakości o 2 lata i skrócenie terminu realizacji o 2 miesiące.

W ramach tego zamówienia przewiduje się zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych infrastruktury dla pieszych w postaci oświetlenia dedykowanego przejść dla pieszych ze strefami przejściowymi/bez stref przejściowych w ciągu DK77. W ramach tego zadania doświetlimy łącznie 59 przejść dla pieszych, które zlokalizowane są w m. Trześń (1 szt.), Gorzyce (5 szt.), Motycze Poduchowne (1 szt.), Zaleszany (2 szt.), Zbydniów (1 szt.), Turbia (3 szt.), Agatówka (5 szt.), Stalowa Wola (4 szt.), Rudnik nad Sanem (2 szt.), Tarnogóra (2 szt.), Nowa Sarzyna (6 szt.), Leżajsk (4 szt.), Tryńcza (7 szt.), Wólka Ogryzkowa (1 szt.),  Gorzyce (3 szt.), Wólka Pełkińska (4 szt.), Pełkinie (2 szt.), Jarosław (2 szt.), Skołoszów (1 szt.), Orły (3 szt.).

Ofertę firmy BROSS KUSEK i SOBECKI z Tarnowa wskazaliśmy także jako najkorzystniejszą w części dot. poprawy brd na przejściach dla pieszych na DK73/A4. Wykonawca zaoferował zrealizowanie zadania za kwotę 3 125 553,00 zł oraz przedłużenie okresu gwarancji jakości o 2 lata i skrócenie terminu realizacji o 2 miesiące.

W ramach tego zamówienia przewiduje się zaprojektowanie i wykonanie oświetlenia dedykowanego przejść dla pieszych ze strefami przejściowymi/bez stref przejściowych w ciągu DK73 i A4/DK94 oraz przesunięcie przejścia dla pieszych w m. Brzostek wraz ze zmianą oznakowania i zmianą lokalizacji wysięgnika ze znakiem aktywnym D-6. W ramach tego zadania doświetlimy łącznie 38 przejść dla pieszych, które zlokalizowane są w m. Pilzno (3 szt.), Strzegocice (1 szt.), Bielowy (1 szt.), Kamienica Dolna (1 szt.), Zawadka Brzostecka (1 szt.), Brzostek (5 szt.), Bukowa (1 szt.), Kołaczyce (5 szt.), Krajowice (1 szt.),  Jasło (16 szt.), Korczowa (3 szt.).

Powyższe zadania zrealizowane zostaną w ramach Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej (PBID) na lata 2021 – 2024. Jest to pierwszy samodzielny program wieloletni z obszaru infrastruktury bezpieczeństwa ruchu drogowego na tak dużą skalę. Podejmowane w ramach Programu przez nas działania są ukierunkowane na zwiększenie ochrony uczestników ruchu oraz stworzenie bezpiecznej infrastruktury drogowej – a w efekcie zmniejszenie liczby wypadków i ich ofiar. Dlatego m.in. doświetlamy przejścia dla pieszych, budujemy chodniki czy przebudowujemy skrzyżowania. O realizacji PBID w województwie podkarpackim pisaliśmy więcej tutaj: https://www.gov.pl/web/gddkia-rzeszow/realizacja-programu-bezpiecznej-infrastruktury-drogowej-na-podkarpaciu

PBID określa cele i priorytety inwestycyjne, wskazuje poziom i źródła finansowania oraz określa zakres rzeczowy zadań przewidywanych do realizacji. Głównym celem działań jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Program jest spójny ze Strategią na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju oraz Strategią Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku a także komplementarny z działaniami realizowanymi w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych. Na ten cel z Krajowego Funduszu Drogowego przeznaczonych jest 2,5 mld zł. 

Budowa chodnika w m. Równe na DK19

W przetargu na budowę chodnika w m. Równe złożono dwie oferty, które zostały sprawdzone i ocenione według trzech kryteriów: ceny (60 proc.), przedłużenia okresu gwarancji jakości (20 proc.) oraz skrócenia terminu realizacji (20 proc.). Jako najkorzystniejszą ofertę, wskazano tę złożoną przez firmę MATBUD z Rzeszowa, która zaoferowała zrealizowanie zadania w terminie 9 miesięcy, za kwotę 390 955,97 zł oraz przedłużenie okresu gwarancji jakości o 2 lata.

Powyższy odcinek DK19 zlokalizowany jest w powiecie krośnieńskim, na terenie gminy Dukla. Jest to droga o nawierzchni bitumicznej z pasem ruchu o szerokości 3,5 m oraz poboczami bitumicznymi i gruntowymi. Nowy chodnik zostanie zlokalizowany przy jezdni w pasie drogowym drogi krajowej i będzie stanowił kontynuację istniejącego ciągu pieszego od strony m. Równe. Jego długość wyniesie 0,15 km a szerokość 2,0 m wraz z krawężnikiem. Nawierzchnia wykonana zostanie z kostki  betonowej. 

{"register":{"columns":[]}}