W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Domykamy realizację S17 między Lublinem a Zamościem

28.11.2025

Ruszamy z przetargiem na zaprojektowanie i budowę brakującego fragmentu północno-wschodniego obejścia Zamościa, między węzłami Zamość Sitaniec a Zamość Wschód. Wyłonienie wykonawcy planujemy w przyszłym roku.

Na zdjęciu przedstawiono plac budowy drogi ekspresowej w otwartym terenie. W centralnej części kadru widoczne są duże maszyny budowlane, w tym koparka wykonująca prace ziemne oraz walec drogowy przygotowujący podłoże. Obok nich znajdują się pracownicy w odzieży roboczej, którzy nadzorują prace.
W tle rozciąga się szeroki pas przygotowywanego nasypu, na którym widać kilka wysokich żurawi wieżowych oraz betonowe konstrukcje – prawdopodobnie elementy przyszłych wiaduktów lub mostów. Na dalszym planie widoczne są zielone pola i drzewa, co podkreśla kontrast między naturalnym krajobrazem a intensywnymi pracami budowlanymi.
Kolorystyka zdjęcia jest naturalna, z dominacją odcieni ziemi (brązy, beże) oraz zieleni w tle. Niebo jest jasne, lekko zachmurzone, co sugeruje neutralne warunki pogodowe sprzyjające pracom.

Aktualizacja: 1 grudnia ogłoszenie pojawiło się na platformie zakupowej GDDKiA.

 

Ogłoszenie o postępowaniu przekazaliśmy dziś (28 listopada) do Dziennika Urzędowego UE. Na platformie zakupowej pojawi się ono w przyszłym tygodniu. 

Przebieg trasy

12-kilometrowy odcinek rozpocznie się za planowanym węzłem Zamość Sitaniec, który zrealizujemy w ramach budowy poprzedzającego fragmentu S17, prowadzącego z Izbicy.

Na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 843, w okolicach miejscowości Łapiguz, wybudujemy węzeł Zamość Północ. Następnie droga przetnie istniejącą linię kolejową między Szopinkiem a miejscowością Reforma. Odcinek kończyć będzie się w okolicach Jarosławca i połączy się z budowanym węzłem Zamość Wschód.

Co zbudujemy

Nowa trasa będzie miała dwie jezdnie, po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. W ramach kontraktu wybudujemy m.in. obiekty inżynierskie, drogi do obsługi ruchu lokalnego, oświetlenie, przejścia dla zwierząt oraz odwodnienie drogi. Droga zostanie wyposażona w urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Otwarcie ofert planowane jest w lutym, a podpisanie umowy z wykonawcą w drugiej połowie 2026 roku.

S17 coraz bardziej zaawansowana

Budowa drogi ekspresowej między węzłem Piaski Wschód a granicą z Ukrainą w Hrebennem jest podzielona na dziewięć odcinków, o łącznej długości 115 km. Na sześciu z nich mamy podpisane umowy z wykonawcami, a zaawansowanie prac jest różne, co wynika z terminu podpisania umów czy uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). 

W tegoroczne wakacje rozpoczęły się prace na odcinkach Zamość Wschód – Zamość Południe oraz Tomaszów Lubelski Południe – Hrebenne o łącznej długości prawie 30 km. Niebawem spodziewamy się uzyskania decyzji ZRID dla odcinka Zamość Południe – Tomaszów Lubelski (18,5 km). 

Złożyliśmy wnioski do Wojewody Lubelskiego o wydanie decyzji ZRID dla odcinków Piaski Wschód – Łopiennik (16,3 km) oraz Krasnystaw – Izbica (18,8 km) i Izbica – Zamość Sitaniec (9,9 km). Odcinek Zamość Sitaniec – Zamość Wschód (11,8 km), na który ogłosiliśmy właśnie przetarg, domknie realizację trasy S17 od Warszawy do Zamościa i dalej do granicy z Ukrainą. 

Ostatnią częścią S17 będzie ok. dwukilometrowy odcinek trasy w okolicy Hrebennego, prowadzący do planowanego terminala na granicy z Ukrainą. Opracowujemy dokumentację projektową dla tego fragmentu drogi. Planujemy także budowę pary Miejsc Obsługi Podróżnych na funkcjonującej już obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego (jesteśmy na etapie uzyskiwania decyzji ZRID). 

Z Warszawy do Zamościa i dalej do granicy 

Droga ekspresowa S17 prowadzi z centrum Polski do granicy z Ukrainą, pełniąc ważną rolę zarówno w ruchu wewnętrznym, jak i międzynarodowym. Trasa obecnie łączy już Warszawę z Lublinem, a w przyszłości również z Zamościem i przejściem granicznym z Ukrainą w Hrebennem, ułatwiając także dojazd m.in. do Lwowa. 

Dziś kierowcy korzystają już z ponad 180 km S17 od węzła Warszawa Wschód na obwodnicy stolicy, aż do węzła Piaski Wschód oraz niespełna 10-kilometrowej obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. Pomiędzy węzłami Kurów Zachód i Piaski Wschód S17 ma wspólny przebieg z drogą ekspresową S12, prowadzącą do przejścia granicznego w Dorohusku. Docelowo S17, od skrzyżowania z S8 pod Warszawą, będzie miała długość ok. 320 km (wraz ze wspólnym przebiegiem z S12). 

Zobacz także: Szukamy wykonawcy ekspresówki między Łopiennikiem a Krasnymstawem

 

S17 między Tomaszowem Lubelskim a Hrebennem nabiera kształtu🛣️👷‍♂️
⬛️Na pierwszych fragmentach trasy wykonawca układał niedawno masę bitumiczną. Roboty zaawansowane są w ok. 10-procentach👍 #ŁączymyPolskę @GDDKiA @BudimexSA pic.twitter.com/gsrhF9QCvx

— GDDKiA Lublin (@GDDKiA_Lublin) November 25, 2025

Materiały

Wypowiedź rzecznika GDDKiA Lublin
Ruszamy​_z​_przetargiem​_na​_budowę​_S17​_Zamość​_Sitaniec​_-​_Zamość​_Wschód.mp3 1.94MB

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}