W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Skorzystaj z Internetowego Konta Pacjenta (IKP)

Chcesz sprawdzić historię swoich e-recept i e-skierowań? Nie pamiętasz, jaką dawkę leku lekarz przepisał twojemu dziecku? Zaloguj się do Internetowego Konta Pacjenta (IKP) i zyskaj dostęp do tych i wielu innych danych medycznych. IKP będzie ci potrzebne także do realizacji e-recept. Sprawdź, jak korzystać z IKP.

Zaloguj się do IKP

Informacje:

  • Dla każdego, kto ma profil zaufany. 

    Profil zaufany pozwala potwierdzić twoją tożsamość. Sprawdź, jak założyć profil zaufany,

  • Usługa jest bezpłatna.

  • Twoje konto zostanie założone od razu – przy pierwszym logowaniu. Nie musisz się rejestrować.

    Masz już konto w Zintegrowanym Informatorze Pacjenta (ZIP)? IKP automatycznie pobierze twoje dane z ZIP do IKP – pojawią się one w ciągu 24 godzin po pierwszym logowaniu.

  • Dzięki IKP będziesz mieć w jednym miejscu:

    • swoją dokumentację medyczną – na przykład e-recepty i e-skierowania, a wkrótce także swoje wyniki badań czy wypis ze szpitala,
    • informacje o:
      • wysokości refundacji:
        • kupionych leków i innych produktów medycznych,
        • świadczeń wykorzystanych w ramach NFZ – na przykład przebytego zabiegu lub badania, 
      • zaleconej dawce leków,
      • zaplanowanych świadczeniach refundowanych przez NFZ, takich jak wizyta u twojego lekarza specjalisty czy planowany termin rehabilitacji.

    Wkrótce w IKP sprawdzisz także swoje deklaracje wyboru lekarza, pielęgniarki lub położnej publicznej służby zdrowia (POZ).

  • Za pomocą IKP:

    • odbierzesz i zrealizujesz e-recepty:
      • od lekarza – nawet bez konieczności wizyty, jeśli potrzebujesz dalszego leczenia,
      • od pielęgniarki lub położnej – zarówno po wizycie, jak i po konsultacji telemedycznej (na odległość),
    • sprawdzisz i pobierzesz otrzymane e-recepty i e-skierowania,
    • otrzymasz powiadomienia o wystawionych e-receptach i kody do ich realizacji – mailem lub esemesem,
    • sprawdzisz historię swoich wizyt, za które zapłacił Narodowy Fundusz Zdrowia (NFZ),
    • dasz innej osobie dostęp do swoich danych medycznych lub informacji o stanie swojego zdrowia.
  • Masz pytania lub wątpliwości?

    • Odwiedź stronę pacjent.gov.pl – dowiesz się między innymi, jak i gdzie zrealizujesz e-receptę.
    • Skorzystaj z zakładki „Pomoc" dostępnej po zalogowaniu do IKP – znajdziesz tam krótką instrukcję użytkownika.
    • Zadzwoń pod numer infolinii IKP – 19 457 (opłata zgodnie z taryfą operatora).

Ostatnia aktualizacja: 13.09.2019 11:59

Instytucja odpowiedzialna za usługę: Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia