W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Z dziennikarzami na budowie trzech odcinków S19

17.08.2021

Postęp prac na budowie drogi ekspresowej S19 od Niska do Sokołowa Małopolskiego mogli zobaczyć przedstawiciele mediów. Budowa jest dofinansowana ze środków UE. Zgodnie z podpisaną umową o dofinansowanie, całkowity koszt projektu to 1 132 005 519,33 zł, a wysokość dofinansowania UE stanowi 587 297 822, 46 zł.

DCIM\100MEDIA\DJI_0011.JPG

Na Podkarpaciu droga ekspresowa S19 będzie miała docelowo długość ok. 169 km. Kierowcy mogą korzystać z ponad 30 km tej trasy. Obecnie w realizacji jest osiem odcinków S19 o łącznej długości ponad 74 km i wartości ok. 4,3 mld zł, dwa odcinki o dł. 21,9 km są na etapie przetargu a kolejne trzy o dł. 42,52 km w przygotowaniu.

 

Budowa drogi ekspresowej S19 Nisko Południe – Sokołów Małopolski Północ, na której byliśmy z dziennikarzami, podzielona jest na trzy odcinki realizacyjne:

S19 Nisko Południe – Podgórze

S19 Podgórze – Kamień

S19 Kamień - Sokołów Małopolski Północ

 

Opis każdego z nich wraz z aktualnym zaawansowaniem poniżej:

S19 NISKO POŁUDNIE – PODGÓRZE, DŁ. 11,5 KM

Wykonawca: Mostostal Warszawa S.A. i Acciona Construccion S.A.

Wartość kontaktu: 272 457 297,39 zł brutto

Czas na ukończenie: 34 miesiące od daty rozpoczęcia, przy czym do czasu realizacji robót zgodnie z umową nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca).

 

Ważne daty dla realizacji Kontraktu:

•             14.11.2018 r. - data podpisania umowy z Wykonawcą

•             10.08.2018 r. - data podpisania umowy z Nadzorem

•             12.09.2019 r. - data złożenia wniosku o wydanie decyzji ZRID

•             19.09.2019 r. - data zawarcia umowy o dofinansowanie z UE

•             31.01.2020 r. - data wydania przez Wojewodę Podkarpackiego decyzji ZRID

•             06.02.2020 r. - data przekazania placu budowy

•             10.02.2020 r. - rozpoczęcie robót

•             27.04.2022 r. - data ukończenia robót wg umowy

•             procent upływu czasu: 78,57% (990 dni)

 

Informacja o Kontrakcie:

Przedmiotowy odcinek S19 od węzła Nisko Południe do węzła Podgórze (docelowo nazwa: Jeżowe) zlokalizowany jest w powiecie: niżańskim na terenie gmin Nisko i Jeżowe.

Inwestycja realizowana jest w systemie projektuj-buduj co oznacza, że obejmuje swoim zakresem zaprojektowanie, uzyskanie wymaganych prawem decyzji i zezwoleń na budowę, wybudowanie, uzyskanie decyzji o pozwolenie na użytkowanie oraz oddanie do użytkowania wskazanego odcinka trasy.

Zakres robót obejmuje wykonanie dwujezdniowej drogi ekspresowej z pasami awaryjnymi i rezerwą miejsca na zewnątrz pod trzeci pas ruchu, z drogami poprzecznymi i drogami dojazdowymi umożliwiającymi połączenie z istniejącą siecią dróg, wraz z usunięciem kolizji z infrastrukturą techniczną niezwiązaną z drogą, urządzeniami ochrony środowiska tj. ekranami akustycznymi (w postaci wałów ziemnych), urządzeniami podczyszczania wód opadowych, ogrodzeniami i przejściami dla zwierząt oraz pasami zieleni dogęszczającej, a także przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej.

Obiekty inżynierskie:

•             3 wiadukty drogowe,

•             2 wiadukty: jeden jako przejście dla zwierząt średnich górą i drugi jako przejście dla zwierząt dużych górą,

•             3 przejścia dla zwierząt średnich dołem,

•             9 przepustów o funkcji ekologicznej (przejścia dla zwierząt małych).

Miejsca Obsługi Podróżnych:

  • Jeżowe II  kat.
  • Podgórze III kat.

Zagospodarowanie obu MOPów obejmuje:

1) budynek sanitariatu, zgodnie z załączonym typowym projektem architektoniczno-budowlanym, w zakresie architektury, powierzchni użytkowej i rozkładu pomieszczeń,

2) oczyszczalnie ścieków,

3) miejsca kontroli i ważenia pojazdów, miejsca kontroli/ważenia pojazdów

4) zbiornik przeciwpożarowy (ppoż.),

5) elementy małej architektury i inne wyposażenie,

6) stanowiska postojowe wraz z drogami manewrowymi i oświetleniem terenu,

7) rezerwę terenu pod funkcje komercyjne (stacja paliw, obiekty gastronomiczno – handlowe)

Urządzenia bezpieczeństwa ruchu:

•             bariery ochronne – rozdzielające ruch i osłonowe

•             przejazdy awaryjne

•             wjazdy awaryjne

•             oznakowanie pionowe i poziome

•             ogrodzenie drogi ekspresowej

•             system zarządzania ruchem

Zaawansowanie Kontraktu:

Na odcinku Nisko - Podgórze o długości 11,5 km prace prowadzone są od lutego 2020 r., a Wykonawca realizuje roboty z wyprzedzeniem w stosunku do harmonogramu. Zaawansowanie robót wynosi 67,4%, a w rozbiciu na branże przedstawia się następująco:

•             roboty przygotowawcze i drogowe: 62,0 %

•             roboty mostowe 79,3 %

•             roboty branżowe 72,1 %

Na tym etapie Kontraktu wykonywane są warstwy konstrukcyjne i bitumiczne jezdni drogi ekspresowej, a także roboty brukarskie na całym odcinku trasy głównej oraz na przebudowywanej drodze krajowej nr 19 i MOP-ach. Przełożono ruch na nowo wybudowany odcinek drogi krajowej nr 19 i obiekt 21WD. Zakończono przebudowę drogi powiatowej DG1077R drogi gminnej nr 102301R oraz przebudowę drogi gminnej Maziarnia - Kończyce w zakresie umożliwiającym jej użytkowanie. Droga gminna nr 102300R oraz drogi dojazdowe wchodzące w zakres Inwestycji są w trakcie wykonywania warstw konstrukcyjnych nawierzchni. Na całej długości trasy głównej S19 wykonawca prowadzi roboty wykończeniowe w zakresie umacniania poboczy kruszywem łamanym, humusowania z obsiewem trawami skarp i terenów płaskich oraz plantowania i umacniania rowów przydrożnych. Na tym etapie budowy stawiane są już ogrodzenia i bariery drogowe, wykonywane są wjazdy awaryjne.

Zaawansowanie robót bitumicznych na trasie głównej S19: podbudowa z betonu asfaltowego oraz warstwa wiążąca z betonu asfaltowego - 100%, bariery energochłonne – 63%, pobocza - 80%, ogrodzenia - 10%, dodatkowe jezdnie - wykonanie robót nawierzchniowych – 30%. Rozpoczęto wykonywanie warstwy ścieralnej SMA na ciągu głównym S19 (przy sprzyjających warunkach roboty te potrwają ok. 3 tygodni). W okresie jesiennym planowane jest rozpoczęcie wykonywania nasadzeń drzew i krzewów.

Wybudowane są wszystkie obiekty inżynierskie, w tym wiadukty, przejścia dla zwierząt dużych i średnich, a także przepusty, stanowiące przejścia dla zwierząt małych. Na obiektach mostowych trwają prace wykończeniowe. Na poszczególnych obiektach zamontowane zostały już bariery ochronne, ustawiono balustrady stalowe i rozpoczęto roboty brukarskie. Do wybudowania wszystkich obiektów inżynierskich, zostało wykorzystane ok. 2069 ton stali A-IIIN, ok. 16795 m3 betonu konstrukcyjnego i 394 szt. belek sprężonych typu T.

W dalszym ciągu prowadzone są roboty związane z systemem odwodnienia drogi, w tym budowa zbiorników retencyjnych oraz umocnienie rowów melioracyjnych i cieków wodnych. Na realizowanym odcinku drogi S19 zlokalizowane są dwa miejsca obsługi podróżnych - MOP II Jeżowe i MOP III Podgórze, gdzie prowadzone są prace wykończeniowe budynków sanitariatów. Na terenie MOPu Podgórze zamontowana została również stacja trafo i trwają prace związane z budową oświetlenia. Ponadto, w zakresie urządzeń ochrony środowiska rozpoczęto wykonywanie ekranów przeciwolśnieniowych w obrębie i sąsiedztwie obiektów mostowych, a także wykonano przeciwhałasowy ekran ziemny.

Zasadnicze roboty na pozostałych branżach, tj. sanitarnej, energetycznej, teletechnicznej i melioracyjnej są w końcowym stadium.

 

S19 PODGÓRZE – KAMIEŃ, dł. 10,3 km

Wykonawca: Budimex S.A.

Wartość kontaktu: 336 004 130,45 zł brutto

Czas na ukończenie: 34 miesiące od daty rozpoczęcia, przy czym do czasu realizacji robót zgodnie z umową nie wlicza się okresów zimowych (tj. d 15 grudnia do 15 marca).

Ważne daty dla realizacji Kontraktu:

•             09.08.2018 r. - data podpisania umowy z Wykonawcą

•             10.08.2018 r. - data podpisania umowy z Nadzorem

•             10.06.2019 r. - data złożenia wniosku o wydanie decyzji ZRID

•             19.09.2019 r. - data zawarcia umowy o dofinansowanie ze środków UE 

•             28.02.2020 r. - data wydania przez Wojewodę Podkarpackiego decyzji ZRID

•             05.03.2020 r. - data przekazania placu budowy

•             11.03.2020 r. - rozpoczęcie robót

•             25.09.2021 r. - data ukończenia robót wg umowy 

•             procent upływu czasu: 95,1% (1088 dni od podpisania Umowy)

Informacja o Kontrakcie:

Przedmiotowy odcinek drogi ekspresowej S19 o długości 10,35 km zlokalizowany jest w powiatach: niżańskim, leżajskim i rzeszowskim, na terenie gmin Jeżowe, Nowa Sarzyna i Kamień.

Inwestycja realizowana jest w systemie projektuj-buduj co oznacza, że obejmuje swoim zakresem zaprojektowanie, uzyskanie wymaganych prawem decyzji i zezwoleń na budowę, wybudowanie, uzyskanie decyzji o pozwolenie na użytkowanie oraz oddanie do użytkowania wskazanego odcinka trasy.

Zakres robót obejmuje wykonanie dwujezdniowej drogi ekspresowej z pasami awaryjnymi i rezerwą miejsca na zewnątrz pod trzeci pas ruchu, z drogami poprzecznymi i drogami dojazdowymi umożliwiającymi połączenie z istniejącą siecią dróg, wraz z usunięciem kolizji z infrastrukturą techniczną niezwiązaną z drogą, urządzeniami ochrony środowiska tj. ekranami akustycznymi, urządzeniami podczyszczania wód opadowych, ogrodzeniami i przejściami dla zwierząt oraz pasami zieleni dogęszczającej, a także przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod

i nadziemnej.

Węzły:

•             Podgórze  (docelowa nazwa: Jeżowe) – typu karo z jednym centralnym rondem 

•             Nowy Kamień (docelowa nazwa: Nowa Sarzyna) – typu karo z dwoma rondami

Obiekty inżynierskie:

•             8 wiaduktów

•             5 mostów (w tym pełniące również funkcję przejścia dla zwierząt dużych i średnich dołem)

•             1 przejście dla zwierząt górą

•             5 przepustów o funkcji ekologicznej

Urządzenia bezpieczeństwa ruchu:

•             bariery ochronne – rozdzielające ruch i osłonowe

•             przejazdy awaryjne

•             wjazdy awaryjne

•             oznakowanie pionowe i poziome

•             ogrodzenie drogi ekspresowej

•             system zarządzania ruchem

Zaawansowanie Kontraktu:

Na odcinku Podgórze – Kamień o długości 10,35 km prace prowadzone są od marca 2020 r., a Wykonawca wykonuje roboty z wyprzedzeniem w stosunku do harmonogramu. Zaawansowanie robót wynosi około 93,0%, a w rozbiciu na branże przedstawia się następująco:

•             roboty przygotowawcze i drogowe: 94,1%

•             roboty mostowe 111,7%

•             roboty branżowe 90,1%

Na tym etapie Kontraktu wykonywane są warstwy konstrukcyjne oraz bitumiczne, a także roboty brukarskie na drodze ekspresowej S19, drogach poprzecznych oraz na długości około 70% jezdni dodatkowych. Na całej długości trasy głównej Wykonawca prowadzi również roboty wykończeniowe w zakresie humusowania z obsiewem trawami skarp i terenów płaskich oraz plantowania i umacniania rowów oraz oznakowanie poziome i pionowe.

Trwają prace wykończeniowe na obiektach inżynierskich, w tym wiaduktach, mostach, przejściach dla zwierząt oraz przepustach. Na części obiektów zamontowano już bariery energochłonne, ustawiono balustrady stalowe i rozpoczęto roboty brukarskie.

W dalszym ciągu prowadzone są roboty związane z systemem odwodnienia drogi, w tym budowa zbiorników retencyjnych oraz umocnienie rowów melioracyjnych i cieków. Trwają prace związane z budową oświetlenia ulicznego oraz kanału technologicznego. Ponadto, w zakresie urządzeń ochrony środowiska w fazie końcowej jest montaż ekranów akustycznych i przeciwolśnieniowych.

 

 

S19 KAMIEŃ - SOKOŁÓW MAŁOPOLSKI PÓŁNOC, dł. 7,9 km

Wykonawca: Budimex S.A.

Wartość kontraktu: 286 403 716,49 PLN brutto

Czas na ukończenie: 34 miesiące od daty rozpoczęcia, przy czym do czasu realizacji robót zgodnie z umową nie wlicza się okresów zimowych (tj. d 15 grudnia do 15 marca).

Ważne daty dla realizacji Kontraktu:

•             21.12.2018 r. - data podpisania umowy z Wykonawcą:

•             20.12.2018 r. - data podpisania umowy z Nadzorem:

•             19.09.2019 r. - data zawarcia umowy o dofinansowanie ze środków UE

•             18.10.2019 r. - data złożenia wniosku o wydanie decyzji ZRID 

•             09.07.2020 r. - data wydania przez Wojewodę Podkarpackiego decyzji ZRID

•             10.07.2020 r. - data przekazania placu budowy

•             13.07.2020 r. - rozpoczęcie robót

•             21.04.2022 r. - data ukończenia robót wg umowy 

•             procent upływu czasu: 83,3% (864 dni od podpisania Umowy)

Informacja o Kontrakcie:

Przedmiotowy odcinek drogi ekspresowej S19 zlokalizowany jest w powiecie: rzeszowskim, na terenie miasta i gminy Sokołów Małopolski oraz gminy Kamień.

Inwestycja realizowana jest w systemie projektuj-buduj co oznacza, że obejmuje swym zakresem zaprojektowanie, uzyskanie wymaganych prawem decyzji i zezwoleń na budowę, wybudowanie, uzyskanie decyzji o pozwolenie na użytkowanie oraz oddanie do użytkowania wskazanego odcinka trasy.

Zakres robót obejmuje wykonanie dwujezdniowej drogi ekspresowej z pasami awaryjnymi i rezerwą miejsca na zewnątrz pod trzeci pas ruchu, z drogami poprzecznymi i drogami dojazdowymi umożliwiającymi połączenie z istniejącą siecią dróg, wraz z usunięciem kolizji z infrastrukturą techniczną niezwiązaną z drogą, urządzeniami ochrony środowiska tj. ekranami akustycznymi, urządzeniami podczyszczania wód opadowych, ogrodzeniami i przejściami dla zwierząt oraz pasami zieleni dogęszczającej, a także przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod

i nadziemnej. Ponadto, w ramach Inwestycji przewidziana została budowa MOPów oraz Obwodu Utrzymania Drogowego, zlokalizowanego na terenie węzła Sokołów Małopolski Północ.

Węzły:

•             Kamień – typu WB o kształcie pół karo i pół koniczyny

•             Sokołów Małopolski Północ – typu WB o kształcie pół koniczyny z dwoma rondami  

Obiekty inżynierskie:

•             6 wiaduktów

•             1 przejście dla zwierząt dołem

•             1 przejście dla zwierząt górą

•             2 przepusty o funkcji ekologicznej

Miejsca Obsługi Podróżnych:

•             MOP Górno Wschód

•             MOP Górno Zachód

Obwód Utrzymania Drogowego:

•             Budynek biurowo – socjalny

•             Budynek warsztatowo – garażowy z myjnią

•             Parkingi dla pracowników i klientów OUD

•             Magazyn soli

•             Wiata na sprzęt

•             Zbiornik wody p-poż

•             Myjnia przejazdowa

Urządzenia bezpieczeństwa ruchu:

•             bariery ochronne – rozdzielające ruch i osłonowe

•             przejazdy awaryjne

•             wjazdy awaryjne

•             oznakowanie pionowe i poziome

•             ogrodzenie drogi ekspresowej

•             system zarządzania ruchem

Infrastruktura dla pieszych i rowerzystów:

•             ciągi pieszo – rowerowe

•             chodniki i drogi rowerowe

Zaawansowanie Kontraktu:

Na odcinku Kamień – Sokołów Małopolski o długości 7,9 km prace prowadzone są od lipca 2020 r., a Wykonawca wykonuje roboty z wyprzedzeniem w stosunku do harmonogramu. Zaawansowanie robót wynosi 69,5%, a w rozbiciu na branże przedstawia się następująco:

•             roboty przygotowawcze i drogowe: 73,5%

•             roboty mostowe 82,4%

•             roboty branżowe 60,8%

•             obiekty kubaturowe 24,3%

Na tym etapie Kontraktu wykonywane są warstwy konstrukcyjne nawierzchni oraz roboty bitumiczne, a także roboty brukarskie na drodze ekspresowej S19 i drogach poprzecznych. Trwają roboty ziemne na drogach dojazdowych; rozpoczęto budowę warstw konstrukcyjnych. Roboty ziemne na trasie głównej zostały wykonane niemalże w całości. Do chwili obecnej wykonano ponad 720 000 m3 wykopów i ponad 280 000 m3 nasypów drogowych. Ułożone zostało ponad 200 000 m2 podbudowy pomocniczej, 130 000 m2 podbudowy zasadniczej i 130 000 m2 podbudowy z betonu asfaltowego. Na tym etapie budowy, wykonana została 1/3 powierzchni warstwy wiążącej na S19, co stanowi ok. 61 000 m2 i rozpoczęto układanie warstwy ścieralnej z mieszanki SMA.

Na całej długości trasy głównej Wykonawca prowadzi roboty wykończeniowe w zakresie humusowania z obsiewem trawami skarp i terenów płaskich oraz plantowania i umacniania skarp i rowów przydrożnych.

Trwają prace budowlane i wykończeniowe na wszystkich obiektach inżynierskich – wiaduktach, przejściach dla zwierząt oraz przepustach, rozpoczęto także roboty brukarskie.

W dniu 22.03.2021 r. Wykonawca uzyskał warunkowe pozwolenie na użytkowanie węzła Sokołów Małopolski Północ, odcinka drogi ekspresowej S19, drogi krajowej DK19 oraz drogi wojewódzkiej DW878 w rejonie węzła wraz z rondami. Ponadto, w dniu 30.04.2021 r. dopuszczone zostały do ruchu wszystkie relacje na węźle z wyjątkiem zjazdowych i wyjazdowych na S19 w kierunku Lublina, natomiast dojazd do miejscowości Wólka Sokołowska i Turza został zapewniony w docelowym układzie skrzyżowań bez wyznaczania objazdów.

Zarówno na MOP Górno Wschód, jak i MOP Górno Zachód trwają prace przy budowie konstrukcji budynków sanitariatów oraz roboty zewnętrzne, natomiast na terenie Obwodu Utrzymania Drogowego powstała już konstrukcja budynku warsztatowo – garażowego oraz biurowo – socjalnego.

Kontynuowane są roboty związane z budową systemu odwodnienia drogi, w tym budowa zbiorników retencyjnych oraz umocnienie rowów melioracyjnych i cieków. Prowadzone są prace związane z budową oświetlenia drogowego na terenie MOPów, a także w okolicach węzłów Kamień i Sokołów Małopolski.

 

Zdjęcia (7)

{"register":{"columns":[]}}