W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Tytuł/stanowisko: Księgowy/a w Dziale Księgowo-Finansowym

Nabór prowadzony będzie w oparciu o pismo Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 21 lipca 2025 r., znak sprawy: GK.1101.35.2025 w sprawie rekrutacji na wolne stanowisko pracy w jednostkach organizacyjnych LP.

Wykształcenie: Wyższe (licencjat, inżynier)
Forma zatrudnienia: Umowa o pracę na zastępstwo
Termin składania aplikacji: 09-12-2025

Informacje o ofercie

Ogłoszenie kierowane jest do pracowników i byłych pracowników jednostek organizacyjnych LP oraz do kandydatów zewnętrznych.

Zakres obowiązków

Opis czynności wykonywanych na stanowisku – zakres ważniejszych
zadań:
1) Sprawdzanie, dekretowanie i księgowanie faktur sprzedaży, zakupu, ZUL-i
oraz terminowe regulowanie zobowiązań wobec dostawców, uzgadnianie
sald z dostawcami;
2) Prowadzenie ewidencji VAT, uzgadnianie kont z rejestrem zakupu VAT,
sporządzanie JPK i deklaracji;
3) Naliczanie i terminowe przekazywanie rozrachunków wewnątrzbranżowych;
4) Naliczanie, księgowanie ZFŚS, odsetek, rekompensat odpisu na FL,
pozostałych kosztów, WB wpłaty do budżetu;

5) Rozliczanie sprzedaży detalicznej zgodnie z obowiązującymi przepisami
(faktury lub zbiorcze zestawienia paragonów) z leśnictw, a także
dokonywanie sprzedaży detalicznej dla pracowników i ich rodzin
z wykorzystaniem drukarki fiskalnej;
6) Analiza i sprawdzanie poprawności księgowań na przydzielonych kontach
analitycznych i syntetycznych;
7) Rozliczanie raportu kasowego wraz z dokumentami, kontrolowanie salda
dziennego kasy, księgowanie wyciągów bankowych ;
8) Branie czynnego udziału w sporządzaniu planów finansowo-gospodarczych,
sprawozdań miesięcznych, kwartalnych i rocznych;
9) Kompletowanie i przygotowanie korespondencji z Działu Księgowo-
Finansowego i przekazywanie jej do sekretariatu;
10) Sporządzanie i kompletowanie dokumentacji spraw do radcy prawnego;
11) Uzgadniane sald z kontrahentami i windykacja należności;
12) Naliczanie amortyzacji i umorzenia środków trwałych, wartości
niematerialnych i prawnych;.
13) Naliczanie i księgowanie podatków leśnego, rolnego, od nieruchomości.
podatku dochodowego od osób prawnych;
14) Sporządzanie faktur ze sprzedaży drewna;
15) Sporządzanie dokumentów magazynowych PZ, RW, ZW, MM, Wz wraz ich
księgowaniem;
16) Archiwizowanie dokumentów na swoim stanowisku pracy.

 

Miejsce wykonywania pracy

Województwo: świętokrzyskie
Biuro Nadleśnictwa Pińczów, Michałów 294, 28-411 Michałów

Wymagania

Wymagania obligatoryjne
1) Wykształcenie wyższe o kierunku: ekonomia, finanse, rachunkowość;
2) Roczny staż pracy w księgowości;
3) Pełna zdolność do czynności prawnych i korzystania z pełni praw
publicznych;
4) Dobra znajomość obsługi podstawowych programów komputerowych
pakietu oprogramowania MS Office (Word, Excel, Outlook);
5) Brak przeciwskazań zdrowotnych do zatrudnienia na danym stanowisku.
6) Znajomość prawa ogólnego i wewnętrznego PGL LP z zakresu zadań
wymienionych w pkt 4.
Wymagania dodatkowe
1) Znajomość przepisów o rachunkowości, przepisów prawa podatkowego,
ustawy o lasach;
2) Znajomość zasad gospodarki finansowej PGL LP;
3) Znajomość i obsługa Systemu Informatycznego Lasów Państwowych
(SILP);
4) Posiadanie prawa jazdy kategorii B.

Oczekiwania wobec kandydatki/ta:
1) Wysoka kultura osobista;
2) Umiejętność pracy w zespole;
3) Umiejętności analityczne;
4) Samodzielność, komunikatywność, odpowiedzialność, dokładność;
5) Bardzo dobra organizacja własnej pracy;
6) Chęć samodoskonalenia się i pogłębiania wiedzy.

Wymagane dokumenty

1) List motywacyjny z adresem do korespondencji oraz nr telefonu i
adresem poczty e-mail – opatrzony własnoręcznym podpisem;
2) CV – opatrzone własnoręcznym podpisem;
3) Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, staż pracy,
kwalifikacje zawodowe, ukończone kursy, szkolenia itp. dotyczące
stanowiska pracy, na które jest prowadzona rekrutacja (oryginały do
wglądu podczas rozmowy rekrutacyjnej);
4) Kwestionariusz osobowy kandydata na pracownika (załącznik nr 1);
5) Klauzula informacyjna dla kandydata do pracy w Nadleśnictwie Pińczów
(załącznik nr 2);
6) Oświadczenie kandydata (załącznik nr 3).

1) Po zakończeniu rekrutacji dokumenty aplikacyjne kandydata, który
zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt
osobowych.
2) Dokumenty aplikacyjne pozostałych kandydatów będą przechowywane
str. 5
przez okres 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą
wybraną w procesie rekrutacji. W tym czasie mogą zostać odebrane
osobiście przez zainteresowanych. Po tym okresie zostaną one usunięte.
Aplikacji nie odsyłamy.
3) Nadleśniczy Nadleśnictwa Pińczów zastrzega sobie możliwość
unieważnienia naboru na każdym etapie bez podania przyczyny;
4) Nadleśnictwo Pińczów nie zwraca kandydatom kosztów związanych
z rekrutacją;

Dane kontaktowe i miejsce składania dokumentów

Materiały

Ogłoszenie o naborze na stanowisko księgowy
Ogłoszenie​_o​_naborze​_na​_stanowisko​_księgowy.pdf 0.22MB
Załacznik nr 1 - Kwestionariusz osobowy kandydata na pracownika LP
Załącznik​_nr​_1​_-​_Kwestionariusz​_osobowy​_kandydata​_na​_pracownika​_LP.docx 0.03MB
Załącznik nr 2 - Klauzula informacyjna dla kandydatów do pracy
Załącznik​_nr​_2​_-​_Klauzula​_informacyjna​_dla​_kandydatów​_do​_pracy.docx 0.03MB
Załącznik nr 3 - Oświadczenie
Załącznik​_nr​_3​_-​_Oświadczenie.docx 0.02MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
24.11.2025 13:51 Lech Drożdżowski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Agnieszka Kołodziejczyk-Krzak
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Oferta pracy na zastępstwo na stanowisku księgowy/a w dziale księgowo-finansowym 1.0 24.11.2025 13:51 Lech Drożdżowski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}