W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Klauzule Informacyjne

KLAUZULA INFORMACYJNA (ogólna) dot. przetwarzania danych osobowych w KP PSP w Kędzierzynie-Koźlu.


Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2, art. 14 ust. 1 i 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informuję, że:

  1. Administratorem przetwarzającym Pani/Pana dane osobowe jest: Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Kędzierzynie-Koźlu (47-200 Kędzierzyn-Koźle, ul. Kraszewskiego 12 tel. 478616510, fax. 478616520, e-mail: kozlesekret@psp.opole.pl).
  2. W Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kędzierzynie-Koźlu wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych: Gabriela Brewka-Chudoba  (45-005 Opole, ul. płk. poż. Zdzisława Filingiera 1, 45-005 Opole, nr tel. +48 47 861 71 17, e-mail: iod@psp.opole.pl).
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu wypełniania obowiązków (w zależności od przedmiotu/tematu sprawy):

a) wynikających z zawartej umowy/porozumienia lub do podjęcia niezbędnych działań przed jej zawarciem na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO;

b) prawnych, ciążących na Administratorze, w tym również innych niezbędnych do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą lub innych osób, a także zadań niezbędnych do wykonywania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c ,lit. d i/lub lit. e RODO, w szczególności w ramach działań takich jak:

  • prowadzenie rejestru korespondencji przychodzącej i wychodzącej,
  • rozpatrywanie spraw, wniosków, skarg, zażaleń zgodnie z właściwością rzeczową,
  • rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń,
  • organizowanie i prowadzenie akcji ratowniczych w czasie pożarów, klęsk żywiołowych lub likwidacji miejscowych zagrożeń, w tym obsługa zgłoszeń alarmowych, także z wykorzystaniem Systemu Wspomagania Decyzji Państwowej Straży Pożarnej (SWD PSP),
  • wykonywanie pomocniczych specjalistycznych czynności ratowniczych w czasie klęsk żywiołowych lub likwidacji miejscowych zagrożeń przez inne służby ratownicze,
  • kształcenie kadr dla potrzeb jednostek ochrony przeciwpożarowej,
  • nadzór nad przestrzeganiem przepisów przeciwpożarowych,
  • zapewnienie bezpieczeństwa osób i mienia przez Administratora. 
  1. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane także na podstawie zgody udzielonej przez osobę, której dane dotyczą, w szczególności podczas inicjowania przedsięwzięć w zakresie kultury i wiedzy pożarniczej lub w sytuacjach wynikających z inicjatywy osoby, której dane dotyczą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
  2. Pani/Pana dane osobowe pozyskiwane są bezpośrednio od Pani/Pana, a także od osoby, której dotyczy przedmiot działań jednostek ochrony przeciwpożarowej, właściwych jednostek lub urzędów, od Stron zawartych umów/porozumień lub źródeł publicznie dostępnych.
  3. Kategorie przetwarzanych danych osobowych wynikają wprost z przepisów prawa i/lub celu przetwarzania przy zachowaniu zasady adekwatności.
  4. Państwowa Straż Pożarna przetwarza dane osobowe także w ramach współadministrowania podczas przetwarzania danych osobowych. Zasadnicza treść uzgodnień współadministratorów publikowana jest na stronie internetowej Współadministrowanie Danymi Osobowymi (Co robimy - Ochrona Danych Osobowych - Współadministrowanie Danymi Osobowymi).
  5. Dane nie będą udostępniane innym odbiorcom, z wyłączeniem podmiotów do tego uprawnionych, takich jak:

a) podmioty upoważnione do odbioru danych na podstawie stosownych przepisów prawa,

b) podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora na podstawie zawarte z Administratorem umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych,

c) podmioty, które przetwarzają dane osobowe niezbędne do realizacji przedmiotu zawartej z Administratorem umowy cywilno-prawnej.

  1. W sytuacjach szczególnych, takich jak np. organizacja pikników, zawodów pożarniczych odbiorcami mogą być inni ich uczestnicy, środki masowego przekazu, czytelnicy stron internetowych.
  2. Dane osobowe będą przechowywane:

a) przez okres wskazany w jednolitym rzeczowym wykazie akt dla jednostek Państwowej Straży Pożarnej dla poszczególnych kategorii spraw,

b) dla danych przetwarzanych w systemie SWD PSP w celu ochrony życia, zdrowia, mienia lub środowiska przed pożarem, klęską żywiołową lub innym miejscowym zagrożeniem, uzyskanym w związku z prowadzeniem działań ratowniczych oraz obsługą zgłoszeń alarmowych, wyłącznie przez okres niezbędny do realizacji zadań wynikających z ustaw z zastrzeżeniem, że podlegają przeglądowi nie rzadziej niż co 5 lat od dnia ich pozyskania,

c) przez okres nie dłuższy niż konieczny do realizacji umów, o których mowa w pkt. 8c, jak również realizacji obowiązków prawnych ciążących na Zamawiającym.

  1. Przysługuje Pani/Panu, zgodnie z zapisami RODO, prawo do:

a) żądania od Administratora dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,

b) wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Urząd Ochrony Danych Osobowych - https://www.uodo.gov.pl/pl/p/kontakt.

  1. Osoba występująca z żądaniem na podstawie prawa dostępu określonego w art. 15 RODO w związku z przeprowadzonymi działaniami ratowniczymi obowiązana jest do podania informacji o okolicznościach zdarzenia, którego to żądanie dotyczy, w tym daty i miejsca zdarzenia oraz numeru telefonu, z którego zostało wykonane połączenie dotyczące powiadomienia o zdarzeniu.
  2. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
  3. W sytuacji określonych przepisami prawa, gdzie podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym lub dobrowolnym ale niezbędnym do realizacji celu, nie podanie prawidłowych danych skutkuje brakiem możliwości załatwienia sprawy.
  4. Przetwarzanie podanych przez Panią/Pana danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanego podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i ust. 4 RODO.

 

Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w związku z określonymi czynnościami znajdują się w dedykowanych klauzulach informacyjnych, zamieszczonych poniżej.

Materiały

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych w związku z przyjmowaniem zgłoszeń i prowadzeniem działań ratowniczych przez jednostki ochrony przeciwpożarowej
Klauzula​_informacyjna​_dot​_przetwarzania​_danych​_osobowych​_w​_zwiazku​_z​_przyjmowaniem​_zgloszen​_i​_prowadzeniem​_działan​_ratowniczych​_przez​_jednostki​_ochrony​_przeciwpozarowej.pdf 0.11MB
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych w związku z monitoringiem wizyjnym obiektów i terenu KP PSP w Kędzierzynie-Koźlu
Klauzula​_informacyjna​_dot​_przetwarzania​_danych​_w​_zwiazku​_z​_monitoringiem​_wizyjnym​_obiektow​_i​_terenu​_KP​_PSP​_w​_Kędzierzynie-Koźlu.pdf 0.10MB
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych osób w ramach załatwiania spraw w trybie administracyjnym
Klauzula​_informacyjna​_dot​_przetwarzania​_danych​_osob​_w​_ramach​_zalatwiania​_spraw​_w​_trybie​_administracyjnym.pdf 0.13MB
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych osób składających w KP PSP w Kędzierzynie-Koźlu wnioski o udostępnienie informacji publicznej
Klauzula​_informacyjna​_dot​_przetwarzania​_danych​_osob​_składajacych​_w​_KP​_PSP​_wnioski​_o​_udostepnienie​_informacji​_publicznej.pdf 0.10MB
Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych osób ubiegających się o zapewnienie dostępności
Klauzula​_informacyjna​_dot​_danych​_osobowych​_osob​_ubiegajacych​_sie​_o​_zapenienie​_dostepnosci.pdf 0.11MB
{"register":{"columns":[]}}