W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Poznaliśmy oferty na realizację odcinka S19 Domaradz - Iskrzynia

01.06.2022

Osiem ofert wpłynęło w przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S19 między Domaradzem a Iskrzynią. Sześć z nich mieści się w budżecie, jaki zaplanowaliśmy przeznaczyć na to zadanie.

Widok z poziomu jezdni na drogę ekspresową S19. Dwie jezdnie rozdzielone pasem zieleni i barierami. Po obu stronach drogi widać drzewa.

Oferty

Kwota, jaką GDDKiA przewidziała na sfinansowanie realizacji tego odcinka drogi ekspresowej S19, wynosi 1 396 026 772,62 zł. Oferty w przetargu złożyły firmy: 

  1. Mostostal Warszawa - 1 063 251 940,57 zł, 

  1. Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret - 1 144 332 960,00 zł, 

  1. Budimex - 1 183 978 975,59 zł, 

  1. Intercor - 1 205 400 000,00 zł, 

  1. Strabag - 1 215 803 308,02 zł, 

  1. Mota - Engil - 1 394 332 154,94 zł, 

  1. PORR - 1 519 871 640,00 zł, 

  1. POLAQUA - 1 676 950 048,29 zł. 

Oferty zostaną sprawdzone i ocenione według trzech kryteriów: ceny (60 proc.), przedłużenia okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (20 proc.), a także przedłużenia okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe wraz z ich wyposażeniem (20 proc.). 

Zakres prac

Zakres inwestycji obejmuje budowę odcinka drogi ekspresowej o długości ok. 12,5 km, o przekroju dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w obu kierunkach oraz pas awaryjny. W ciągu trasy głównej powstanie siedem estakad, osiem mostów oraz osiem wiaduktów drogowych. Zbudowane zostaną także trzy przejścia dla zwierząt (dwa dla zwierząt średnich i jedno dla zwierząt dużych), trzy przepusty oraz szereg obiektów w ciągu dodatkowych jezdni. Rozpiętość trzech estakad w ciągu drogi ekspresowej będzie przekraczać 400 m, natomiast najdłuższa będzie mierzyć ok. 700 m i przebiegać będzie nad doliną na filarach o wysokości dochodzącej do 30 m.  

Ponadto w ramach inwestycji w miejscowości Zagórze wybudowane zostaną dwa Miejsca Obsługi Podróżnych MOP Zagórze kat. I (MOP Zagórze w kierunku Barwinka będzie przystosowany do rozbudowy do kat. III, natomiast MOP Zagórze w kierunku Rzeszowa będzie przystosowany do rozbudowy do kat. II).  

Droga ekspresowa zostanie wyposażona w urządzenia BRD, infrastrukturę systemu zarządzania ruchem oraz urządzenia ochrony środowiska. W ramach zadania zostaną wybudowane dodatkowe jezdnie obsługujące teren przyległy, przebudowane zostaną drogi poprzeczne kolidujące z inwestycją, cieki wodne, a także infrastruktura techniczna. 

Planuje się, że prace projektowe i roboty budowlane zostaną ukończone w ciągu maksymalnie 39 miesięcy od daty podpisania umowy. 

Via Carpatia

Droga ekspresowa S19 to element międzynarodowego szlaku Via Carpatia, łączącego Europę Północną i Południową. W Polsce trasa ta będzie miała ponad 700 km długości i przebiegać będzie przez województwa: podlaskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie. W woj. podkarpackim będzie miała docelowo długość ok. 169 km. 

Stan realizacji S19 w woj. podkarpackim:  

  • 81,8 km - oddane do ruchu (odcinki: Lasy Janowskie - Rzeszów Południe),     

  • 42,2 km - w realizacji (w budowie: Rzeszów Południe - Babica oraz w systemie Projektuj i buduj: Babica - Jawornik, Iskrzynia - Miejsce Piastowe i Miejsce Piastowe - Dukla),    

  • 42,3 km - w przygotowaniu (na etapie przetargu: Lutcza - Domaradz, Domaradz - Iskrzynia, Dukla - Barwinek i dobudowa drugiej jezdni Sokołów Małopolski Płn. - Jasionka, przed ogłoszeniem przetargu: Jawornik - Lutcza). 

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}