W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Szkolenie on line: Budowanie strategii rozwojowej firmy, wspieranie innowacyjności i rozwoju działalności B+R na przykładzie Blue Ocean Strategy.

Szkolenie on line: Budowanie strategii rozwojowej firmy, wspieranie innowacyjności i rozwoju działalności B+R na przykładzie Blue Ocean Strategy.
2023-11-14 10:00
 11:30

, 

Horyzontalny Punkt Kontaktowy Polska Centralna (HPK PC) serdecznie zaprasza 14 XI 2023 r. w godz. 10:00-11:30, na szkolenie on line dot. zagadnienia budowania strategii rozwojowej firmy, prowadzone przez Lidera HPK PC: Uniwersytet Łódzki. Nabyta wiedza przydatna będzie również przy ubieganiu się o granty Horyzont Europa.

blue ocean

Budowanie strategii rozwojowej firmy, wspieranie innowacyjności i rozwoju działalności B+R na przykładzie Blue Ocean Strategy czyli „Jak stworzyć wolną przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna”.

Każda firma jest inna. Ma swoje indywidulane cele, specyfikę, metody zarządzania, potrzeby. To co łączy każdą organizację jest dążenie do rozwoju i wzrostu. Każda firma porusza się jednak w konkretnym otoczeniu. Organizacja by rozwijać się a wręcz przetrwać musi zmierzyć się z konkurencją, a co za tym idzie niemalże nieustannie budować swoje własne strategie dające jej przewagę konkurencyjną na rynku. To nieustanny, niekończący się wyścig, który nie zawsze przynosi oczekiwane rezultaty i profity. Podczas szkolenia chcielibyśmy zaprezentować Państwu jedną z ciekawszych strategii rozwojowych firmy, Strategię Błękitnego Oceanu, która odchodzi od klasycznego pojęcia przewagi konkurencyjnej, a wprowadza pojęcie Innowacji Wartości, czyli tworzenia wartości dla klienta, której jeszcze nikt nie oferował, a zatem „sprawia”, że konkurencja nie istnieje. Co może być tą wartością, to jest właśnie tajemnica błękitnego oceanu, innowacji wynikającej z kreacji, nowego podejścia do działalności firmy, jej oferty, czy poszczególnych produktów. Omawiana Strategia pokaże jak poprzez innowacyjne myślenie, odkrywanie nowych i niepoznanych dotąd obszarów możemy odnieść sukces tam gdzie inni nie dostrzegli niszy i potencjału.

Nabyta wiedza będzie przydatna również do ubiegania się o środki w ramach programu Horyzont Europa. Komisja Europejska oczekuje bowiem od przedsiębiorców, ubiegających się granty np. w ramach konkursów Europejskiej Rady ds. Innowacji, wysokiej kreatywności i niestandardowych rozwiązań.

W tym kontekście swoimi doświadczeniami podzieli się laureat grantu Europejskiej Rady ds. Badań Naukowych, Pan prof. dr hab. Andrzej Indrzejczak. Granty ERC, uznawane za najbardziej prestiżowe w Horyzoncie Europa, są przede wszystkim przykładem odważnego i nieszablonowe podejścia, myślenia poza schematami, standardowymi, utartymi ścieżkami działań.

 

Część I – Dorota Makieła – Ekspertka HPK Polska Centralna

  1. Strategia Biznesowa Firmy – wprowadzenie;
  2. Budowanie Strategii Rozwojowej Innowacyjnych Firm;
  3. „Czerwone  i błękitne oceany„ - dwie przestrzenie rynkowe;
  4. Tworzenie błękitnych oceanów - Innowacja Wartości;
  5. Narzędzia i schematy;
  6. Zasady i działania analityczne;
  7. Formułowanie Strategii  – Kanwa Strategii;
  8. Rekonstrukcja granic rynku Stworzenie nowej przestrzeni rynkowej;
  9. Koncentruj się na szerokiej wizji, nie na liczbach;
  10. Realizacja Strategii Błękitnego Oceanu;
  11. Podsumowanie;

Cześć II prof. dr hab. Andrzej Indrzejczak – odważne i innowacyjne podejście do problemu na przykładzie grantu ERC.

Materiały

Rejestracja
{"register":{"columns":[]}}