W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Informacja i wniosek o zapewnienie dostępności

Kto może złożyć wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej
 

Każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego może:

  • poinformować o braku dostępności.

Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy po wykazaniu interesu faktycznego może:

  • złożyć wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej,
  • złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.

Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:

  1. dane kontaktowe wnioskodawcy;
  2. wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie  architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
  3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
  4. wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

     

Termin realizacji

Bez zbędnej zwłoki – nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.

Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, nie jest możliwe w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności, to podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.

W przypadku, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest znacznie utrudnione lub niemożliwe, podmiot publiczny zobowiązany jest poinformować wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności
wraz z uzasadnieniem wskazującym okoliczności uniemożliwiające zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku oraz zaproponować dostęp alternatywny.

 

Złożenie wniosku

Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej można:

  • wypełnić i wysłać na adres:

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Kołobrzegu

ul. Żurawia 12 B

78-100 Kołobrzeg

  • przynieść wniosek do sekretariatu w godzinach od 7:30 do 15:30,
  • wysłać drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej na psk@psp.kolobrzeg.pl lub na adres poczty elektronicznej Koordynatora ds. dostępności sekretariat@psp.kolobrzeg.pl
  • korzystając z elektronicznej platformy usług publicznych ePUAP: /KPPSPKol/SkrytkaESP wzór: pismo ogólne do podmiotu publicznego
     

Tryb odwoławczy

Gdy podmiot publiczny nie zapewnił wnioskodawcy dostępności:

  1. w sposób i w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, albo
  2. w sposób i w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia, albo
  3. z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności,

osoba ze szczególnymi potrzebami ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON.

Termin na wniesienie skargi to 30 dni od dnia upłynięcia terminu wskazanego w pkt. 1 i 2 oraz 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o braku możliwości zapewnienia dostępności.
 

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Materiały

Wzór informacji o braku dostępności
Wzór​_informacji​_o​_braku​_dostępności.doc 0.02MB
Wzór wniosku o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej
Wzór​_wniosku​_o​_zapewnienie​_dostępności​_architektonicznej​_i​_informacyjno​_-​_komunikacyjnej.doc 0.04MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
14.09.2021 11:30 Elżbieta Staszak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Elżbieta Staszak
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Informacja i wniosek o zapewnienie dostępności 1.0 14.09.2021 11:30 Elżbieta Staszak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}