W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

DK63 - nowy odcinek na sieci dróg w rejonie Łomży

17.12.2021

Dziś oddaliśmy do użytku blisko 9-kilometrowy odcinek drogi krajowej nr 63 na południe od Łomży. Droga została poprowadzona nowym przebiegiem, od istniejącej drogi krajowej w rejonie Wygody do drogi ekspresowej S61, czyli do węzła Łomża Południe. W przyszłości ma ona przejąć ruch kierujący się od Zambrowa na Mazury, z pominięciem centrum Łomży.

Pierwsze pojazdy na otwartym do ruchu odcinku DK63

Budowana razem z „eską”

Odcinek DK63 powstał w ramach budowy fragmentu drogi ekspresowej S61 od węzła Łomża Południe (z którym się łączy) do węzła Łomża Zachód. Ta część „eski” ma 7,1 km długości i pełny standard dwujezdniowej drogi ekspresowej o nawierzchni z betonu cementowego. Droga będzie gotowa - zgodnie z umową - w marcu przyszłego roku. Jednak kierowcy skorzystają z tego odcinka dopiero wówczas, gdy zostanie wybudowany węzeł Łomża Zachód, który będzie realizowany w ramach sąsiedniego zadania, S61 Łomża Zachód - Kolno (o wyborze najkorzystniejszej oferty informowaliśmy kilka dni temu na naszej stronie internetowej). 

Nowa jezdnia

Oddany dziś do użytku nowy odcinek DK63 ma 8,9 km długości i jest drogą jednojezdniową klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego). Droga ma po jednym pasie ruchu o szerokości 3,5 m w każdą stronę. Jezdnia o nawierzchni asfaltowej ma szerokość 7 metrów, plus tzw. opaski bitumiczne o szerokości 0,75 m.  

Droga przystosowana jest do ciężkiego ruchu - obciążenie nawierzchni 11,5 tony/oś. Dodatkowo wybudowano wiadukt nad linią kolejową nr 49 relacji Śniadowo - Łomża, który dostosowany jest do ewentualnej przyszłej rozbudowy tej linii. 

Droga dla rowerów

Równolegle do DK63 wybudowano jezdnie dodatkowe, rozprowadzające ruch lokalny, umożliwiające min. dojazd do sąsiadujących z inwestycją pól. Jednocześnie pełnią one funkcję ciągów pieszo-rowerowych. Tam, gdzie dodatkowe jezdnie nie mają zachowanej ciągłości wykonane zostały fragmenty ciągu pieszo-rowerowego. To wszystko umożliwiło pieszym i rowerzystom przemieszczanie się wzdłuż całej drogi krajowej nr 63.

W trosce o środowisko

W ramach zrealizowanych prac, nie zabrakło też urządzeń ochrony środowiska. Powstały dwa duże przejścia dla zwierząt, w tym jedno - górą. Droga została również w znacznej części wygrodzona, co ma ograniczyć do minimum możliwość wtargnięcia zwierząt na jezdnię.  

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}