W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Może ruszać budowa ekspresówki na granicy województw

30.01.2024

Wojewoda Podlaski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla odcinka S19 Malewice – Chlebczyn. Przekazanie placu budowy wykonawcy tego fragmentu Via Carpatia planowane jest w lutym br.

S19

Umowę w systemie Projektuj i buduj, podpisaliśmy 15 października 2021 r. z wyłonioną w przetargu firmą Kolin İnşaat Turizm Sanayi ve Ticaret. Wartość kontraktu ujętego w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. to ok. 665,2 mln zł. 

ZRID - ważny etap

Uzyskanie decyzji ZRID rozpoczyna kluczowy etap realizacji tej inwestycji. Decyzja określa granice terenu przewidzianego do przejęcia pod budowę drogi i umożliwia rozpoczęcie procedury odszkodowawczej za przejmowane na rzecz Skarbu Państwa nieruchomości. Postępowanie administracyjne mające na celu ustalenie wysokości odszkodowania będzie prowadził Wojewoda Podlaski. Powołani przez niego niezależni biegli - rzeczoznawcy majątkowi - oszacują wartość nieruchomości, co będzie podstawą do wydania decyzji odszkodowawczej. Decyzja odszkodowawcza będzie podstawą dla GDDKiA do zapłaty odszkodowań za przejęte nieruchomości. Więcej o procedurze odszkodowawczej można przeczytać tutaj.   

Dla wykonawcy inwestycji, uzyskanie decyzji ZRID oznacza możliwość rozpoczęcia prac po wcześniejszym przekazaniu placu budowy.   

S19 wydłuży się o kolejne 25 km

Odcinek S19 Malewice – Chlebczyn liczyć będzie ok. 25 km. To najbardziej na południe wysunięty fragment S19 na Podlasiu, przekraczający rzekę Bug i wchodzący na obszar województwa mazowieckiego w rejonie miejscowości Chlebczyn i Sarnaki.  

Nowa droga ominie od zachodu Siemiatycze, wyprowadzając ruch tranzytowy z miasta oraz przekroczy dolinę Bugu estakadą o długości ponad 650 metrów.   

Zaplanowane są dwa węzły drogowe - Siemiatycze Północ, gdzie S19 będzie krzyżować się z drogą wojewódzką nr 690, oraz Siemiatycze Południe, gdzie S19 będzie krzyżować się z drogą krajową nr 62 w kierunku Drohiczyna i Sokołowa Podlaskiego.   

Wybudowane zostaną 24 mosty, wiadukty, estakady i przejścia dla zwierząt oraz 17 dużych przepustów. Cztery przejścia dla zwierząt dużych zaprojektowane zostały nad drogą ekspresową. Przy tym odcinku trasy S19 zaplanowano dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: MOP Leszczki Wchód i MOP Leszczki Zachód oraz budowę nowego obwodu drogowego przy węźle Siemiatycze Południe.   

S19 na Podlasiu…

Droga ekspresowa S19 w województwie podlaskim, rozpoczynająca się na granicy z Białorusią, będzie miała ponad 177 km długości Jej realizację podzieliliśmy na 15 krótszych odcinków (uwzględniając obwodnicę Bielska Podlaskiego):  

  • Kuźnica – Sokółka, długość ok. 15,8 km (w tym 10,6 km S i 5,2 km dwujezdniowej GP), trwają prace budowlane;  

  • Sokółka – Czarna Białostocka, ok. 24,1 km, w przetargu – kontrola uprzednia 

  • Czarna Białostocka – Białystok Północ, 13 km, w przetargu – kontrola uprzednia PUZP;  

  • Białystok Północ – Dobrzyniewo, ok. 8,8 km, w przetargu – kontrola uprzednia PUZP;  

  • Dobrzyniewo – Białystok Zachód, ok. 10,2 km, w realizacji - oczekujemy na ZRID;  

  • Białystok Zach. – Białystok Księżyno, ok. 16,6 km, otrzymaliśmy nową DŚU;  

  • Białystok Księżyno – Białystok Południe, ok. 8 km S oraz ok. 13,8 km DK65, otrzymaliśmy nową DŚU;  

  • Białystok Południe – Wojszki, ok.  11,2 km, otrzymaliśmy nową DŚU;  

  • Wojszki – Deniski (most na Narwi z dojazdami) ok. 3,9 km, otrzymaliśmy nową DŚU, w przygotowaniu;  

  • Deniski – Haćki, ok. 6,6 km, w realizacji – oczekujemy na ZRID;  

  • Haćki – Bielsk Podlaski Zachód, ok. 11,2 km, w realizacji – wydana decyzja ZRID, trwa budowa;  

  • Bielsk Podlaski Zachód – Boćki, ok. 12,2 km, w realizacji – wydana decyzja ZRID, trwa budowa;  

  • Boćki – Malewice, ok. 15,9 km, w realizacji – wydana decyzja ZRID, trwa budowa;  

  • Malewice – Chlebczyn, ok. 25,1 km, w realizacji – uzyskaliśmy ZRID;  

  • Obwodnica Bielska Podlaskiego w ciągu DK66, ok. 2,8 km (GP), w realizacji – oczekujemy na ZRID. 

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}