W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

S19. Bliżej podpisania umowy na budowę obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej

23.03.2022

Pozytywnym wynikiem zakończyła się standardowa kontrola przetargu na projekt i budowę drugiej jezdni obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej w ciągu drogi ekspresowej S19, którą przeprowadził Prezes Urzędu Zamówień Publicznych. To kolejny krok do podpisania umowy na realizację inwestycji.

default

Sześć ofert 

Inwestycja realizowana będzie w systemie Projektuj i buduj w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych. W przetargu złożonych zostało sześć ofert. Oceniane one były przy zastosowaniu następujących kryteriów: cena (60 proc.), przedłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (30 proc.) oraz skrócenie terminu realizacji kontraktu (10 proc.). Wszystkie oferty przewidywały realizację zadania w 36 miesięcy i wydłużenie okresu gwarancji. 

Za najkorzystniejszą uznana została oferta firmy Polaqua na kwotę 183 443 924,46 zł. Jednym z warunków podpisania umowy na realizację inwestycji jest wynik kontroli uprzedniej, którą standardowo przeprowadza Prezes Urzędu Zamówień Publicznych. Kolejnym krokiem, po przedstawieniu przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania robót, będzie podpisanie umowy. 

Co w ramach inwestycji? 

Obwodnica Kocka i Woli Skromowskiej wybudowana została w 2011 roku. Była to pierwsza trasa ekspresowa w woj. lubelskim. Jednojezdniowa droga została zaprojektowana z myślą o późniejszej dobudowie drugiej nitki.  

Dodatkowa, prawa jezdnia, którą teraz zrealizujemy, będzie miała 7,8 km długości. W ramach inwestycji przebudowane zostaną pasy włączenia i wyłączenia na węzłach Kock Północ i Kock Południe.  

Planowane są również mosty oraz wiadukty, a także drogi obsługujące przyległy teren i przejścia dla małych zwierząt. Trasa ekspresowa zostanie również wygrodzona. 

100 km „północnej” S19 w woj. lubelskim 

Budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej S19 od granicy woj. lubelskiego i mazowieckiego do Lublina podzielona została na sześć odcinków o łącznej długości ok. 100 km. 

  • gr. woj. lubelskiego i mazowieckiego - Międzyrzec Podlaski 
  • Międzyrzec Podlaski - Radzyń Podlaski 
  • Radzyń Podlaski - Kock 
  • obwodnica Kocka i Woli Skromowskiej (dobudowa drugiej jezdni) 
  • Kock - Lubartów 
  • Lubartów - Lublin 

W realizacji i w przetargu 

Odcinek Lubartów - Lublin wybuduje firma Mota-Engil Central Europe. Wykonawca jest na etapie opracowywania projektu budowlanego i materiałów do uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). W realizacji jest także odcinek między granicą woj. lubelskiego i mazowieckiego a Międzyrzecem Podlaskim, który wykona firma Strabag. 

W przypadku pozostałych czterech odcinków trwają postępowania przetargowe. Podpisanie umów planowane jest w tym roku. 

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}