Znamy wykonawcę węzła Dobrzyniewo Północ
28.10.2025
Wybraliśmy najkorzystniejszą ofertę w przetargu na projekt i budowę dodatkowego węzła na realizowanym obecnie odcinku S19 Krynice - Dobrzyniewo - Białystok Zachód. Węzeł Dobrzyniewo Północ powstanie jako odrębne zadanie.
Jedno kryterium - cena
Zainteresowanych realizacją inwestycji było dwóch wykonawców. Tańszą ofertę złożyła firma PORR, która wyceniła zadanie na 20 889 090 zł. UNIBEP zaproponował 25 892 796 zł. Wybraliśmy pierwszą z tych ofert. Przy braku odwołań od rozstrzygnięcia, możliwe będzie podpisanie umowy z wykonawcą.
Plan na trzy lata
Umowę z wykonawcą planujemy podpisać jeszcze w tym roku. Jego zadaniem będzie przygotowanie kompletnej dokumentacji do uzyskania decyzji środowiskowej, później także do pozwolenia na budowę (decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej – ZRID) i na koniec – budowa węzła. Zakładamy, że decyzję ZRID otrzymamy pod koniec 2027 r., a roboty budowlane wykonamy w 2028 r.
Nowy węzeł
Węzeł powstanie w okolicy miejscowości Krynice. Na jego potrzeby wykorzystany zostanie wiadukt drogowy, zrealizowany w ramach budowanego obecnie odcinka S19 Krynice – Dobrzyniewo – Białystok Zachód. Wzdłuż tego wiaduktu przebiega droga powiatowa pomiędzy miejscowością Krynice a istniejąca DK65. W ramach zadania dobudowane zostaną łącznice wjazdowe i zjazdowe oraz dwa ronda na wschód i na zachód od budowanej S19.
Odpowiedź na postulaty
Realizacja węzła pozwoli lokalnej społeczności na dostęp do drogi ekspresowej S19 zarówno od strony zachodniej, z obecnej DK65 Białystok – Ełk (w przyszłości drogi wojewódzkiej), oraz od strony wschodniej, z drogi powiatowej Krynice – DK65.
Budowa węzła Dobrzyniewo Północ jest odpowiedzią na postulaty mieszkańców oraz podmiotów gospodarczych z terenów gminy Dobrzyniewo Duże. Zgłaszane były one w trakcie realizacji odcinka S19 Krynice – Dobrzyniewo – Białystok Zachód.
Ochrona rynku
Przetarg na realizację węzła Dobrzyniewo Północ jest jednym z dziesięciu ogłoszonych przez nas postępowań, uwzględniających założenia wyroku TSUE z 22 października 2024 r. Ogranicza on dostęp do zamówień publicznych firmom z tzw. państw trzecich.
Wśród tych przetargów są także dwa na realizację autostrady A2 między Białą Podlaską a Dobryniem, cztery na rozbudowę A2 Łódź - Warszawa, a także przetargi na realizację obwodnic Sidziny (DK46), Pisza (DK58/63) i Zwolenia (DK79). To inwestycje o łącznej długości ponad 140 km i szacunkowej wartości ponad 3,4 mld zł.