Inspektor/Specjalista ds. obsługi umów i realizacji projektów w obszarze administracyjno-technicznym w 7 Wydziale Budżetowo-Administracyjnym Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej
20.11.2025
Bielsko-Biała, dnia 20 listopada 2025 r.
SYGNATURA KONKURSU: 3012-4.1111.8.2025
KONKURS NA STANOWISKO URZĘDNICZE
Prokurator Okręgowy w Bielsku-Białej, zgodnie z art. 3b ust. 1 i 2 ustawy z dnia 18 grudnia 1998 roku o pracownikach sądów i prokuratury (tj. Dz.U. z 2025 r. poz. 1332) ogłasza konkurs na staż urzędniczy w okręgu Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej:
stanowisko: Inspektor/ Specjalista ds. obsługi umów i realizacji projektów
w obszarze administracyjno-technicznym
w 7 Wydziale Budżetowo-Administracyjnym
liczba etatów: 0,5 etatu (umowa o pracę)
miejsce wykonywania pracy: Prokuratura Okręgowa w Bielsku-Białej,
ul. Legionów 79, 43-300 Bielsko-Biała
Zaproponowane stanowisko oraz związane z nim wynagrodzenie uzależnione będzie od doświadczenia zawodowego i kompetencji wybranego kandydata oraz posiadanych przez niego uprawnień zawodowych. Wysokość wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatku z tytułu zajmowanego stanowiska określa rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 3 marca 2017 roku w sprawie stanowisk i szczegółowych zasad wynagradzania urzędników i innych pracowników sądów i prokuratury oraz odbywania stażu urzędniczego (tj. Dz.U. z 2023 r., poz. 2016 z póź. zm.), natomiast wysokość dodatku za wieloletnią pracę określa art. 15 ustawy z dnia 18 grudnia 1998 roku o pracownikach sądów i prokuratury (tj. Dz.U. z 2025 r. poz. 1332).
Pracownik może również otrzymać premie oraz dodatki specjalne i nagrody za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej, w wysokości określonej przez Prokuratora Okręgowego w Bielsku-Białej.
Stosownie do art. 2 pkt 7 ustawy z dnia 18 grudnia 1998 roku o pracownikach sądów i prokuratury (tj. Dz.U. z 2025 r. poz. 1332) urzędnikiem może zostać osoba, która odbyła staż urzędniczy w sądzie lub w prokuraturze, co oznacza konieczność odbycia w ramach przedmiotowego zatrudnienia stażu urzędniczego na zasadach wynikających z przywołanej ustawy przez kandydatów niespełniających tego warunku. Na podstawie art. 3 ust. 3 cytowanej ustawy od odbycia stażu urzędniczego zwolnione są osoby, które ukończyły aplikację sędziowską lub prokuratorską.
Na podstawie art. 3a pkt 2 w/w ustawy Prokurator Okręgowy może zwolnić z obowiązku odbycia stażu urzędniczego lub jego części osobę wybraną w drodze konkursu, która wykaże się wymaganą programem stażu urzędniczego wiedzą teoretyczną, w szczególności znajomością organizacji i funkcjonowania prokuratury, umiejętnością stosowania tej wiedzy w praktyce oraz znajomością metod i techniki pracy biurowej.
Oferta obejmuje:
- uczestnictwo w realizacji zadań i ciekawych projektów mających realny wpływ na otaczającą przestrzeń i środowisko pracy, pozwalających na rozwój m.in. w obszarze administracji, zakupów dostaw i usług, bieżącego funkcjonowania infrastruktury technicznej obiektów, zarządzania nieruchomościami, inwestycji i remontów, zarządzania projektami,
- stabilne zatrudnienie w ramach umowy o pracę,
- możliwość elastycznych godzin rozpoczęcia i zakończenia pracy (w ramach ustalonego harmonogramu),
- dodatek za wieloletnią pracę – zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- dodatkowe wynagrodzenie roczne – zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- pracę w przyjaznym i wspierającym zespole,
- możliwość rozwoju zawodowego i podnoszenia kwalifikacji, awansu,
- dogodna lokalizacja – parking dla pracowników,
- dofinansowanie do okularów lub soczewek,
- szeroki wachlarz świadczeń socjalnych, w tym m.in. dofinansowanie wczasów „pod gruszą”, pożyczki remontowe, pomoc finansową dla pracowników w trudnej sytuacji życiowej.
Zakres zadań obejmuje, w szczególności.:
- modelowanie umów i zleceń w oparciu o wzorce, jak i kreowanie warunków umów
i zleceń odpowiednio do bieżących potrzeb jednostki i wymaganych warunków realizacji, - koordynowanie procesu zawierania umów i udzielania zleceń,
- monitorowanie przebiegu realizacji umów i zleceń, ocena ryzyka oraz podejmowanie
i prowadzenie adekwatnych działań oraz prowadzenie korespondencji w celu zapewnienie prawidłowego przebiegu realizacji zadań i należytego zabezpieczenia interesów zamawiającego w zakresie operacyjnym, formalnym i finansowym, - aktywny udział w realizacji czynności w procedurach udzielania zamówień, w tym
w pracach komisji przetargowych zamówień publicznych realizowanych w trybach przewidzianych ustawą prawo zamówień publicznych, jak i w wewnętrznych procedurach, udział w negocjacjach z kontrahentami, - odpowiednia współpraca wykonawcami i dostawcami usług w zakresie realizacji powierzonych zadań,
- odpowiedna współpraca ze specjalistami z rożnych dziedzin i branż, w tym. z zakresu zamówień publicznych, księgowości, bhp i p.poź., budownictwa, radcą prawnym itp.,
w zakresie realizacji powierzonych zadań, - udział w planowaniu, przygotowaniu i realizacji zadań w obszarach: administracji, zakupów dostaw i usług, eksploatacji i bieżącego funkcjonowania infrastruktury technicznej obiektów, zarządzania nieruchomościami, inwestycji i remontów, zarządzania projektami itp. realizowanych w jednostce i na rzecz jednostek podległych,
Wymagania niezbędne związane z danym stanowiskiem:
- wykształcenie: wyższe (preferowane; ekonomia, zarządzanie, prawo, administracja lub pokrewne względnie wykształcenie techniczne z ukończonymi studiami podyplomowymi w zakresie ekonomia, zarządzanie, prawo, administracja lub pokrewne),
- udokumentowane doświadczenie zawodowe: min. 2 lata na podobnym stanowisku, lub stanowisku z tożsamym lub podobnym zakresem zadań,
- znajomość przepisów prawa z zakresu finansów, finansów publicznych, prawa cywilnego, prawa zamówień publicznych i aktów wykonawczych oraz umiejętność
ich praktycznego stosowania, - znajomość zagadnień związanych z administrowaniem, eksploatacją i bieżącym funkcjonowaniem infrastruktury technicznej obiektów,
- znajomość metod i technik zarządzania projektami,
- znajomość techniki pracy biurowej, w tym bardzo dobra umiejętność obsługi komputera pakietu MS Office (w szczególności Word, Excel).
oraz
- pełna zdolność do czynności prawnych,
- nieposzlakowana opinia,
- niekaralność za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
- brak prowadzonego przeciwko kandydatowi postępowania o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku.
Dodatkowe atuty
- ukończone studia podyplomowe w dziedzinie zamówień publicznych i/ lub przeszkolenie z zakresu zamówień publicznych,
- ukończone studia podyplomowe z zakresu zarządzania projektami i/ lub przeszkolenie
z zakresu zarządzania projektami, - ukończone studia podyplomowe z zakresu zarządzania/administrowania nieruchomościami i/lub przeszkolenie z zakresu zarządzania/administrowania nieruchomościami,
- znajomość specyfiki i zasad funkcjonowania jednostek sektora finansów publicznych
i/ lub specyfiki i zasad funkcjonowania jednostek prokuratury lub sądów, - posiadanie doświadczenia zawodowego na podobnym stanowisku pracy w jednostce sektora finansów publicznych, zakresie realizacji zadań finansowych ze środków publicznych,
- doświadczenie przy realizacji projektów finansowanymi ze źródeł zewnętrznych (identyfikowania źródeł finansowania, przygotowywania wniosków o dofinansowanie, pozyskiwanie środków, rozliczania otrzymanych środków),
- umiejętność samodzielnego podejmowania decyzji w zakresie powierzonych zadań,
- umiejętność planowania zadań, wyznaczania priorytetów,
- zdolności analityczne, umiejętność sprawnego działania również pod presją czasu,
- kreatywność i zaangażowanie,
- umiejętność pracy w zespole,
- rzetelność, skrupulatność, dokładność i odpowiedzialność w działaniu,
- zaangażowanie,
- wysoki poziom wiedzy ogólnej oraz kultury osobistej.
- własnoręcznie podpisany list motywacyjny (ze wskazaniem sygnatury konkursu podanej w ogłoszeniu o konkursie),
- wypełniony i własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie – zgodnie ze wzorem formularza do pobrania na stronie internetowej https://www.gov.pl/web/po-bielsko-biala lub w Kadrach Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej,
- własnoręcznie podpisane CV (z uwzględnieniem przebiegu dotychczasowego zatrudnienia i realizowanych zadań),
- kopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie, kwalifikacje oraz doświadczenie,
- własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata - zgodnie ze wzorem do pobrania na stronie internetowej https://www.gov.pl/web/po-bielsko-biala lub w Kadrach Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej, o:
- posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
- niekaralności za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
- nieprowadzeniu przeciwko kandydatowi postępowania o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
- własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji oraz o zapoznaniu się z informacją administratora danych osobowych - zgodnie ze wzorami do pobrania na stronie internetowej https://www.gov.pl/web/po-bielsko-biala lub w Kadrach Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej,
- własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego, zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (tj. Dz.U. z 2025 r. poz. 1209) - zgodnie z wzorem formularza do pobrania na stronie internetowej https://www.gov.pl/web/po-bielsko-biala lub w Kadrach Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej,
- oświadczenie dot. sygnalistów dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (do pobrania na stronie https://www.gov.pl/web/po-bielsko-biala/informacje-dla-sygnalistow).
Informacja dla sygnalistów
Procedura dokonywania zgłoszeń i podejmowania działań następczych (procedura zgłoszeń wewnętrznych) oraz informacje dotyczące sposobu i trybu zgłaszania nieprawidłowości przez sygnalistów dostępne są na stronie internetowej Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej https://www.gov.pl/web/po-bielsko-biala w zakładce „Załatw sprawę”, gdzie znajduje się (link) „Informacje dla sygnalistów”, prowadzący do podstrony internetowej Prokuratury Krajowej pod nazwą Informacje dla sygnalistów.
Kopie dokumentów potwierdzających posiadane uprawnienia i umiejętności:
Kandydaci mogą również dołączyć kopie innych dokumentów, które uznają za istotne z punktu widzenia rekrutacji, potwierdzających spełnienie wymagań dodatkowych/ dodatkowych atutów zawartych w ogłoszeniu o konkursie, takie jak np.:
- kopie dokumentów potwierdzających posiadane uprawnienia, umiejętności i osiągnięcia zawodowe,
- kopie opinii o kandydacie, względnie rekomendacji/referencji.
Termin i miejsce złożenia dokumentów:
Komplet dokumentów wraz z oznaczeniem sygnatury konkursu należy złożyć w terminie do 12 grudnia 2025 r. w siedzibie Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej, ul. Legionów 79, 43-300 Bielsko-Biała lub przesłać na wskazany powyżej adres z adnotacją na kopercie „oferta pracy - konkurs 3012-4.1111.8.2025”.
Oferty przesłane po terminie nie będą rozpatrywane. W przypadku nadania dokumentów drogą pocztową, za datę ich złożenia uważa się datę stempla pocztowego.
Informacje dotyczące terminów i miejsc kolejnych etapów konkursów wraz z listą osób, które zostały do nich zakwalifikowane zostaną umieszczone na tablicy ogłoszeń w siedzibie Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej oraz na stronie internetowej Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej, co najmniej na 7 dni przed terminem ich rozpoczęcia.
Konkurs będzie składał się z trzech etapów:
- Etap pierwszy - selekcja wstępna zgłoszeń kandydatów pod kątem spełnienia wymogów formalnych przystąpienia do konkursu,
- Etap drugi - praktyczny sprawdzian umiejętności,
- Etap trzeci - rozmowa kwalifikacyjna.
- Konkurs zostanie przeprowadzony w oparciu o rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 17 stycznia 2008 roku w sprawie szczegółowego trybu i sposobu przeprowadzania konkursów na staż urzędniczy w sądzie i w prokuraturze (tj. Dz. U. z 2014 r. poz. 400).
- Osoby spełniające wymogi formalne, o zakwalifikowaniu się do drugiego etapu konkursu polegającego na praktycznym sprawdzeniu umiejętności, o jego miejscu i terminie zostaną powiadomione, co najmniej na 7 dni przed rozpoczęciem drugiego etapu konkursu, poprzez umieszczenie listy zakwalifikowanych kandydatów na tablicy ogłoszeń w siedzibie Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej, przy ul. Legionów 79 oraz na stronie internetowej Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej www.gov.pl/web/po-bielsko-biala.
- Osoby zakwalifikowane do trzeciego etapu konkursu, polegającego na rozmowie kwalifikacyjnej, o jego miejscu i terminie zostaną powiadomione, co najmniej na 7 dni przed rozpoczęciem trzeciego etapu konkursu, poprzez umieszczenie listy zakwalifikowanych kandydatów na tablicy ogłoszeń w siedzibie Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej, przy ul. Legionów 79 oraz na stronie internetowej Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej www.gov.pl/web/po-bielsko-biala.
- Nie będą rozpatrywane podania złożone przed ogłoszeniem w/w konkursu,
jak również złożone po upływie terminu składania podań. - Prokuratura Okręgowa w Bielsku-Białej nie odpowiada na oferty i nie zwraca złożonych dokumentów. Osoby niezakwalifikowane do zatrudnienia proszone są o osobisty odbiór dokumentów w ciągu 60 dni od daty zakończenia postępowania rekrutacyjnego lub w przypadku kandydatów umieszczonych na liście rezerwowej do czasu ważności listy rezerwowej nie dłużej niż 12 miesięcy od daty ogłoszenia wyników rekrutacji. Po upływie w/w terminów dokumenty zostaną komisyjnie zniszczone.
- Prokuratura Okręgowa w Bielsku-Białej zastrzega sobie prawo do nierozstrzygnięcia przedmiotowego postępowania konkursowego.
- Informuje się, że w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w okręgu Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był niższy niż 6 %.
- Dodatkowe informacje dotyczące składanych dokumentów można uzyskać
pod numerem (33) 47 58 158.
Informacja administratora danych osobowych:
Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 str. 1) - dalej: RODO, informujemy, że:
- Administratorem danych osobowych kandydatów aplikujących na stanowiska, na których zatrudniani są urzędnicy i inni pracownicy jest Prokuratura Okręgowa z siedzibą w Bielsku-Białej, przy ul. Legionów 79, 43-300 Bielsko-Biała, e-mail: sekretariat.pobbi@prokuratura.gov.pl, tel. +48 33 47-58-101.
- Dane Inspektora Ochrony Danych: e-mail: iod.pobbi@prokuratura.gov.pl, tel.: +48 33 47- 58-158.
- Dane osobowe w zakresie określonym przepisami ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy przetwarzane są w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji oraz realizacji zadań Administratora związanych z naborem na wolne stanowiska służbowe i archiwizacją.
- Podstawę prawną przetwarzania danych stanowią:
- art. 6 ust. 1 lit. c, art. 9 ust. 2 lit. b, art. 9 ust. 2 lit. f i art. 10 RODO w zw. Z przepisami prawa pracy;
- art. 6 ust. 1 lit. a RODO - zgoda osoby, której dane dotyczą;
- w przypadku zawarcia w dokumentach danych osobowych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO w zakresie niewynikającym z przepisów prawa - wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, o której mowa w art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres nie dłuższy niż jest to niezbędne do realizacji wskazanych celów, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, tj.:
- Dokumenty aplikacyjne kandydatów niezakwalifikowanych do zatrudnienia - przechowywane będą przez okres 60 dni, licząc od dnia ogłoszenia wyników rekrutacji (niewybrani kandydaci mogą w terminie 60 dni od dnia zakończenia rekrutacji odebrać swoje oferty składając w tym celu stosowne oświadczenie);
- dokumenty aplikacyjne kandydatów umieszczonych na liście rezerwowej - przechowywane będą do czasu utraty ważności listy rezerwowej, jednak nie dłużej niż 12 miesięcy od daty ogłoszenia wyników rekrutacji;
- dokumenty aplikacyjne kandydata wybranego w wyniku przeprowadzonej rekrutacji i zatrudnionego na wolne stanowisko - przechowywane będą w aktach osobowych przez okres zatrudnienia i 10 lat po jego zakończeniu.
- Informacje dotyczące rekrutacji publikowane są na stronie internetowej Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej i umieszczane w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie Prokuratury oraz udostępniane w Biuletynie Informacji Publicznej przez okres 3 miesięcy od dnia udostępnienia lub opublikowania.
- Odbiorcami podanych danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty, które uprawnione są do ich otrzymania na mocy przepisów prawa. Podane dane nie podlegają udostępnieniu ani przekazaniu do państwa trzeciego i organizacji międzynarodowej.
- Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również
w formie profilowania. - Osobie, której dane są przetwarzane przysługuje prawo:
- dostępu do treści swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania lub usunięcia, na zasadach określonych w art. 15-17 RODO; ograniczenia przetwarzania danych, w przypadkach określonych w art. 18 RODO;
- przenoszenia danych na zasadach określonych w art. 20 RODO;
- cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
- W celu skorzystania z praw, o których mowa w pkt. 9 należy skontaktować się z administratorem lub inspektorem ochrony danych, z wykorzystaniem wskazanych wyżej danych kontaktowych.
- Osobie, której dane są przetwarzane przysługuje ponadto prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku uznania, że ich przetwarzanie narusza przepisy prawa.
- Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy jest obowiązkowe i niezbędne do udziału w procesie rekrutacji. Podanie danych w zakresie szerszym, jest dobrowolne i nie ma wpływu na proces rekrutacji, wymaga jednak wyraźnej zgody na ich przetwarzanie, której definicję określa art. 4 pkt. 11 RODO.
- Wykorzystanie danych do innych rekrutacji wymaga uzyskania odrębnej zgody kandydata.
Prokurator Okręgowy
Arkadiusz Jóźwiak
Materiały
Ogłoszenie_3012-4111182025Ogłoszenie_3012-4111182025.pdf 0.54MB Kwestionariusz_osobowy
Kwestionariusz_osobowy_(6).pdf 0.05MB Klauzula_informacyjna
Klauzula_informacyjna_(7).pdf 0.10MB Oświadczenia__cz1
Oświadczenia__cz1.pdf 0.02MB Oświadczenia_cz2
Oświadczenia_cz2_(2).pdf 0.02MB Oświadczenia_cz_3
Oświadczenia_cz_3_(2).pdf 0.08MB
- Pierwsza publikacja:
- 20.11.2025 14:19 Adrian Rzadek
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Adrian Rzadek
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Inspektor/Specjalista ds. obsługi umów i realizacji projektów w obszarze administracyjno-technicznym w 7 Wydziale Budżetowo-Administracyjnym Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej | 1.0 | 20.11.2025 14:19 Adrian Rzadek |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP