W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Inspektor/Specjalista ds. obsługi umów i realizacji projektów w obszarze administracyjno-technicznym w 7 Wydziale Budżetowo-Administracyjnym Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej

20.11.2025

                                                                     Bielsko-Biała, dnia 20 listopada 2025 r.

SYGNATURA KONKURSU: 3012-4.1111.8.2025

 

KONKURS NA STANOWISKO URZĘDNICZE

 

Prokurator Okręgowy w Bielsku-Białej, zgodnie  z  art. 3b ust. 1 i 2  ustawy z  dnia 18 grudnia  1998 roku o  pracownikach  sądów  i  prokuratury  (tj. Dz.U. z 2025 r. poz. 1332)  ogłasza  konkurs  na  staż  urzędniczy  w  okręgu Prokuratury Okręgowej  w  Bielsku-Białej:
 

                 stanowisko: Inspektor/ Specjalista ds. obsługi umów i realizacji projektów
                                      w obszarze administracyjno-technicznym
                                      w 7 Wydziale Budżetowo-Administracyjnym

                    liczba etatów: 0,5  etatu (umowa o pracę)
                    miejsce wykonywania pracy: Prokuratura Okręgowa w Bielsku-Białej,
                                                                     ul. Legionów 79, 43-300 Bielsko-Biała

Zaproponowane stanowisko oraz związane z nim wynagrodzenie uzależnione będzie od doświadczenia zawodowego i kompetencji wybranego kandydata oraz posiadanych przez niego uprawnień zawodowych. Wysokość wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatku z tytułu zajmowanego stanowiska określa rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 3 marca 2017 roku w sprawie stanowisk i szczegółowych zasad wynagradzania urzędników i innych pracowników sądów i prokuratury oraz odbywania stażu urzędniczego (tj. Dz.U. z 2023 r., poz. 2016 z póź. zm.), natomiast wysokość dodatku za  wieloletnią pracę określa art. 15 ustawy z  dnia 18 grudnia 1998 roku o  pracownikach sądów i  prokuratury (tj. Dz.U. z 2025 r. poz. 1332).

Pracownik może również otrzymać premie oraz dodatki specjalne i nagrody za  szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej, w wysokości określonej przez Prokuratora Okręgowego w Bielsku-Białej.

Stosownie do art. 2 pkt 7 ustawy z dnia 18 grudnia 1998 roku o pracownikach sądów i  prokuratury (tj. Dz.U. z 2025 r. poz. 1332)  urzędnikiem może zostać osoba, która odbyła staż urzędniczy w sądzie lub w prokuraturze, co oznacza konieczność odbycia w  ramach przedmiotowego zatrudnienia stażu urzędniczego na zasadach wynikających z  przywołanej ustawy przez kandydatów niespełniających tego warunku. Na podstawie art. 3 ust. 3 cytowanej   ustawy   od   odbycia   stażu   urzędniczego   zwolnione   są   osoby,   które  ukończyły  aplikację  sędziowską lub prokuratorską.

Na podstawie art. 3a pkt 2 w/w ustawy Prokurator Okręgowy może zwolnić z  obowiązku odbycia stażu urzędniczego lub jego części osobę wybraną w drodze konkursu, która wykaże się wymaganą programem stażu urzędniczego wiedzą teoretyczną, w szczególności znajomością organizacji i funkcjonowania prokuratury, umiejętnością stosowania tej wiedzy w praktyce oraz  znajomością metod i techniki pracy biurowej.
 

Oferta obejmuje:

  1. uczestnictwo w realizacji zadań i ciekawych projektów mających realny wpływ na  otaczającą przestrzeń i środowisko pracy, pozwalających na rozwój m.in. w obszarze administracji, zakupów dostaw i usług, bieżącego funkcjonowania infrastruktury technicznej obiektów, zarządzania nieruchomościami, inwestycji i remontów, zarządzania projektami,
  2. stabilne zatrudnienie w ramach umowy o pracę,
  3. możliwość elastycznych godzin rozpoczęcia i zakończenia pracy (w ramach ustalonego harmonogramu),
  4. dodatek za wieloletnią pracę – zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  5. dodatkowe wynagrodzenie roczne – zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  6. pracę w przyjaznym i wspierającym zespole,
  7. możliwość rozwoju zawodowego i podnoszenia kwalifikacji, awansu,
  8. dogodna lokalizacja – parking dla pracowników,
  9. dofinansowanie do okularów lub soczewek,
  10. szeroki wachlarz świadczeń socjalnych, w tym m.in. dofinansowanie wczasów „pod gruszą”, pożyczki remontowe, pomoc finansową dla pracowników w trudnej sytuacji życiowej.

Zakres zadań obejmuje, w szczególności.:

  • modelowanie umów i zleceń w oparciu o wzorce, jak i kreowanie warunków umów
    i zleceń odpowiednio do bieżących potrzeb jednostki i wymaganych warunków realizacji,
  • koordynowanie procesu zawierania umów i udzielania zleceń,
  • monitorowanie przebiegu realizacji umów i zleceń, ocena ryzyka oraz podejmowanie
    i prowadzenie adekwatnych działań oraz prowadzenie korespondencji w celu zapewnienie prawidłowego przebiegu realizacji zadań i należytego zabezpieczenia interesów zamawiającego w zakresie operacyjnym, formalnym i finansowym,
  • aktywny udział w realizacji czynności w procedurach udzielania zamówień, w tym
    w pracach komisji przetargowych zamówień publicznych realizowanych w trybach przewidzianych ustawą prawo zamówień publicznych, jak i w wewnętrznych procedurach, udział w negocjacjach z kontrahentami,
  • odpowiednia współpraca wykonawcami i dostawcami usług w zakresie realizacji powierzonych zadań,
  • odpowiedna współpraca ze specjalistami z rożnych dziedzin i branż, w tym. z zakresu zamówień publicznych, księgowości, bhp i p.poź., budownictwa, radcą prawnym itp.,
    w zakresie realizacji powierzonych zadań,
  • udział w planowaniu, przygotowaniu i realizacji zadań w obszarach: administracji, zakupów dostaw i usług, eksploatacji i bieżącego funkcjonowania infrastruktury technicznej obiektów, zarządzania nieruchomościami, inwestycji i remontów, zarządzania projektami itp. realizowanych w jednostce i na rzecz jednostek podległych,

 

Wymagania niezbędne związane z danym stanowiskiem:

  • wykształcenie: wyższe (preferowane; ekonomia, zarządzanie, prawo, administracja lub  pokrewne względnie wykształcenie techniczne z ukończonymi studiami podyplomowymi w zakresie ekonomia, zarządzanie, prawo, administracja lub  pokrewne),
  • udokumentowane doświadczenie zawodowe: min. 2 lata na podobnym stanowisku, lub stanowisku z tożsamym lub podobnym zakresem zadań,
  • znajomość przepisów prawa z zakresu finansów, finansów publicznych, prawa cywilnego, prawa zamówień publicznych i aktów wykonawczych oraz umiejętność
    ich praktycznego stosowania,
  • znajomość zagadnień związanych z administrowaniem, eksploatacją i bieżącym funkcjonowaniem infrastruktury technicznej obiektów,
  • znajomość metod i technik zarządzania projektami,
  • znajomość techniki pracy biurowej, w tym bardzo dobra umiejętność obsługi komputera pakietu MS Office (w szczególności Word, Excel).

     oraz

  • pełna zdolność do czynności prawnych,
  • nieposzlakowana opinia,
  • niekaralność za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
  • brak prowadzonego przeciwko kandydatowi postępowania o przestępstwo ścigane z  oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
  • stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku.


Dodatkowe atuty

  • ukończone studia podyplomowe w dziedzinie zamówień publicznych i/ lub przeszkolenie z zakresu zamówień publicznych,
  • ukończone studia podyplomowe z zakresu zarządzania projektami i/ lub przeszkolenie
    z zakresu zarządzania projektami,
  • ukończone studia podyplomowe z zakresu zarządzania/administrowania nieruchomościami i/lub przeszkolenie z zakresu zarządzania/administrowania nieruchomościami,
  • znajomość specyfiki i zasad funkcjonowania jednostek sektora finansów publicznych
    i/ lub specyfiki i zasad funkcjonowania jednostek prokuratury lub sądów,
  • posiadanie doświadczenia zawodowego na podobnym stanowisku pracy w jednostce sektora finansów publicznych, zakresie realizacji zadań finansowych ze środków publicznych,
  • doświadczenie przy realizacji projektów finansowanymi ze źródeł zewnętrznych (identyfikowania źródeł finansowania, przygotowywania wniosków o dofinansowanie, pozyskiwanie środków, rozliczania otrzymanych środków), 
  • umiejętność samodzielnego podejmowania decyzji w zakresie powierzonych zadań,
  • umiejętność planowania zadań, wyznaczania priorytetów,
  • zdolności analityczne, umiejętność sprawnego działania również pod presją czasu,
  • kreatywność i zaangażowanie,
  • umiejętność pracy w zespole,
  • rzetelność, skrupulatność, dokładność i odpowiedzialność w działaniu,
  • zaangażowanie,
  • wysoki poziom wiedzy ogólnej oraz kultury osobistej.


Wymagane dokumenty:

  •  własnoręcznie podpisany list motywacyjny (ze wskazaniem sygnatury konkursu podanej w ogłoszeniu o konkursie),
  • wypełniony i własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy  dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie – zgodnie ze wzorem formularza do pobrania na  stronie internetowej https://www.gov.pl/web/po-bielsko-biala lub w Kadrach Prokuratury Okręgowej w  Bielsku-Białej,
  • własnoręcznie podpisane CV (z uwzględnieniem przebiegu dotychczasowego zatrudnienia i realizowanych zadań),
  • kopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie, kwalifikacje oraz  doświadczenie,
  • własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata - zgodnie ze wzorem do  pobrania na stronie internetowej https://www.gov.pl/web/po-bielsko-biala lub  w Kadrach Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej, o:

-           posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,

-           niekaralności za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,

-           nieprowadzeniu przeciwko kandydatowi postępowania o  przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,

  •  własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na  przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji oraz o zapoznaniu się  z  informacją administratora danych osobowych - zgodnie ze wzorami do  pobrania na stronie internetowej https://www.gov.pl/web/po-bielsko-biala lub  w Kadrach Prokuratury Okręgowej w  Bielsku-Białej,
  • własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego, zgodnie z ustawą z dnia 5  sierpnia 2010  r. o ochronie informacji niejawnych (tj. Dz.U. z 2025 r. poz. 1209) - zgodnie z wzorem formularza do pobrania na  stronie internetowej https://www.gov.pl/web/po-bielsko-biala lub  w Kadrach Prokuratury Okręgowej w  Bielsku-Białej,
  • oświadczenie dot. sygnalistów dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (do pobrania na  stronie https://www.gov.pl/web/po-bielsko-biala/informacje-dla-sygnalistow).
     

Informacja dla sygnalistów

Procedura dokonywania zgłoszeń i podejmowania działań następczych (procedura zgłoszeń wewnętrznych) oraz informacje dotyczące sposobu i trybu zgłaszania nieprawidłowości przez sygnalistów dostępne są na stronie internetowej Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej https://www.gov.pl/web/po-bielsko-biala w  zakładce „Załatw sprawę”, gdzie znajduje się (link) „Informacje dla sygnalistów”, prowadzący do podstrony internetowej Prokuratury Krajowej pod nazwą Informacje dla sygnalistów.

Kopie dokumentów potwierdzających  posiadane uprawnienia i umiejętności:
 

          Kandydaci mogą również dołączyć kopie innych dokumentów, które uznają za  istotne  z  punktu widzenia rekrutacji, potwierdzających spełnienie wymagań dodatkowych/ dodatkowych atutów zawartych w ogłoszeniu  o konkursie, takie jak np.:

 

Termin i miejsce złożenia dokumentów:

Komplet dokumentów wraz z oznaczeniem sygnatury konkursu należy złożyć w  terminie do 12 grudnia 2025 r. w siedzibie Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej, ul. Legionów 79, 43-300 Bielsko-Biała lub przesłać na wskazany powyżej adres z  adnotacją na  kopercie „oferta pracy - konkurs 3012-4.1111.8.2025”.

           Oferty przesłane po terminie nie będą rozpatrywane. W przypadku nadania dokumentów drogą pocztową, za datę ich złożenia uważa się datę stempla pocztowego.
Informacje dotyczące terminów i miejsc kolejnych etapów konkursów wraz z listą osób, które zostały do nich zakwalifikowane zostaną umieszczone na tablicy ogłoszeń w  siedzibie Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej  oraz na stronie internetowej Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej, co najmniej na 7 dni przed terminem ich  rozpoczęcia.

 

Konkurs będzie składał się z trzech etapów:

  • Etap pierwszy - selekcja wstępna zgłoszeń kandydatów pod kątem spełnienia wymogów formalnych przystąpienia do konkursu,
  • Etap drugi - praktyczny sprawdzian umiejętności,
  • Etap trzeci - rozmowa kwalifikacyjna.

Informacje dodatkowe:

  1. Konkurs zostanie przeprowadzony w oparciu o rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 17 stycznia 2008 roku w sprawie szczegółowego trybu i  sposobu przeprowadzania konkursów na staż urzędniczy w sądzie i  w  prokuraturze (tj. Dz. U. z 2014 r. poz. 400).
  2. Osoby spełniające wymogi formalne, o zakwalifikowaniu się do drugiego etapu konkursu polegającego na praktycznym sprawdzeniu umiejętności, o jego miejscu i  terminie zostaną powiadomione, co najmniej na 7 dni przed rozpoczęciem drugiego etapu konkursu, poprzez umieszczenie listy zakwalifikowanych kandydatów  na  tablicy  ogłoszeń   w  siedzibie    Prokuratury    Okręgowej  w  Bielsku-Białej, przy ul. Legionów 79 oraz na stronie internetowej Prokuratury Okręgowej w  Bielsku-Białej  www.gov.pl/web/po-bielsko-biala.  
  3. Osoby zakwalifikowane do trzeciego etapu konkursu, polegającego na rozmowie kwalifikacyjnej,  o jego   miejscu i terminie zostaną powiadomione, co najmniej na 7  dni przed rozpoczęciem trzeciego etapu konkursu, poprzez umieszczenie listy zakwalifikowanych kandydatów na tablicy ogłoszeń w siedzibie Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej, przy ul. Legionów 79  oraz  na   stronie  internetowej Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej www.gov.pl/web/po-bielsko-biala.
  4. Nie będą rozpatrywane podania złożone przed ogłoszeniem w/w konkursu,
    jak również złożone po upływie terminu składania podań.
  5. Prokuratura Okręgowa w Bielsku-Białej nie odpowiada na oferty i nie zwraca złożonych dokumentów. Osoby niezakwalifikowane do zatrudnienia proszone są o osobisty odbiór dokumentów w ciągu 60 dni od daty zakończenia postępowania rekrutacyjnego lub w  przypadku kandydatów umieszczonych na liście rezerwowej do czasu ważności listy rezerwowej nie dłużej niż 12 miesięcy od daty ogłoszenia wyników rekrutacji. Po  upływie w/w terminów dokumenty zostaną komisyjnie zniszczone.
  6. Prokuratura Okręgowa w Bielsku-Białej zastrzega sobie prawo do  nierozstrzygnięcia przedmiotowego postępowania konkursowego.

 

  1. Informuje się,  że  w miesiącu   poprzedzającym   datę   upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w okręgu Prokuratury  Okręgowej w  Bielsku-Białej, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz  zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był niższy niż 6 %.
     
  2. Dodatkowe informacje dotyczące składanych dokumentów można uzyskać     
                pod  numerem (33) 47 58 158.


    Informacja administratora danych osobowych:

    Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z  dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z  przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 str. 1) - dalej: RODO, informujemy, że:         
  1. Administratorem  danych  osobowych   kandydatów  aplikujących   na   stanowiska, na których  zatrudniani są urzędnicy i inni pracownicy jest Prokuratura Okręgowa z siedzibą w Bielsku-Białej, przy ul. Legionów 79, 43-300 Bielsko-Biała, e-mail: sekretariat.pobbi@prokuratura.gov.pl, tel. +48 33 47-58-101.
  2. Dane Inspektora Ochrony Danych: e-mail: iod.pobbi@prokuratura.gov.pl, tel.:  +48  33  47- 58-158.
  3. Dane osobowe w zakresie określonym przepisami ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy przetwarzane są w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji oraz realizacji zadań Administratora związanych z naborem na wolne stanowiska służbowe i  archiwizacją.
  4. Podstawę prawną przetwarzania danych stanowią:
  1. art. 6 ust. 1 lit. c, art. 9 ust. 2 lit. b, art. 9 ust. 2 lit. f i art. 10 RODO w  zw.  Z  przepisami prawa pracy;
  2. art. 6 ust. 1 lit. a RODO - zgoda osoby, której dane dotyczą;
  3. w   przypadku  zawarcia  w   dokumentach  danych  osobowych,  o  których  mowa w   art. 9 ust. 1 RODO w zakresie niewynikającym z  przepisów prawa - wyraźna  zgoda  na   ich   przetwarzanie, o której mowa w art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
  1. Dane osobowe będą przechowywane przez okres nie dłuższy niż jest to niezbędne do  realizacji wskazanych celów, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa,  tj.:
  1. Dokumenty aplikacyjne kandydatów niezakwalifikowanych do  zatrudnienia - przechowywane będą przez okres 60 dni, licząc od dnia ogłoszenia wyników rekrutacji (niewybrani kandydaci mogą w terminie 60 dni od dnia zakończenia rekrutacji odebrać swoje oferty składając w tym celu stosowne oświadczenie);
  2. dokumenty aplikacyjne kandydatów umieszczonych na liście rezerwowej -  przechowywane będą do czasu utraty ważności listy rezerwowej, jednak nie dłużej niż 12 miesięcy od daty ogłoszenia wyników rekrutacji;
  3. dokumenty aplikacyjne  kandydata wybranego w wyniku  przeprowadzonej  rekrutacji i  zatrudnionego na wolne stanowisko - przechowywane  będą w  aktach  osobowych przez  okres  zatrudnienia  i  10  lat po jego zakończeniu.
  1. Informacje dotyczące rekrutacji publikowane są na stronie internetowej Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej i umieszczane w miejscu publicznie dostępnym w  siedzibie Prokuratury oraz udostępniane w Biuletynie Informacji Publicznej przez okres 3  miesięcy od  dnia udostępnienia lub opublikowania.
  2. Odbiorcami podanych danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty, które  uprawnione są do ich otrzymania na mocy przepisów prawa. Podane dane nie podlegają udostępnieniu ani  przekazaniu do państwa trzeciego i organizacji międzynarodowej.
  3. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również
    w formie profilowania.
  4. Osobie, której dane są przetwarzane przysługuje prawo:
  1. dostępu do treści swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania lub  usunięcia, na zasadach określonych w art. 15-17 RODO; ograniczenia przetwarzania danych, w  przypadkach określonych w art. 18 RODO;
  2. przenoszenia danych na zasadach określonych w art. 20 RODO;
  3. cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem              przetwarzania,  którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
  1. W celu skorzystania z praw, o których mowa w pkt. 9 należy skontaktować się z  administratorem lub inspektorem ochrony danych, z wykorzystaniem wskazanych wyżej danych kontaktowych.
  2. Osobie, której dane są przetwarzane przysługuje ponadto prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku uznania, że  ich  przetwarzanie narusza przepisy prawa.
  3. Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy jest obowiązkowe i niezbędne do udziału w procesie rekrutacji. Podanie danych w zakresie szerszym, jest dobrowolne i nie ma wpływu na  proces rekrutacji, wymaga jednak wyraźnej zgody na ich przetwarzanie, której definicję określa art. 4 pkt. 11 RODO.
  4. Wykorzystanie danych do innych rekrutacji wymaga  uzyskania odrębnej zgody kandydata.


                                                                                            Prokurator Okręgowy    

        
                                                                                               Arkadiusz Jóźwiak

 

Materiały

Ogłoszenie​_3012-4111182025
Ogłoszenie​_3012-4111182025.pdf 0.54MB
Kwestionariusz​_osobowy
Kwestionariusz​_osobowy​_(6).pdf 0.05MB
Klauzula​_informacyjna
Klauzula​_informacyjna​_(7).pdf 0.10MB
Oświadczenia​_​_cz1
Oświadczenia​_​_cz1.pdf 0.02MB
Oświadczenia​_cz2
Oświadczenia​_cz2​_(2).pdf 0.02MB
Oświadczenia​_cz​_3
Oświadczenia​_cz​_3​_(2).pdf 0.08MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
20.11.2025 14:19 Adrian Rzadek
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Adrian Rzadek
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Inspektor/Specjalista ds. obsługi umów i realizacji projektów w obszarze administracyjno-technicznym w 7 Wydziale Budżetowo-Administracyjnym Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej 1.0 20.11.2025 14:19 Adrian Rzadek

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}