W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Skorzystaj z Internetowego Konta Pacjenta (IKP)

Chcesz odebrać w łatwy sposób e-receptę  i e-skierowanie? Nie pamiętasz, jaką dawkę leku lekarz przepisał twojemu dziecku? Zaloguj się do Internetowego Konta Pacjenta (IKP) i zyskaj dostęp do  twoich danych medycznych. Sprawdź, jak korzystać z IKP.

Zaloguj się do IKP

Informacje:

  • Internetowe Konto Pacjenta ma każdy, kto ma PESEL. Musisz się tylko na nie zalogować.

  • Nie musisz rejestrować konta IKP.

    Możesz wybrać jeden z kilku sposobów logowania się:

    • dowodem osobistym z warstwą elektroniczną (e-dowodem) – potrzebujesz do tego czytnika karty lub specjalnej aplikacji na smartfon,
    • kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

    W zależności od sposobu logowania się, przygotuj dane do logowania.

    1. Kliknij przycisk ZALOGUJ SIĘ DO IKP lub wejdź na stronę pacjent.gov.pl. (Sprawdź, jak się zalogować na Internetowe Konto Pacjenta)
    2. Wybierz Zaloguj się (niebieski przycisk na górze, po prawej stronie).
    3. Znajdziesz się na stronie logowania.
    4. Wybierz sposób logowania. Zaloguj się.


     

  • Usługa jest bezpłatna.

  • Twoje konto już powstało i dane dotyczące e-recept lub e-skierowań znajdziesz na nim od razu.

    Dane dotyczące wyniku testu lub izolacji/kwarantanny pojawią się od razu po wpisaniu do systemu.

    Inne dane, dotyczące historii twojego zdrowia, zostaną automatycznie pobrane na twoje Internetowe Konto Pacjenta w ciągu tygodnia  po pierwszym logowaniu.

  • m.in.:

    • e-recepty (wraz z informacją o refundacji i sposobie dawkowania przepisanych leków);
    • e-skierowania (na leczenie specjalistyczne i do szpitala);
    • historię twoich wizyt u lekarza w ramachNarodowego Funduszu Zdrowia (NFZ);
    • informację o zwolnieniach lekarskich (e-zwolnienie);
    • informację o lekach (możesz sprawdzić każdy lek dopuszczony do obrotu w Polsce);
    • listę twoich wyrobów medycznych zrefundowanych przez NFZ;
    • możliwość zmiany lekarza/pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki zdrowotnej;
    • możliwość złożenia wniosku o wydanie EKUZ – Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego;
    • wynik twojego testu na koronawirusa;
    • informację, do kiedy prawdopodobnie masz przebywać na kwarantannie lub izolacji domowej (ostatecznie zależy to od twojego stanu zdrowia).

    Jako rodzic, który zgłosił dziecko do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych ( ZUS), masz dostęp do jego Internetowego Konta Pacjenta.

    Możesz upoważnić kogoś do wglądu do konta lub odebrania i zrealizowania twojej e-recepty.

  • Za pomocą IKP szybko, wygodnie, bezpiecznie, bez wychodzenia z domu:

    • sprawdzisz e-recepty i e-skierowania,
    • wybierzesz, czy chcesz je dostawać sms-em czy mailem,
    • sprawdzisz dawkowanie leków przepisanych ci w ramach ubezpieczenia,
    • sprawdzisz historię swoich wizyt, za które zapłacił NFZ,
    • dasz innej osobie dostęp do swoich danych medycznych lub informacji o stanie swojego zdrowia,
    • sprawdzisz dane medyczne twojego dziecka lub osoby, której jesteś prawnym opiekunem,
    • złożysz wniosek o wydanie EKUZ, 
    • wybierzesz lub zmienisz lekarza podstawowej opieki zdrowotnej (POZ), pielęgniarkę POZ lub położną POZ.
  • Masz pytania lub wątpliwości?

    • Odwiedź stronę pacjent.gov.pl – dowiesz się między innymi, jak i gdzie zrealizujesz e-receptę i jakie możliwości oferuje ci Internetowe Konto Pacjenta..
    • Skorzystaj z zakładki „Pomoc" dostępnej po zalogowaniu do IKP – znajdziesz tam krótką instrukcję użytkownika.
    • Zadzwoń pod numer infolinii IKP – 19 457 (opłata zgodnie z taryfą operatora).
    • Ustawa z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 702).

Ostatnia aktualizacja: 30.10.2020 10:47

Instytucja odpowiedzialna za usługę: Centrum e–Zdrowia