W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Via Carpatia. Kolejny krok do budowy drugiej jezdni obwodnicy Kocka

31.01.2022

Oferta firmy Polaqua została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na zaprojektowanie i dobudowę drugiej jezdni obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej w ciągu drogi ekspresowej S19. Oferta opiewa na kwotę ok. 183,4 mln zł.

Wybór najkorzystniejszej oferty - S19 obwodnica Kocka

Sześć ofert

Inwestycja realizowana będzie w systemie Projektuj i buduj w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych. W przetargu złożonych zostało sześć ofert. Oceniane one były przy zastosowaniu następujących kryteriów: cena (60 proc.) i kryteria pozacenowe, czyli przedłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (30 proc.) oraz skrócenie terminu realizacji kontraktu (10 proc.). Wszystkie oferty przewidywały realizację zadania w 36 miesięcy i wydłużenie okresu gwarancji.

Za najkorzystniejszą uznana została oferta firmy Polaqua na kwotę 183 443 924,46 zł. Jednym z warunków podpisania umowy na realizację inwestycji będzie brak odwołań od wyboru najkorzystniejszej oferty, a także pozytywny wynik kontroli uprzedniej, którą standardowo przeprowadzi Prezes Urzędu Zamówień Publicznych.

Co w ramach inwestycji

Obwodnica Kocka i Woli Skromowskiej wybudowana została w 2011 roku. Była to pierwsza trasa ekspresowa w woj. lubelskim. Jednojezdniowa droga została zaprojektowana z myślą o późniejszej dobudowie drugiej nitki. 

Dodatkowa, prawa jezdnia, którą teraz zrealizujemy, będzie miała 7,8 km długości. W ramach inwestycji przebudowane zostaną pasy włączenia i wyłączenia na węzłach Kock Północ i Kock Południe. 

Planowane są również dwa mosty oraz dwa wiadukty, a także drogi obsługujące przyległy teren i przejścia dla małych zwierząt. Trasa ekspresowa zostanie również wygrodzona.

100 km "północnej" S19 w woj. lubelskim

Budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej S19 od granicy woj. lubelskiego i mazowieckiego do Lublina podzielona została na sześć odcinków o łącznej długości ok. 100 km.

  • gr. woj. lubelskiego i mazowieckiego - Międzyrzec Podlaski
  • Międzyrzec Podlaski - Radzyń Podlaski
  • Radzyń Podlaski - Kock
  • obwodnica Kocka i Woli Skromowskiej (dobudowa drugiej jezdni)
  • Kock - Lubartów
  • Lubartów - Lublin

Odcinek Lubartów - Lublin wybuduje firma Mota-Engil Central Europe. Wykonawca jest na etapie opracowywania projektu budowlanego i materiałów do uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). 

W przypadku pozostałych pięciu odcinków trwają postępowania przetargowe. Podpisanie umów planowane jest w tym roku.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}