W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Poznaliśmy oferty na remont wiaduktu na DK94 w m. Krasne

25.03.2025

Pięć ofert zostało złożonych w przetargu na zaprojektowanie i wykonanie remontu wiaduktu w m. Krasne na DK94.

Widok z góry na drogę krajowa numer 94 w miejscowości Krasne. Jest wiosna, świeci słońce, zazieleniają się trawniki. Widać drogę z dwoma pasami w każdym kierunku, po której jadą dwa auta. Jedno auto białe, drugie czarne. Pod drogą jest zlokalizowany wiadukt.

Oferty

Cztery oferty, z pięciu złożonych w przetargu, mieszczą się w budżecie jaki zamierzamy przeznaczyć na realizację tego zadania – 916 684,56 zł.

Lista złożonych ofert:

  • F.U.H.P. Leszek Kochanowicz - 615 861,00 zł
  • Przedsiębiorstwo Budowlane Stalmost - 749 881,80 zł
  • MG Infrastruktura Marian Wołczyk - 786 310,71 zł
  • Primost Południe – 889 290,00 zł
  • Konsorcjum: F.U. Detal i Detal Mosty – 1 389 900,00 zł.

Teraz oferty zostaną sprawdzone i ocenione. Najkorzystniejsza z nich zostanie wybrana na podstawie następujących kryteriów: ceny (60 proc.), przedłużenia okresu gwarancji jakości (20 proc.) oraz  maksymalny termin realizacji umowy (20 proc.).

Zakres

Zadanie realizowane będzie w systemie Projektuj i buduj. Zakres prac obejmie opracowanie koncepcji technicznej i projektu wykonawczego, a następnie wykonanie robót budowlanych. Planujemy, że prace remontowe potrwają 5 miesięcy.

Na wiadukcie wymieniona zostanie warstwa ścieralna a na dojazdach do obiektu warstwa ścieralna i wiążąca. Nastąpi wymiana istniejących dylatacji bitumicznych. Kapy chodnikowe naprawione zostaną z zastosowaniem betonu i/lub zapraw mieszanką betonu polimerowo-cementowego (zaprawa PCC). Na kapach wyremontowana zostanie nawierzchnia żywiczna.

W ramach prac oczyszczone zostaną krawężniki kamienne na obiekcie. Zakres inwestycji to również oczyszczenie powierzchni, lokalna reprofilacja zaprawami PCC i odtworzenie zabezpieczeń antykorozyjnych betonu przyczółków, skrzydeł i dźwigarów. To także oczyszczenie powierzchni istniejącego brukowania stożków i skarp przy obiekcie wraz z usunięciem istniejącego i wykonaniem nowego spoinowania. W ramach zadania wymienione zostanie 30% zniszczonego umocnienia. Uzupełnione zostanie też brukowanie przy schodach skarpowych.

Wykonawca, który będzie remontował wiadukt, oczyści i wymaluje balustrady przy schodach naskarpowych, wymieni bariery i balustrady na obiekcie i dojazdach w zakresie objętym remontem. Wykona też lokalne naprawy schodów naskarpowych, korytek ściekowych na skarpach przy stożkach oraz naprawi lub wymieni uszkodzone deski gzymsowe.

DANE TECHNICZNE MOSTU:

  • długość całkowita obiektu - 14,64 m
  • szerokość obiektu - 22,00 m
  • liczba przęseł - jedno przęsło
  • rodzaj konstrukcji - konstrukcja ramownicowa z przegubami     
  • podpory - pełnościenne o korpusie pełnym
  • materiał podpór - przyczółki z betonu zbrojonego

Uzasadnienie

Istniejący obiekt wybudowano w 2006 roku. W wyniku eksploatacji i działania czynników zewnętrznych uległ znacznym uszkodzeniom.

Deformacje oraz ubytki w nawierzchni mogą prowadzić do niebezpiecznych sytuacji na drodze. Nieszczelność oraz deformacje dylatacji bitumicznych powodują przenikanie wody do wewnętrznych struktur wiaduktu, co z kolei może powodować korozję elementów konstrukcyjnych oraz osłabienie nośności obiektu. Uszczelnienie dylatacji jest więc kluczowe dla przedłużenia trwałości wiaduktu i uniknięcia kosztownych napraw w przyszłości.

Pojawiły się także uszkodzenia desek gzymsowych stanowiące zagrożenie dla osób przebywających pod obiektem. Brak realizacji remontu oznaczałoby dalszą degradację obiektu i konieczność wprowadzenia ograniczeń w ruchu, aż do całkowitego zamknięcia wiaduktu.

{"register":{"columns":[]}}