W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Sekretarka/sekretarz w wymiarze 1 etatu (umowa o pracę na czas określony w celu zastępstwa) w Prokuraturze Rejonowej w Żywcu

25.11.2025

  Bielsko-Biała, dnia 25 listopada 2025 r.
 

         3012-4.1112.4.2025
 

 

O G Ł O S Z E N I E

 

            Prokuratura Okręgowa w Bielsku-Białej poszukuje pracownika na stanowisko sekretarki/sekretarza w wymiarze 1 etatu (umowa o pracę na czas określony w celu zastępstwa) w okręgu Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej.   

            Miejsce wykonywania pracy: Prokuratura Rejonowa w Żywcu    
                                                    ul. Powstańców Śląskich 9, 34-300 Żywiec

            Przewidywana wysokość wynagrodzenia zasadniczego na stanowisku sekretarki/sekretarza  – zgodnie z rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 3 marca 2017 roku w sprawie stanowisk i szczegółowych zasad wynagradzania urzędników i innych pracowników sądów i prokuratury oraz odbywania stażu urzędniczego (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 2016 z późn. zm.) – wynagrodzenie zasadnicze 6000 złotych brutto oraz dodatek za wieloletnią pracę - zgodnie z art. 15 ustawy z dnia 18 grudnia 1998 roku o pracownikach sądów i prokuratury (tj. Dz.U. z 2025 r. poz. 1332).   

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy (m.in.): 

  • prowadzenie wybranych urządzeń ewidencyjnych określonych w zarządzeniu Ministra  Sprawiedliwości z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów oraz innych działów administracji w powszechnych jednostkach  organizacyjnych prokuratury (tj. Dz. Urz.MS. z 2021 r. poz. 170),
  • obsługa systemu „PROK-SYS”,
  • wykonywanie prac kancelaryjno-biurowych i innych pomocniczych czynności biurowych wynikających z prac sekretariatu, w tym digitalizacja akt spraw,
  • dbanie o prawidłowość obiegu korespondencji,
  • sporządzanie projektów pism,
  • sporządzanie kserokopii dokumentów,
  • obsługa urządzeń biurowych,
  • wykonywanie innych czynności zleconych przez przełożonych.      

    Na wyżej wymienionym stanowisku wymagane jest:

 

  • wykształcenie co najmniej średnie lub średnie branżowe,      
  •  umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych,
  • obywatelstwo polskie,
  • ukończone osiemnaście lat życia,
  • pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  • nieskazitelny charakter,
  • stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku (skierowanie do lekarza medycyny pracy nastąpi po wyłonieniu kandydata
    do zatrudnienia, a uzyskanie orzeczenia lekarskiego o braku przeciwskazań
    do podjęcia pracy na wskazanym stanowisku, będzie warunkiem koniecznym
    do zatrudnienia),
  • umiejętność pracy w zespole, odporność na stres, rzetelność, odpowiedzialność, obowiązkowość, samodzielność, umiejętność planowania i organizacji pracy własnej.   

     

Wymagane dokumenty:    
 

  • własnoręcznie podpisany list motywacyjny (ze wskazaniem sygnatury ogłoszenia),
  • wypełniony i własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie – zgodnie ze wzorem formularza do pobrania na stronie internetowej https://www.gov.pl/web/po-bielsko-biala lub w Kadrach Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej,
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
  • własnoręcznie podpisane oświadczenia kandydata – zgodnie ze wzorem
    do pobrania na stronie internetowej
    https://www.gov.pl/web/po-bielsko-biala
    lub w Kadrach Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej, o:
    • posiadaniu obywatelstwa polskiego,
    • pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
  • własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody
           na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji oraz o zapoznaniu
           się   z   informacją administratora danych osobowych - zgodnie ze wzorami
           do pobrania na stronie internetowej
    https://www.gov.pl/web/po-bielsko-biala
           lub w Kadrach Prokuratury  Okręgowej w Bielsku-Białej.    
  • własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody
           na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego, zgodnie z ustawą z dnia
            5  sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (tj. Dz.U. z 2025 r., poz.    
            1209) – zgodnie ze wzorem formularza do pobrania na stronie internetowej
          
    https://www.gov.pl/web/po-bielsko-biala lub w Kadrach Prokuratury Okręgowej
           w Bielsku-Białej.   
  • oświadczenie dot. sygnalistów dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie   
          (do pobrania na  stronie
    https://www.gov.pl/web/po-bielsko-biala/informacje-
          dla-sygnalistow
    ).

 

Kopie innych dokumentów (opcjonalnie):       
 

  • kandydaci mogą również złożyć kopie innych dokumentów potwierdzających: doświadczenie zawodowe czy posiadane umiejętności, wymagane lub przydatne
    do wykonywania oferowanej pracy.       

     

Komplet dokumentów wraz z oznaczeniem sygnatury ogłoszenia należy składać
w terminie  do 12 grudnia 2025 r.  w siedzibie Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej,
 ul. Legionów 79,  43-300 Bielsko-Biała lub przesłać na wskazany powyżej adres
 z adnotacją na kopercie „oferta pracy 3012-4.1112.4.2025 ”.


Informacja dla sygnalistów:        
 

            Procedura dokonywania zgłoszeń i podejmowania działań następczych (procedura zgłoszeń wewnętrznych) oraz informacje dotyczące sposobu i trybu zgłaszania nieprawidłowości przez sygnalistów dostępne są na stronie internetowej Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej https://www.gov.pl/web/po-bielsko-biala w  zakładce „Załatw sprawę”, gdzie znajduje się (link) „Informacje dla sygnalistów”, prowadzący do podstrony internetowej Prokuratury Krajowej pod nazwą Informacje dla sygnalistów.          
 

Informacje dodatkowe:    
 

  1. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane. W przypadku nadania dokumentów drogą pocztową, za datę ich złożenia uważa się datę stempla pocztowego.
  2. Prokuratura Okręgowa w Bielsku-Białej nie odpowiada na oferty i nie zwraca złożonych dokumentów. Osoby niezakwalifikowane do zatrudnienia proszone
    są o osobisty odbiór dokumentów w ciągu 60 dni od daty zakończenia postępowania rekrutacyjnego lub w przypadku kandydatów umieszczonych
    na liście rezerwowej do czasu ważności listy rezerwowej nie dłużej niż 12 miesięcy od daty ogłoszenia wyników rekrutacji. Po upływie ww. terminów dokumenty zostaną komisyjnie zniszczone.
  3. Dodatkowe informacje dotyczące składanych dokumentów można uzyskać     
          telefonicznie pod numerem 033 47 58 158.      
  4.  Informuje się, że w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia
     wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w okręgu Prokuratury
     Okręgowej  w Bielsku-Białej, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji  
     zawodowej i społecznej   oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był niższy      
     niż 6 %.     

 

Informacja administratora danych osobowych:

 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1
ze zm.), zwanego dalej RODO, Prokuratura Okręgowa informuje, że:

 

  1. Administratorem, w rozumieniu art. 4 pkt 7 RODO, danych osobowych jest Prokuratura Okręgowa w Bielsku-Białej z siedzibą przy ul. Legionów 79, 43-300 Bielsko-Biała, tel. +48 33 47-58-100, e-mail: sekretariat.pobbi@prokuratura.gov.pl
  2. Dane kontaktowe do Inspektora Ochrony Danych: tel. +48 33 47-58-158,
    e-mail
    iod.pobbi@prokuratura.gov.pl
  3. Dane osobowe przetwarzane są w zakresie wskazanym w przepisach prawa,
    w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego i realizacji zadań Administratora związanych    z naborem na wolne stanowisko oraz archiwizacji.
  4. Podstawę prawną przetwarzania danych stanowią przepisy art. 6 ust. 1 lit. c, art. 9 ust. 2 lit b, art. 9 ust. 2 lit. f i art. 10 RODO w zw. z przepisami ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, ustawy z 18 grudnia 1998 r. o pracownikach sądów i prokuratury, ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych, rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 3 marca 2017 r.
    w sprawie stanowisk i szczegółowych zasad wynagradzania urzędników i innych pracowników sądów i prokuratury oraz odbywania stażu urzędniczego.
  5. Przekazanie danych osobowych wykraczających poza katalog przepisów prawa wskazanych w pkt 4, w tym danych do kontaktu wymaga dobrowolnej zgody
    na ich przetwarzanie (art.6 ust. 1 lit. a RODO). W dowolnym momencie postępowania rekrutacyjnego można wycofać zgodę na ich przetwarzanie
    bez negatywnego wpływu na zgodność z prawem dotychczasowego ich przetwarzania oraz na wynik postępowania rekrutacyjnego.
  6. Jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie (art. 2 ust. 2 lit a RODO).
  7. Dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom uprawnionym do ich otrzymywania na podstawie przepisów prawa lub umowy. Podane dane nie podlegają udostępnieniu ani przekazaniu do państwa trzeciego i organizacji międzynarodowej.
  8. Dane osobowe są przechowywane przez okres nie dłuższy niż jest to niezbędne
    do realizacji celów, w których są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, w szczególności zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt oraz przepisami określającymi zasady przechowywania
    przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposób prowadzenia akt osobowych pracownika.
  9. Osobie, której dane są przetwarzane przysługuje prawo:
  1. dostępu do treści swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania
    lub usunięcia, na zasadach określonych w art. 15 - 17 RODO;
  2. ograniczenia przetwarzania danych w przypadkach określonych w art. 18 RODO;
  3. przenoszenia danych na zasadach określonych w art. 20 RODO;
  4. cofnięcia zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
  5. wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, dane
    do kontaktu:  ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa; elektroniczna skrzynka podawcza dostępna na stronie internetowej Urzędu.
  1. W celu skorzystania z praw, o których mowa w pkt 9 pkt a - d należy skontaktować się z Administratorem lub inspektorem ochrony danych, korzystając ze wskazanych wyżej danych kontaktowych.
  2. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w celu podjęcia decyzji, w tym również w formie profilowania.
  3. Podanie danych osobowych w zakresie przewidzianym w przepisach prawa
    jest obowiązkowe, aby uczestniczyć w naborze na wolne stanowisko. Podanie danych osobowych w zakresie szerszym jest dobrowolne i wymaga wyrażenia zgody na ich przetwarzanie.

        Prokurator Okręgowy

  Arkadiusz Jóźwiak
 

Materiały

Ogłoszenie​_3012-4111242025
Ogłoszenie​_3012-4111242025.pdf 0.34MB
Kwestionariusz​_osobowy
Kwestionariusz​_osobowy​_(8).pdf 0.05MB
Klauzula​_informacyjna
Klauzula​_informacyjna.pdf 0.10MB
Oświadczenia​_czI
Oświadczenia​_czI.pdf 0.02MB
Oświadczenia​_czII
Oświadczenia​_czII.pdf 0.02MB
Oświadczenia​_czIII
Oświadczenia​_czIII.pdf 0.08MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
25.11.2025 15:01 Adrian Rzadek
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Adrian Rzadek
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Sekretarka/sekretarz w wymiarze 1 etatu (umowa o pracę na czas określony w celu zastępstwa) w Prokuraturze Rejonowej w Żywcu 2.0 25.11.2025 15:03 Adrian Rzadek
Sekretarka/sekretarz w wymiarze 1 etatu (umowa o pracę na czas określony w celu zastępstwa) 1.0 25.11.2025 15:01 Adrian Rzadek

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}