INSPEKTOR w 7 Wydziale Budżetowo-Administracyjnym 1/2 etatu (umowa o pracę) w Prokuraturze Okręgowej w Bielsku – Białej
22.03.2024
SYGNATURA KONKURSU: 3012-4.1111.4.2024
KONKURS NA STANOWISKO URZĘDNICZE
Prokurator Okręgowy w Bielsku - Białej, zgodnie z art. 3b ust. 1 i 2 ustawy z dnia 18 grudnia 1998 roku o pracownikach sądów i prokuratury (tj. Dz.U. z 2018 r. poz. 577) ogłasza konkurs na staż urzędniczy w okręgu Prokuratury Okręgowej w Bielsku – Białej:
stanowisko: INSPEKTOR w 7 Wydziale Budżetowo-Administracyjnym
liczba etatów: 1/2 etatu (umowa o pracę)
miejsce wykonywania pracy: Prokuratura Okręgowa w Bielsku – Białej
ul. Legionów 79 43-300 Bielsko - Biała
Wysokość wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatku z tytułu zajmowanego stanowiska określa rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 3 marca 2017 roku w sprawie stanowisk i szczegółowych zasad wynagradzania urzędników i innych pracowników sądów i prokuratury oraz odbywania stażu urzędniczego (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 2016), natomiast wysokość dodatku za wieloletnią pracę określa art. 15 ustawy z dnia 18 grudnia 1998 roku o pracownikach sądów i prokuratury (tj. Dz.U. z 2018 r. poz. 577).
Stosownie do art. 2 pkt 7 ustawy z dnia 18 grudnia 1998 roku o pracownikach sądów i prokuratury (tj. Dz.U. z 2018 r. poz. 577) urzędnikiem może zostać osoba, która odbyła staż urzędniczy w sądzie lub w prokuraturze, co oznacza konieczność odbycia w ramach przedmiotowego zatrudnienia stażu urzędniczego na zasadach wynikających z przywołanej ustawy przez kandydatów niespełniających tego warunku. Na podstawie art. 3 ust. 3 cytowanej ustawy od odbycia stażu urzędniczego zwolnione są osoby, które ukończyły aplikację sędziowską lub prokuratorską.
Na podstawie art. 3 a pkt 2 w/w ustawy Prokurator Okręgowy może zwolnić z obowiązku odbycia stażu urzędniczego lub jego części osobę wybraną w drodze konkursu, która wykaże się wymaganą programem stażu urzędniczego wiedzą teoretyczną, w szczególności znajomością organizacji i funkcjonowania prokuratury, umiejętnością stosowania tej wiedzy w praktyce oraz znajomością metod i techniki pracy biurowej. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy (m. in.):
- koordynacja i nadzór nad realizacją programów inwestycyjnych i zadań remontowych,
w szczególności:
- przygotowywanie programów inwestycyjnych i zadań remontowych,
- uczestnictwo w opracowywaniu rocznych i wieloletnich planów inwestycyjnych oraz remontowych dla jednostek okręgu bielskiego,
- przygotowanie i kontrola budżetu zadań inwestycyjnych i remontowych,
- uzyskiwanie niezbędnych uzgodnień i pozwoleń w procesie inwestycyjnym lub remontowym,
- ocena kompletności, spójności i poprawności rozwiązań projektowych, przedmiarów, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, kosztorysów i dokumentacji projektowej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- uczestnictwo w przygotowaniu harmonogramu rzeczowo - finansowego inwestycji oraz zadań remontowych,
- rozliczanie zadań inwestycyjnych i remontowych pod względem finansowym, technicznym i merytorycznym, monitorowaniu i kontroli prac wykonawców zgodnie
z zawartymi umowami, także poprzez organizowanie i branie udziału w naradach koordynacyjnych na budowie, - sprawowanie nadzoru w celu prawidłowego skompletowania dokumentacji powykonawczej sporządzonej przez Wykonawcę,
- dokonywanie opisu faktur związanych z robotami budowlanymi, remontowymi oraz inwestycyjnymi prowadzonymi w prokuraturach okręgu bielskiego,
- przygotowanie wniosków o pozyskanie nieruchomości w celu zabezpieczenia powierzchni biurowych i magazynowych na potrzeby prokuratur okręgu bielskiego,
- współpraca przy przygotowywaniu wniosków do jednostek nadrzędnych w sprawie pozyskiwania środków finansowych na realizację inwestycji i zadań remontowych,
- uczestnictwo w przygotowywaniu i realizacji postępowań w trybie zamówień publicznych dla zadań inwestycyjnych i remontowych,
- prowadzenie Książki Obiektów Budowlanych,
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej urządzeń klimatyzacyjnych, które objęte są wymogiem ustawy o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych,
- zlecanie wykonywania przeglądów wynikających z prawa budowlanego oraz pełnienie nadzoru nad przestrzeganiem terminów przeglądów wynikających z Prawa Budowlanego (kominowe, elektryczne, gazowe, UDT) i gwarancyjnych dla zakończonych inwestycji, robót budowlanych oraz przeglądów systemów alarmowych, klimatyzacji, wentylacji, p.poż, gaszenia gazem, oświetlenia ewakuacyjnego, wind, platform dla niepełnosprawnych.
Wymagania związane z danym stanowiskiem:
Wymagania niezbędne:
- wykształcenie wyższe na poziomie studiów pierwszego stopnia (preferowane wykształcenie w zakresie budownictwa),
- umiejętność obsługi komputera,
- wiedza z zakresu przepisów prawa budowlanego,
- pełna zdolność do czynności prawnych,
- nieposzlakowana opinia,
- niekaralność za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
- brak prowadzonego przeciwko kandydatowi postępowania o przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe, - stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku.
Wymagania dodatkowe/pożądane:
- znajomość przepisów o finansach publicznych, o gospodarce nieruchomościami, prawo zamówień publicznych, o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, a także przepisów prawa związanych z realizacją i finansowaniem inwestycji budowlanych,
- posiadanie udokumentowanego doświadczenia zawodowego na podobnym stanowisku pracy w jednostce sektora finansów publicznych,
- mile widziane uprawnienia budowlane,
- praktyczna znajomość zagadnień związanych z remontami obiektów budowlanych,
- zdolność do samodzielnego podejmowania decyzji w zakresie powierzonych zadań,
- odpowiedzialność, rzetelność,
- umiejętność pracy w zespole,
- umiejętność organizacji pracy,
- dyspozycyjność.
Wymagane dokumenty:
- własnoręcznie podpisany list motywacyjny (ze wskazaniem sygnatury konkursu podanej w ogłoszeniu o konkursie),
- wypełniony i własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej
się o zatrudnienie – zgodnie ze wzorem formularza do pobrania na stronie internetowej https://www.gov.pl/web/po-bielsko-biala lub w Kadrach Prokuratury Okręgowej
w Bielsku – Białej, - kopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie,
- własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata - zgodnie ze wzorem do pobrania na stronie internetowej https://www.gov.pl/web/po-bielsko-biala lub w Kadrach Prokuratury Okręgowej w Bielsku – Białej, o:
- posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
- niekaralności za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
- nieprowadzeniu przeciwko kandydatowi postępowania o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
- własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji oraz o zapoznaniu się z informacją administratora danych osobowych - zgodnie ze wzorami do pobrania na stronie internetowej https://www.gov.pl/web/po-bielsko-biala lub w Kadrach Prokuratury Okręgowej w Bielsku – Białej,
- własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego, zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (tj. Dz.U. z 2023., poz. 75) – zgodnie z wzorem formularza do pobrania na stronie internetowej https://www.gov.pl/web/po-bielsko-biala lub w Kadrach Prokuratury Okręgowej w Bielsku – Białej.
- kandydaci mogą również dołączyć kopie innych dokumentów, które uznają za istotne z punktu widzenia rekrutacji, potwierdzających spełnienie wymagań dodatkowych/pożądanych zawartych w ogłoszeniu o konkursie.
Termin i miejsce złożenia dokumentów:
Komplet dokumentów wraz z oznaczeniem sygnatury konkursu należy złożyć w terminie do 10 kwietnia 2024 r. w siedzibie Prokuratury Okręgowej w Bielsku - Białej, ul. Legionów 79, 43 - 300 Bielsko - Biała lub przesłać na wskazany powyżej adres z adnotacją na kopercie „oferta pracy - konkurs 3012-4.1111.4.2024”.
Oferty przesłane po terminie nie będą rozpatrywane. W przypadku nadania dokumentów drogą pocztową, za datę ich złożenia uważa się datę stempla pocztowego.
Konkurs będzie składał się z trzech etapów:
- Etap pierwszy - selekcja wstępna zgłoszeń kandydatów pod kątem spełnienia wymogów formalnych przystąpienia do konkursu,
- Etap drugi - praktyczny sprawdzian umiejętności,
- Etap trzeci - rozmowa kwalifikacyjna.
- Konkurs zostanie przeprowadzony w oparciu o rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 17 stycznia 2008 roku w sprawie szczegółowego trybu i sposobu przeprowadzania konkursów na staż urzędniczy w sądzie i w prokuraturze (tj. Dz. U. z 2014 r. poz. 400).
- W przypadku stwierdzenia braków w dokumentach, potwierdzających spełnienie przez kandydata wymogów formalnych, tut. Prokuratura Okręgowa nie będzie podejmowała żadnych działań zmierzających do ich uzupełnienia czy wyjaśnienia.
- Osoby spełniające wymogi formalne, o zakwalifikowaniu się do drugiego etapu konkursu polegającego na praktycznym sprawdzeniu umiejętności, o jego miejscu i terminie zostaną powiadomione, co najmniej na 7 dni przed rozpoczęciem drugiego etapu konkursu, poprzez umieszczenie listy zakwalifikowanych kandydatów na tablicy ogłoszeń w siedzibie Prokuratury Okręgowej w Bielsku - Białej,
przy ul. Legionów 79 oraz na stronie internetowej Prokuratury Okręgowej w Bielsku – Białej www.gov.pl/web/po-bielsko-biala. - Osoby zakwalifikowane do trzeciego etapu konkursu, polegającego na rozmowie kwalifikacyjnej, o jego miejscu i terminie zostaną powiadomione, co najmniej na 7 dni przed rozpoczęciem trzeciego etapu konkursu, poprzez umieszczenie listy zakwalifikowanych kandydatów na tablicy ogłoszeń w siedzibie Prokuratury Okręgowej w Bielsku - Białej, przy ul. Legionów 79 oraz na stronie internetowej Prokuratury Okręgowej w Bielsku - Białej www.gov.pl/web/po-bielsko-biala.
- Nie będą rozpatrywane podania złożone przed ogłoszeniem w/w konkursu, jak również złożone po upływie terminu składania podań.
- Prokuratura Okręgowa w Bielsku - Białej nie odpowiada na oferty i nie zwraca złożonych dokumentów. Osoby niezakwalifikowane do zatrudnienia proszone są o osobisty odbiór dokumentów w ciągu 60 dni od daty zakończenia postępowania rekrutacyjnego lub w przypadku kandydatów umieszczonych na liście rezerwowej do czasu ważności listy rezerwowej nie dłużej niż 12 miesięcy od daty ogłoszenia wyników rekrutacji. Po upływie w/w terminów dokumenty zostaną komisyjnie zniszczone.
- Prokuratura Okręgowa w Bielsku - Białej zastrzega sobie prawo do nierozstrzygnięcia przedmiotowego postępowania konkursowego.
- Informuje się, że w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w okręgu Prokuratury Okręgowej w Bielsku – Białej, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był niższy niż 6 %.
- Dodatkowe informacje dotyczące składanych dokumentów można uzyskać pod numerem (33) 47 58 158.
Informacja administratora danych osobowych:
Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 str. 1) - dalej: RODO, informujemy, że:
- Administratorem danych osobowych kandydatów aplikujących na stanowiska, na których zatrudniani są urzędnicy i inni pracownicy jest Prokuratura Okręgowa z siedzibą
w Bielsku-Białej, przy ul. Legionów 79, 43-300 Bielsko-Biała, e-mail: biuro.podawcze.pobbi@prokuratura.gov.pl tel. +48 33 47-58- 100. - Dane Inspektora Ochrony Danych: e-mail: iod.pobbi@prokuratura.gov.pl, tel.: +48 33 47- 58-111.
- Dane osobowe w zakresie określonym przepisami ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy przetwarzane są w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji oraz realizacji zadań Administratora związanych z naborem na wolne stanowiska służbowe i archiwizacją.
- Podstawę prawną przetwarzania danych stanowią:
- art. 6 ust. 1 lit. c, art. 9 ust. 2 lit. b, art. 9 ust. 2 lit. f i art. 10 RODO w zw. z przepisami prawa pracy;
- art. 6 ust. 1 lit. a RODO - zgoda osoby, której dane dotyczą;
- w przypadku zawarcia w dokumentach danych osobowych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO w zakresie niewynikającym z przepisów prawa - wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, o której mowa w art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres nie dłuższy niż jest to niezbędne do realizacji wskazanych celów, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, tj.:
- dokumenty aplikacyjne kandydatów niezakwalifikowanych do zatrudnienia - przechowywane będą przez okres 60 dni, licząc od dnia ogłoszenia wyników rekrutacji (niewybrani kandydaci mogą w terminie 60 dni od dnia zakończenia rekrutacji odebrać swoje oferty składając w tym celu stosowne oświadczenie);
- dokumenty aplikacyjne kandydatów umieszczonych na liście rezerwowej - przechowywane będą do czasu utraty ważności listy rezerwowej, jednak nie dłużej niż 12 miesięcy od daty ogłoszenia wyników rekrutacji;
- dokumenty aplikacyjne kandydata wybranego w wyniku przeprowadzonej rekrutacji i zatrudnionego na wolne stanowisko - przechowywane będą w aktach osobowych przez okres zatrudnienia i 10 lat po jego zakończeniu.
- Informacje dotyczące rekrutacji publikowane są na stronie internetowej Prokuratury Okręgowej w Bielsku - Białej i umieszczane w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie Prokuratury oraz udostępniane w Biuletynie Informacji Publicznej przez okres 3 miesięcy od dnia udostępnienia lub opublikowania.
- Odbiorcami podanych danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty, które uprawnione są do ich otrzymania na mocy przepisów prawa. Podane dane nie podlegają udostępnieniu ani przekazaniu do państwa trzeciego i organizacji międzynarodowej.
- Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również
w formie profilowania. - Osobie, której dane są przetwarzane przysługuje prawo:
- dostępu do treści swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania lub usunięcia,
na zasadach określonych w art. 15-17 RODO;
ograniczenia przetwarzania danych, w przypadkach określonych w art. 18 RODO;
- przenoszenia danych na zasadach określonych w art. 20 RODO;
- cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
- W celu skorzystania z praw, o których mowa w pkt. 9 należy skontaktować się z administratorem lub inspektorem ochrony danych, z wykorzystaniem wskazanych wyżej danych kontaktowych.
- Osobie, której dane są przetwarzane przysługuje ponadto prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku uznania, że ich przetwarzanie narusza przepisy prawa.
- Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy jest obowiązkowe i niezbędne do udziału w procesie rekrutacji. Podanie danych w zakresie szerszym, jest dobrowolne i nie ma wpływu na proces rekrutacji, wymaga jednak wyraźnej zgody na ich przetwarzanie, której definicję określa art. 4 pkt. 11 RODO.
- Wykorzystanie danych do innych rekrutacji wymaga uzyskania odrębnej zgody kandydata.
Prokurator Okręgowy
Lidia Łapińska
Materiały
Ogłoszenie_3012-4111142024Ogłoszenie_3012-4111142024.pdf 0.44MB Oświadczenie_
Oświadczenie_(5).pdf 0.02MB Oświadczenia_
Oświadczenia_(17).pdf 0.02MB Klauzula_informacyjna
Klauzula_informacyjna_(27).pdf 0.10MB Kwestionariusz_osobowy_(25)
Kwestionariusz_osobowy_(25).pdf 0.06MB
- Pierwsza publikacja:
- 22.03.2024 10:03 Arkadiusz Boczek
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Arkadiusz Boczek
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
INSPEKTOR w 7 Wydziale Budżetowo-Administracyjnym 1/2 etatu (umowa o pracę) w Prokuraturze Okręgowej w Bielsku – Białej | 5.0 | 22.03.2024 10:13 Arkadiusz Boczek |
INSPEKTOR w 7 Wydziale Budżetowo-Administracyjnym 1/2 etatu (umowa o pracę) w Prokuraturze Okręgowej w Bielsku – Białej | 4.0 | 22.03.2024 10:11 Arkadiusz Boczek |
INSPEKTOR w 7 Wydziale Budżetowo-Administracyjnym 1/2 etatu (umowa o pracę) w Prokuraturze Okręgowej w Bielsku – Białej | 3.0 | 22.03.2024 10:10 Arkadiusz Boczek |
INSPEKTOR w 7 Wydziale Budżetowo-Administracyjnym 1/2 etatu (umowa o pracę) w Prokuraturze Okręgowej w Bielsku – Białej | 2.0 | 22.03.2024 10:06 Arkadiusz Boczek |
INSPEKTOR w 7 Wydziale Budżetowo-Administracyjnym 1/2 etatu (umowa o pracę) w Prokuraturze Okręgowej w Bielsku – Białej | 1.0 | 22.03.2024 10:03 Arkadiusz Boczek |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP