W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Konferencja „Nauczyciel w świecie wielojęzyczności”.

20.10.2022

Konferencja „Nauczyciel w Świecie wielojęzyczności”. Podpisanie porozumienia realizacji programu Visiting International Teachers.

W poniedziałek Minister Jan Dziedziczak , Pełnomocnik Rządu do spraw Polonii i Polaków za Granicą wziął udział w konferencji pt. "Nauczyciel w świecie wielojęzyczności", która została zorganizowana w Ministerstwie Edukacji i Nauki we współpracy z Ośrodekiem Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą oraz Illinois State Board of Education z USA.

Spotkaniu przewodniczył Prof. Przemysław Czarnek, Minister Edukacji i Nauki, który podkreślił, że porozumienie to inicjatywa władz stanu Illinois, które dostrzegły potrzebę nauczania języka polskiego wśród Polonii.

Podczas konferencji przedstawiciele Ośrodka Rozwoju Edukacji Polskiej za Granicą oraz Rady ds. Edukacji Stanu Illinois podpisali porozumienie dotyczące realizacji programu Visiting International Teachers. Program umożliwia m.in. doskonalenie zawodowe polskich nauczycieli w szkołach stanu Illinois. Porozumienie podpisały Joanne Clyde, Dyrektor Departamentu Wielojęzycznego ISBE oraz Justyna Kralisz, Dyrektor ORPEG.

Porozumienie dotyczące programu Visiting International Teachers otwiera możliwość doskonalenia zawodowego polskich nauczycieli w amerykańskim systemie edukacji, w szkołach stanu Illinois. W ramach programu będą oni m.in. prowadzili zajęcia z języka polskiego dla uczniów polskiego pochodzenia. Wyjazdy nauczycieli będą obywały się na koszt amerykańskich dystryktów szkolnych.

Sekretarz Stanu Jan Dziedziczak podkreślił, że nauka języka polskiego to możliwość kultywowanie tradycji i kultury, a rodzic dając możliwość nauki języka polskiego, daje dziecku szansę na wybór tożsamości narodowej.

W czasie konferencji prelegenci zaprezentowali m.in. model nauczania wielojęzyczności w Stanach Zjednoczonych przez nauczycieli z Hiszpanii, instytucję Szkoły Europejskiej jako szansę na wielojęzyczność, a także pokazali, jak wspierać nauczycieli w pracy z uczniami wielojęzycznymi.

Zdjęcia (6)

{"register":{"columns":[]}}