W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Obwodnica Dobrego Miasta - zakończyliśmy etap oceny

11.08.2025

Przebieg trasy według wariantu 3 jest najkorzystniejszym rozwiązaniem i to dla niego złożymy wniosek o wydanie decyzji środowiskowej (DŚU). Takie ustalenie zapadło podczas posiedzenia Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (KOPI) przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad, które odbyło się 8 sierpnia br.

Na zdjęciu widoczna jest ruchliwa ulica, po której porusza się kilka pojazdów, w tym biały samochód na pierwszym planie, niebieski samochód oraz ciężarówka. Po prawej stronie znajduje się zielony znak drogowy wskazujący kierunki do Olsztyna i Jezioran drogą krajową nr 51. W tle widać drzewa, zabudowania oraz wieżę z zegarem. Po lewej stronie ulicy spacerują piesi i poruszają się rowerzyści.

Komisja zaakceptowała Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) dla obwodnicy Dobrego Miasta. Tym samym zakończył się I etap opracowania STEŚ-R. Protokół z posiedzenia KOPI, zatwierdzony przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, będzie podstawą złożenia do Burmistrza Dobrego Miasta wniosku o wydanie DŚU dla obwodnicy w wariancie 3. Uzyskanie tej decyzji ostatecznie zatwierdzi przebieg drogi. 

Podobnie jak w posiedzeniu Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych, tak i w posiedzeniu KOPI uczestniczyli przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury, pracownicy GDDKiA, projektanci opracowujący dokumentację oraz przedstawiciele instytucji zewnętrznych, w tym samorządowcy. 

Przebieg obwodnicy

Wszystkie trzy rozpatrywane warianty poprowadzono po wschodniej stronie Dobrego Miasta i w każdym z nich trasa rozpoczynała się w Kosyniu i ponownie łączyła z DK51 przed Barcikowem, omijając po drodze Stary Dwór. W wariancie 3 trasa obwodnicy odchodzi najbardziej na wschód od Dobrego Miasta, a jej planowana długość to blisko 7,3 km. 

Cel inwestycji

Celem inwestycji jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego z Dobrego Miasta, poprawa bezpieczeństwa i warunków ruchu drogowego, a także ograniczenie negatywnego oddziaływania hałasu i zanieczyszczeń powietrza na mieszkańców Dobrego Miasta. 

Budowa obwodnicy Dobrego Miasta znajduje się na liście zadań rezerwowych w rządowym Programie budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030. Jej realizacja w ramach Programu będzie możliwa pod warunkiem uzyskania finansowania. 

Program budowy 100 obwodnic

Dzięki realizowanemu przez nas Programowi od sierpnia 2022 roku kierowcy korzystają już z obwodnicy Smolajn w ciągu DK51. Na etapie realizacji jest obwodnica Gąsek w ciągu DK65. W sierpniu tego roku ogłosimy przetarg na budowę obwodnicy Pisza w ciągu DK51. Na etapie postępowania o wydanie DŚU są obwodnice Olsztyna i Dywit (DK51) oraz Szczytna (DK53/57/58). 

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}