W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zapraszamy na drugą turę spotkań informacyjnych dotyczących wariantów przebudowy dróg krajowych nr 94 i 36 na odcinku Wrocław – Lubin

08.05.2024

W najbliższy czwartek, 9 maja, rozpocznie się druga tura spotkań informacyjnych w sprawie wariantów przebudowy DK94 i DK36 na odcinku pomiędzy Wrocławiem a Lubinem. Przedstawione i omówione zostaną proponowane warianty przebiegu drogi krajowej nr 36 i 94 na odcinku Wrocław - Lubin, przyjęte do dalszych analiz.

na zdjęciu widoczna mapa województwa dolnośląskiego. Na czerwono zaznaczony przebieg dróg krajowych nr 94 i 36 od Wrocławia do Lubina

Spotkania z mieszkańcami

Łącznie odbędzie się pięć spotkań z mieszkańcami gmin, przez które przebiega inwestycja. Spotkania będą podzielone na dwie części. Podczas spotkań otwartych, w godzinach 11:00-15:00,  projektant będzie do dyspozycji mieszkańców i odpowie na pytania dot. rozwiązań projektowych dla poszczególnych wariantów.  Ogólna prezentacja z kompleksowym przedstawieniem wypracowanych wariantów przebiegu trasy odbędzie się o godz. 17:00.

 

Szczegółowy harmonogram spotkań: 

 

Gmina Miękinia

09.05.2024 r. (czwartek)

godz. 11:00 – 15:00 – spotkanie otwarte

godz. 17:00 – prezentacja

Samorządowy Ośrodek Kultury w Miękini

ul. Kościuszki 43, 55 – 330 Miękinia

Miasto i Gmina Lubin

13.05.2024 r. (poniedziałek)

godz. 11:00 – 15:00 – spotkanie otwarte

godz. 17:00 – prezentacja

Świetlica wiejska – Osiek

ul. Miedziana 69, 59 – 300 Osiek

Gmina Malczyce

14.05.2024 r. (wtorek)

godz. 11:00 – 15:00 – spotkanie otwarte

godz. 17:00 – prezentacja

Gminny Ośrodek Kultury i Sportu w Malczycach

ul. Sienkiewicza 10 A, 55 – 320 Malczyce

Miasto i Gmina Prochowice

15.05.2024 r. (środa)

godz. 11:00 – 15:00 – spotkanie otwarte

godz. 17:00 – prezentacja

Prochowicki Ośrodek Kultury i Sportu

ul. K. Miarki 5, 59 – 230 Prochowice

Miasto i Gmina Środa Śląska

16.05.2024 r. (czwartek)

godz. 11:00 – 15:00 – spotkanie otwarte

Urząd miejski, sala konferencyjna d-13 (budynek d, wejście gops od głównej strony ulicy)

pl. Wolności 58, 55 – 300 Środa Śląska

godz. 17:00 – prezentacja

Dom Kultury W Środzie Śląskiej

pl. Wolności 58, 55 – 300 Środa Śląska

 

Na stronie internetowej zadania Http://dk94-dk36-wroclaw-lubin-stesr.gddkia.gov.pl/ , w zakładce Spotkania informacyjne, dostępne są aktualne plany sytuacyjne prezentujące rozpatrywane przebiegi trasy, najważniejsze informacje dot. inwestycji oraz aktualne wiadomości. Ponadto, niezależnie od planowanych spotkań, każdy mieszkaniec może wyrazić swoją opinię co do zaprezentowanych rozwiązań projektowych poprzez formularz opinii znajdujący się powyższej stronie.

O inwestycji

W realizowanym obecnie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym wraz z koncepcją programową (STEŚ-R) zostaną opracowane warianty przebiegu trasy. Zakładać będą one rozbudowę ok. 60 km drogi po śladzie istniejącym lub częściowo po nowym śladzie na fragmentach omijających obszary zurbanizowane, cenne przyrodniczo lub korygujące parametry drogi.  Trasa będzie przebiegać przez trzy powiaty: lubiński, legnicki oraz średzki.

W zależności od wybranego wariantu, który zostanie wyznaczony na etapie STEŚ-R, zakłada się rozbudowę drogi do przekroju 2x2 (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu) w parametrach klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego). Przekrój dróg zostanie zweryfikowany przyjęty na podstawie analiz i prognoz ruchu opracowanych na etapie STEŚ-R.      

W ramach inwestycji planowana jest budowa obwodnic wybranych miejscowości, przebudowa istniejących skrzyżowań i budowa nowych. Wykonane zostaną elementy ochrony środowiska, oświetlenie drogowe oraz elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD). Parametry drogi zostaną dostosowane do prognozowanych natężeń ruchu z jednoczesnym dostosowaniem konstrukcji drogi do przenoszenia obciążeń 11,5 t/oś.    

Realizacja tej trasy spowoduje odciążenie istniejącej sieci drogowej, która obecnie przebiega przez centra miast i miejscowości. Dzięki podniesieniu standardów środowiskowych, obniżeniu poziomu hałasu i zanieczyszczeń w obszarach zabudowy wpłynie na poprawę warunków życia.   

Kolejnym etapem inwestycji będzie uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. 

Materiały

Spotkania​_informacyjne-plakat
Spotkania​_informacyjne-plakat.pdf 0.20MB
{"register":{"columns":[]}}