Uzyskaj dofinansowanie do kotła gazowego
Chcesz wymienić stary kocioł lub piec? Możesz uzyskać dofinansowanie na zakup i montaż nowego kotła gazowego lub kotłowni gazowej. Sprawdź, jak to zrobić przez Internet lub w urzędzie.
Informacje:
Jeśli chcesz złożyć wniosek przez Internet, potrzebujesz profilu zaufanego. Sprawdź, jak założyć profil zaufany.
Aby rozliczyć inwestycję, złóż wniosek o płatność - formularz online.
-
Rozwiń tekst
Na czym to polega
Bezzwrotne dofinansowanie możesz uzyskać na:
- demontaż starego źródła ciepła na paliwo stałe, np. pieca, kotła,
- zakup i montaż kotła gazowego lub kotłowni gazowej – do ogrzewania lub do ogrzewania i dostarczania ciepłej wody użytkowej,
- nową instalację centralnego ogrzewania i/lub ciepłej wody użytkowej – z montażem.
- dokumentację projektową.
-
Rozwiń tekst
Kto może uzyskać
Możesz uzyskać dofinansowanie, jeśli jesteś:
- właścicielem domu jednorodzinnego, kupiłeś(-aś) i zamontowałeś(-aś) kocioł gazowy do 31 grudnia 2024 r., ale nie zdążyłeś(-aś) złożyć wniosku, ponieważ wstrzymano nabór.
- właścicielem lub współwłaścicielem istniejącego budynku lub lokalu mieszkalnego i twój dochód kwalifikuje się do jednego z trzech poziomów wsparcia:
- podstawowego (roczny dochód do 135 tys. zł),
- podwyższonego (miesięczny dochód na osobę do 1894 zł w gospodarstwie jednoosbowym lub do 2651 zł w gospodarstwie wieloosobowym) lub
- najwyższego (miesięczny dochód na osobę do 1090 zł w gospodarstwie jednoosobowym lub do 1526 zł w gospodarstwie wieloosobowym albo prawo do odpowiednich zasiłków).
-
Rozwiń tekst
Kiedy składasz wniosek
Wniosek możesz złożyć od 15 lipca 2025 r. od godziny 15:00.
Nabór będzie trwał trzy miesiące lub do wyczerpania budżetu.
-
Rozwiń tekst
Co musisz przygotować
- dane do logowania do profilu zaufanego,
- jeśli ubiegasz się o podwyższone lub najwyższe dofinansowanie – skan zaświadczenia o dochodach (zaświadczenie wydane przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta),
Zaświadczenie nie może być wydane wcześniej niż na 3 miesiące od daty złożenia wniosku. Zaświadczenie powinno być wystawione na wnioskodawcę.
- księgę wieczystą, a w przypadku braku księgi wieczystej dla domu – dokument potwierdzający prawo własności tego domu,
- w przypadku współwłasności – zgodę współwłaściciela lub współwłaścicieli na realizację przedsięwzięcia z danymi oraz podpisami wszystkich współwłaścicieli,
- w przypadku małżeństwa z ustawową wspólnotą majątkową – zgodę współmałżonka na zaciągnięcie zobowiązań w ramach umowy o dofinansowanie z danymi oraz podpisem małżonka.
-
Rozwiń tekst
Co musisz zrobić
- Kliknij przycisk Złóż wniosek, który znajduje się u góry. Przeniesiesz się na gwd.nfosigw.gov.pl.
- Zaloguj się za pomocą login.gov.pl.
- Utwórz i wypełnij wniosek o dofinansowanie z programu Czyste Powietrze.
- Sprawdź wniosek.
- Dołącz wymagane załączniki w formie skanów lub dokumentów elektronicznych (szczegóły znajdziesz w sekcji Co musisz przygotować).
- Podpisz wniosek elektronicznie za pomocą profilu zaufanego lub podpisu kwalifikowanego.
- Wyślij dokumenty. Potwierdzenie złożenia wniosku otrzymasz na swój adres e-mail.
-
Rozwiń tekst
Ile zapłacisz
Usługa jest bezpłatna.
-
Rozwiń tekst
Informacje dodatkowe
Szczegóły dotyczące naboru wniosków na nowych zasadach znajdziesz:
-
Rozwiń tekst
Materiały do pobrania
Przed wypełnieniem wniosku zapoznaj się z dokumentacją programu, a w szczególności z:
- Programem Priorytetowym,
- Regulaminem naboru wniosków,
- Instrukcją wypełniania wniosku o dofinansowanie.
Dokumenty znajdziesz w pliku poniżej Wszystkie dokumenty do pobrania.
Materiały
wszystkie-dokumenty-do-pobrania-wersja-kolorowa
wszystkie-dokumenty-do-pobrania-wersja-kolorowa.zip 5.19MB wszystkie-dokumenty-do-pobrania-wersja-czarno-biala
wszystkie-dokumenty-do-pobrania-wersja-czarno-biala.zip 5.01MB
Jeśli nie masz kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego, możesz wypełnić wniosek w serwisie Generator Wniosków o Dofinansowanie (GWD), wydrukować, podpisać i złożyć w wersji papierowej do właściwego wojewódzkiego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej (WFOŚiGW).
Aby rozliczyć inwestycję, złóż wniosek o płatność ‒ formularz online.
-
Rozwiń tekst
Na czym to polega
Bezzwrotne dofinansowanie możesz uzyskać na:
- demontaż starego źródła ciepła na paliwo stałe, np. pieca, kotła,
- zakup i montaż kotła gazowego lub kotłowni gazowej – do ogrzewania lub do ogrzewania i dostarczania ciepłej wody użytkowej,
- nową instalację centralnego ogrzewania i/lub ciepłej wody użytkowej – z montażem.
- dokumentację projektową.
-
Rozwiń tekst
Kto może uzyskać
Możesz uzyskać dofinansowanie, jeśli jesteś:
- właścicielem domu jednorodzinnego, kupiłeś(-aś) i zamontowałeś(-aś) kocioł gazowy do 31 grudnia 2024 r., ale nie zdążyłeś(-aś) złożyć wniosku, ponieważ wstrzymano nabór.
- właścicielem lub współwłaścicielem istniejącego budynku lub lokalu mieszkalnego i twój dochód kwalifikuje się do jednego z trzech poziomów wsparcia:
- podstawowego (roczny dochód do 135 tys. zł),
- podwyższonego (miesięczny dochód na osobę do 1894 zł w gospodarstwie jednoosbowym lub do 2651 zł w gospodarstwie wieloosobowym) lub
- najwyższego (miesięczny dochód na osobę do 1090 zł w gospodarstwie jednoosobowym lub do 1526 zł w gospodarstwie wieloosobowym albo prawo do odpowiednich zasiłków).
-
Rozwiń tekst
Kiedy składasz wniosek
Wniosek możesz złożyć od 15 lipca 2025 r. od godziny 15:00.
Nabór będzie trwał trzy miesiące lub do wyczerpania budżetu.
-
Rozwiń tekst
Co musisz przygotować
- wniosek – wypełniony i wydrukowany z Generatora Wniosków o Dofinansowanie (GWD),
- jeśli ubiegasz się o podwyższone lub najwyższe dofinansowanie – skan zaświadczenia o dochodach (zaświadczenie wydane przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta),
Zaświadczenie nie może być wydane wcześniej niż na 3 miesiące od daty złożenia wniosku. Zaświadczenie powinno być wystawione na wnioskodawcę.
- księgę wieczystą, a w przypadku braku księgi wieczystej dla domu – inny dokument potwierdzający prawo własności tego domu,
- w przypadku współwłasności – zgodę współwłaściciela lub współwłaścicieli na realizację przedsięwzięcia z danymi oraz podpisami wszystkich współwłaścicieli,
- w przypadku małżeństwa z ustawową wspólnością majątkową – zgodę współmałżonka na zaciągnięcie zobowiązań w ramach umowy o dofinansowanie z danymi oraz podpisem małżonka.
-
Rozwiń tekst
Co musisz zrobić
- Utwórz konto i zaloguj się na stronie internetowej GWD.
- Wypełnij wniosek o dofinansowanie w systemie GWD zgodnie z instrukcją (szczegóły znajdziesz w sekcji Dokumenty programowe).
- Zweryfikuj i zatwierdź wypełniony wniosek.
- Wydrukuj wniosek.
- Dołącz wymagane załączniki.
- Podpisz wniosek.
- Złóż wniosek wraz z załącznikami do właściwego WFOŚiGW. Możesz to zrobić:
- osobiście,
- listownie – na kopercie dopisz: Program Czyste Powietrze,
- przez gminny punkt konsultacyjno-informacyjny,przez pełnomocnika.
-
Rozwiń tekst
Gdzie składasz dokumenty
W:
- siedzibie wojewódzkiego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej (WFOŚiGW),
- jego oddziale lub
- siedzibie gminy, z którą WFOŚiGW podpisał porozumienie.
-
Rozwiń tekst
Ile zapłacisz
Usługa jest bezpłatna.
Jeżeli wyślesz wniosek pocztą, zapłacisz jedynie za przesyłkę (zgodnie z cennikiem usług pocztowych lub kurierskich).
-
Rozwiń tekst
Informacje dodatkowe
Szczegóły dotyczące naboru wniosków na nowych zasadach znajdziesz:
-
Rozwiń tekst
Dokumenty programowe
Przed wypełnieniem wniosku zapoznaj się z dokumentacją programu, a w szczególności z:
- Programem Priorytetowym,
- Regulaminem naboru wniosków,
- Instrukcją wypełniania wniosku o dofinansowanie.
Wszystkie dokumenty do pobrania – nowe Czyste Powietrze.
Materiały
wszystkie-dokumenty-do-pobrania-wersja-kolorowa
wszystkie-dokumenty-do-pobrania-wersja-kolorowa.zip 5.19MB wszystkie-dokumenty-do-pobrania-wersja-czarno-biala
wszystkie-dokumenty-do-pobrania-wersja-czarno-biala.zip 5.01MB
Ostatnia aktualizacja: 18.07.2025 11:26
Instytucja odpowiedzialna za usługę: Ministerstwo Infrastruktury
Instytucja odpowiedzialna za dokument: Ministerstwo Infrastruktury