W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kolejne dwa odcinki S19 w budowie

10.10.2023

Przekazaliśmy wykonawcy plac budowy blisko 30-kilometrowego fragmentu międzynarodowego szlaku Via Carpatia. Tym samym firma Strabag, która będzie realizować odcinki Bielsk Podlaski – Boćki i Boćki – Malewice, może rozpoczynać pierwsze prace. Kierowcy z nowej trasy powinni skorzystać w 2025 r.

S19 Bielsk Podlaski - Boćki, prace ziemne
- Nabiera tempa budowa szlaku Via Carpatia między Białymstokiem a Lublinem. Dzieje się tak zgodnie z naszymi wcześniejszymi deklaracjami. Dotrzymujemy słowa i budujemy spójną polską sieć drogową. Szlak Via Carpatia jest kluczowy dla rozwoju naszego kraju i naszej części Europy - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Wydłużamy Via Carpatię

Tym samym w budowie na terenie woj. podlaskiego mamy trzy odcinki S19 o łącznej długości 37 km leżące w korytarzu Via Carpatia. Niedawno przekazaliśmy wykonawcy plac budowy odcinka Haćki – Bielsk Podlaski. Łączący Europę Północną i Południową korytarz transportowy Via Carpatia na terenie Polski będzie miał około 700 km długości. Zaczyna się w Budzisku (granica państwa), przez Białystok i Lublin prowadzi do Barwinka (granica państwa ze Słowacją). Jego elementami są odcinki dróg ekspresowych S61, S16 a także większość przebiegu S19. Via Carpatia będzie docelowo przebiegać przez teren pięciu województw - podlaskiego, warmińsko-mazurskiego, mazowieckiego, lubelskiego i podkarpackiego (Lublin jest już połączony z Rzeszowem). Wszystkie inwestycje realizowane są w Ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. 

Bielsk Podlaski – Boćki

Odcinek ten będzie miał długość ok. 12,2 km. Dwujezdniowa trasa przebiegać będzie nowym śladem na zachód od istniejącej DK19 i będzie przedłużeniem odcinka Haćki – Bielsk Podlaski. Na skrzyżowaniu nowej trasy z obecną DK19 powstanie węzeł drogowy Boćki. 

W ramach inwestycji wybudowanych zostanie 11 obiektów mostowych w tym pięć wiaduktów nad drogą ekspresową, most zintegrowany z przejściem dla zwierząt, wiadukt w ciągu drogi ekspresowej zintegrowany z przejściem dla zwierząt, cztery przejścia dla zwierząt z czego trzy dla zwierząt dużych nad drogą ekspresową, siedem przepustów skrzynkowych i dwa przepusty stalowe z blachy falistej. Wartość kontraktu to ok. 309,4 mln zł. 

Boćki – Malewice

Ten odcinek, o długości ok. 15,9 km i takim samym przekroju jak poprzedni, przebiegać będzie nowym śladem na wchód od istniejącej DK19. Jego przedłużeniem będzie odcinek kończący się w Chlebczynie na terenie woj. mazowieckiego, dla którego procedowany jest wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). 

W ramach inwestycji wybudowanych zostanie 10 wiaduktów, pięć mostów, przejście dla zwierząt dużych nad drogą ekspresową oraz sześć przepustów stalowych. Wartość kontraktu to ok. 343,6 mln zł. 

Na obu odcinkach skomunikowanie terenów przyległych zapewnią drogi dojazdowe. Zbudowane zostaną urządzenia ochrony środowiska, bezpieczeństwa ruchu drogowego. Przebudujemy i zbudujemy infrastrukturę w pasie drogowym oraz wykonamy nasadzenia zieleni. 

S19 na Podlasiu…

Droga ekspresowa S19 w województwie podlaskim, rozpoczynająca się na granicy z Białorusią, będzie miała ponad 177 km długości Jej realizację podzieliliśmy na 15 krótszych odcinków (uwzględniając obwodnicę Bielska Podlaskiego): 

  • Kuźnica – Sokółka, długość ok. 15,8 km (w tym 10,6 km S i 5,2 km dwujezdniowej GP), trwają prace budowlane; 
  • Sokółka – Czarna Białostocka, ok. 24,1 km, w przetargu – weryfikacja ofert; 
  • Czarna Białostocka – Białystok Północ, 13 km, w przetargu – weryfikacja ofert; 
  • Białystok Północ – Dobrzyniewo, ok. 8,8 km, w przetargu – weryfikacja ofert; 
  • Dobrzyniewo – Białystok Zachód, ok. 10,2 km, w realizacji - oczekujemy na ZRID; 
  • Białystok Zach. – Białystok Księżyno, ok. 16,6 km, otrzymaliśmy nową DŚU; 
  • Białystok Księżyno – Białystok Południe, ok. 8 km S oraz ok. 13,8 km DK65, otrzymaliśmy nową DŚU; 
  • Białystok Południe – Wojszki, ok.  11,2 km, otrzymaliśmy nową DŚU; 
  • Wojszki – Deniski (most na Narwi z dojazdami) ok. 3,9 km, otrzymaliśmy nową DŚU, w przygotowaniu; 
  • Deniski – Haćki, ok. 6,6 km, w realizacji – oczekujemy na ZRID; 
  • Haćki – Bielsk Podlaski Zachód, ok. 11,2 km, w realizacji – wydana decyzja ZRID, trwa budowa; 
  • Bielsk Podlaski Zachód – Boćki, ok. 12,2 km, w realizacji – wydana decyzja ZRID, trwa budowa; 
  • Boćki – Malewice, ok. 15,9 km, w realizacji – wydana decyzja ZRID, trwa budowa; 
  • Malewice – Chlebczyn, ok. 25,1 km, w realizacji – oczekujemy na ZRID; 
  • Obwodnica Bielska Podlaskiego w ciągu DK66, ok. 6 km (GP), w realizacji – oczekujemy na ZRID. 

… w woj. mazowieckim... 

Na etapie uzyskiwania DŚU jest ponad 32-kilometrowy odcinek S19 przebiegający od okolic Chlebczyna do granicy woj. mazowieckiego i lubelskiego. 

… na Lubelszczyźnie…

Droga ekspresowa S19 w województwie lubelskim będzie miała docelowo ok. 190 km długości. Kierowcy korzystają już z sześciu odcinków S19 w kierunku Rzeszowa od węzła Lublin Węglin do granicy woj. podkarpackiego oraz z północnej części obwodnicy Lublina. W realizacji jest sześć odcinków tej trasy od granicy woj. lubelskiego i mazowieckiego do węzła Lublin Rudnik o łącznej długości ok. 100 km. Dla wszystkich z nich do Wojewody Lubelskiego trafiły wnioski o wydanie decyzji ZRID. Są to odcinki gr. woj. lubelskiego i mazowieckiego – Międzyrzec Podlaski, Międzyrzec Podlaski – Radzyń Podlaski, Radzyń Podlaski – Kock, obwodnica Kocka i Woli Skromowskiej (dobudowa drugiej jezdni), Kock – Lubartów, Lubartów – Lublin. 

… i Podkarpaciu

W województwie podkarpackim S19 będzie miała docelowo długość ok. 169 km. Aktualnie kierowcy korzystają już z 81,8 km szlaku Via Carpatia na odcinku Lasy Janowskie – Rzeszów Południe. Kolejne 72,9 km jest w realizacji. Prace budowlane trwają na odcinkach: Rzeszów Południe – Babica, Babica – Jawornik, Krosno – Miejsce Piastowe i Miejsce Piastowe – Dukla. Złożyliśmy wniosek o ZRID na dobudowę drugiej jezdni Sokołów Małopolski Płn. – Jasionka, natomiast odcinki: Domaradz – Krosno i Dukla – Barwinek są przed złożeniem wniosku o ZRID. Na etapie przetargu, przed wyborem najkorzystniejszej oferty, są ostatnie dwa odcinki S19, tj. Jawornik – Lutcza i Lutcza – Domaradz o łącznej długości 11,6 km. 

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}