Domykamy realizację S17 między Lublinem a Zamościem
28.11.2025
Ruszamy z przetargiem na zaprojektowanie i budowę brakującego fragmentu północno-wschodniego obejścia Zamościa, między węzłami Zamość Sitaniec a Zamość Wschód. Wyłonienie wykonawcy planujemy w przyszłym roku.
Aktualizacja: 1 grudnia ogłoszenie pojawiło się na platformie zakupowej GDDKiA.
Ogłoszenie o postępowaniu przekazaliśmy dziś (28 listopada) do Dziennika Urzędowego UE. Na platformie zakupowej pojawi się ono w przyszłym tygodniu.
Przebieg trasy
12-kilometrowy odcinek rozpocznie się za planowanym węzłem Zamość Sitaniec, który zrealizujemy w ramach budowy poprzedzającego fragmentu S17, prowadzącego z Izbicy.
Na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 843, w okolicach miejscowości Łapiguz, wybudujemy węzeł Zamość Północ. Następnie droga przetnie istniejącą linię kolejową między Szopinkiem a miejscowością Reforma. Odcinek kończyć będzie się w okolicach Jarosławca i połączy się z budowanym węzłem Zamość Wschód.
Co zbudujemy
Nowa trasa będzie miała dwie jezdnie, po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. W ramach kontraktu wybudujemy m.in. obiekty inżynierskie, drogi do obsługi ruchu lokalnego, oświetlenie, przejścia dla zwierząt oraz odwodnienie drogi. Droga zostanie wyposażona w urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Otwarcie ofert planowane jest w lutym, a podpisanie umowy z wykonawcą w drugiej połowie 2026 roku.
S17 coraz bardziej zaawansowana
Budowa drogi ekspresowej między węzłem Piaski Wschód a granicą z Ukrainą w Hrebennem jest podzielona na dziewięć odcinków, o łącznej długości 115 km. Na sześciu z nich mamy podpisane umowy z wykonawcami, a zaawansowanie prac jest różne, co wynika z terminu podpisania umów czy uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
W tegoroczne wakacje rozpoczęły się prace na odcinkach Zamość Wschód – Zamość Południe oraz Tomaszów Lubelski Południe – Hrebenne o łącznej długości prawie 30 km. Niebawem spodziewamy się uzyskania decyzji ZRID dla odcinka Zamość Południe – Tomaszów Lubelski (18,5 km).
Złożyliśmy wnioski do Wojewody Lubelskiego o wydanie decyzji ZRID dla odcinków Piaski Wschód – Łopiennik (16,3 km) oraz Krasnystaw – Izbica (18,8 km) i Izbica – Zamość Sitaniec (9,9 km). Odcinek Zamość Sitaniec – Zamość Wschód (11,8 km), na który ogłosiliśmy właśnie przetarg, domknie realizację trasy S17 od Warszawy do Zamościa i dalej do granicy z Ukrainą.
Ostatnią częścią S17 będzie ok. dwukilometrowy odcinek trasy w okolicy Hrebennego, prowadzący do planowanego terminala na granicy z Ukrainą. Opracowujemy dokumentację projektową dla tego fragmentu drogi. Planujemy także budowę pary Miejsc Obsługi Podróżnych na funkcjonującej już obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego (jesteśmy na etapie uzyskiwania decyzji ZRID).
Z Warszawy do Zamościa i dalej do granicy
Droga ekspresowa S17 prowadzi z centrum Polski do granicy z Ukrainą, pełniąc ważną rolę zarówno w ruchu wewnętrznym, jak i międzynarodowym. Trasa obecnie łączy już Warszawę z Lublinem, a w przyszłości również z Zamościem i przejściem granicznym z Ukrainą w Hrebennem, ułatwiając także dojazd m.in. do Lwowa.
Dziś kierowcy korzystają już z ponad 180 km S17 od węzła Warszawa Wschód na obwodnicy stolicy, aż do węzła Piaski Wschód oraz niespełna 10-kilometrowej obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. Pomiędzy węzłami Kurów Zachód i Piaski Wschód S17 ma wspólny przebieg z drogą ekspresową S12, prowadzącą do przejścia granicznego w Dorohusku. Docelowo S17, od skrzyżowania z S8 pod Warszawą, będzie miała długość ok. 320 km (wraz ze wspólnym przebiegiem z S12).
Zobacz także: Szukamy wykonawcy ekspresówki między Łopiennikiem a Krasnymstawem
S17 między Tomaszowem Lubelskim a Hrebennem nabiera kształtu🛣️👷♂️
— GDDKiA Lublin (@GDDKiA_Lublin) November 25, 2025
⬛️Na pierwszych fragmentach trasy wykonawca układał niedawno masę bitumiczną. Roboty zaawansowane są w ok. 10-procentach👍 #ŁączymyPolskę @GDDKiA @BudimexSA pic.twitter.com/gsrhF9QCvx
Materiały
Wypowiedź rzecznika GDDKiA LublinRuszamy_z_przetargiem_na_budowę_S17_Zamość_Sitaniec_-_Zamość_Wschód.mp3 1.94MB