W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Recital wokalny 20.07.2023

14.07.2023

panorama , na delikatnym krajobrazie wieczornego jeziora i trzcin , dużymi literami nazwa wydarzenia Recital wokalny, wszystko w ciepłych beżowo-niebieskich kolorach

Plakat w pionie, na tle delikatnego jeziora i trzcin, niebieskimi literami informacja o recitalu wokalnym pana Pawła Pecuszok, któremu towarzyszyć będzie pianista pan Wojciech Pyrć. Termin koncertu 20 lipca o godzinie 18:00. Wstęp wolny. U dołu plakatu loga sponsorów koncertu. U góry plakatu od lewej strony logo Funduszy europejskich, logo szkoły oraz Flaga Unii Europejskiej.

 

 

zdjęcie przedstawiające Pawła Pecuszok - tenor. Na zdjęciu artysta w jasnej koszuli oparty o fortepian.

 

Paweł Pecuszok – tenor

Ukończył z wyróżnieniem Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina (2010) w klasie śpiewu solowego Urszuli Trawińskiej-Moroz. Jest również lekarzem, absolwentem Wydziału Lekarskiego Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku (2004). Na IV roku studiów UMFC zadebiutował rolami Franka i Feliksa w przedstawieniach S. Moniuszki „Flis” w reż. Natalii Babińskiej – Teatr Dramatyczny w Białymstoku. Jako tenor brał udział w wykonaniach dzieł oratoryjnych i kantatowych, występując m. in. z barokowym Zespołem Camerata Podlaska w dziełach Pasja wg św. Jana J.S. Bacha, Mesjasz G.F. Haendla, a także w Mszy h-moll Bacha pod batutą Paula Goodwina. Śpiewał partie solowe w La Petite Messe Solennelle G. Rossiniego, Mszy G-Dur F. Schuberta, Requiem Damiana Stachowicza, a ponadto wykonywał partie tenorowe w większości dzieł oratoryjnych S. Moniuszki (Msze Es-Dur, g-moll, Des-Dur, kantaty Milda i Nijoła). Na zaproszenie austriackiego towarzystwa muzycznego Passion Artist prezentował wybór pieśni Karola Szymanowskiego w Wiedniu. We współpracy z Białostockim Teatrem Lalek wykonywał partie solowe w Bachowskiej „Kantacie o kawie” BWV 211 oraz operze Bastien und Bastienne Mozarta. Od kilku lat regularnie koncertuje z prowadzonym przez Agnieszkę Żarską zespołem Baroque Collegium 1685 z udziałem instrumentalistów czeskiej formacji Musica Florea (kantaty J. S. Bacha BWV 1, 10, 11, 65, 113, 123, 129, 133, 182, Oster-Oratorium BWV 249, Ascension Oratorio BWV 11 i Weihnachtsoratorium BWV 248, Saul G.F. Haendla, Requiem W.A. Mozarta). Podczas kilku edycji Barokowych Eksploracji uczestniczył w koncertach z udziałem takich solistów jak m. in. Peter Kooij, Margot Oitzinger, Olga Pasiecznik, Krystian Adam, Andreas Scholl. Ponadto występował z zespołem muzyki dawnej Diletto oraz Period Instrument Consort pod kierownictwem Jacka Urbaniaka. W 2011 utworzył i zainicjował działalność kwartetu wokalnego Ensemble QuattroVoce, z którym koncertuje i nagrywa repertuar klasyczny, a także muzykę cerkiewną i dawną w oryginalnych opracowaniach na obsadę solową. Jest laureatem stypendiów artystycznych Marszałka województwa podlaskiego i Prezydenta Miasta Białegostoku. Dokonał nagrań solowych i zespołowych zarejestrowanych na 11 płytach CD: Ukraińskie Impresje, Arie i Pieśni W.A. Mozarta, Pieśni Moniuszki, Maksym Berezowski Liturgy of Communion Verses: the sacred works of the 18thcentury wraz z Ensemble QuattroVoce, cztery płyty z muzyką Ottona Mieczysława Żukowskiego z serii 19th Opera Omnia Religiosa (2015, 2016) – premiere recording (Acte Prealable), Ave Magne Rex Coelorum – Christmas vocal duets (2017),  Dominus natus est – kolędy (2017), Orthodox Christmas (2018) oraz Polish early music – Ensemble QuattroVoce & Jacek Urbaniak (CD In natali Domini, Acte Prealable 2019).

 

 

 Zdjęcie pianisty Wojciecha Pyrć. Artysta w jasnej koszuli i garniturze na tle krajobrazu drzew i traw.

 

Wojciech Pyrć - pianista

naukę gry na fortepianie rozpoczął w wieku 6 lat w Społecznej Szkole Muzycznej I st. w Tymbarku. W latach 2003-2008 uczył się w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej im. Zenona Brzewskiego w Warszawie w klasie fortepianu prof. Teresy Manasterskiej. Ukończył z wyróżnieniem zarówno studia I (2011), jak i II stopnia (2013) na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie fortepianu prof. Bronisławy Kawalla. Jest Laureatem licznych konkursów m. in:  II Nagrody na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym „Maria Herrero” w Granadzie 2015, V nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Pianistycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie 2011. Był także pólfinalistą Pierwszego Międzynarodowego Konkursu Muzycznego im. K. Szymanowskiego w Katowicach 2018. 
Koncertował w wielu miejscach w Polsce m.in. Filharmonii Narodowej w Warszawie, Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej w Olsztynie, Dworku Chopina w Żelazowej Woli, Sali Koncertowej Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie, Dworku Chopina w ramach 65. i 67 Międzynarodowego Festiwalu Chopinowskiego w Dusznikach-Zdroju.
Występował jako solista pod batutą takich dyrygentów jak Monika Wolińska, Łukasz Sidoruk, Jacek Rogala.
Swoje umiejętności doskonalił również na  kursach muzycznych, gdzie pracował z takimi artystami jak: Joaquin Achucarro, Dmitrij Alexeev, Edward Auer, Andrzej Jasiński, Choong-Mo Kang, Stefan Kutrzeba, Mariusz Sielski, Michał Szczepański, Piotr Paleczny, Jerome Rose, Dang Thai Son, Tamas Ungar.
W 2017 roku został laureatem programu stypendialnego „Młoda Polska” dzięki czemu nagrał i wydał swoją debiutancką płytę z utworami fortepianowymi Jana Ekiera i Karola Szymanowskiego (DUX1458).  

 

{"register":{"columns":[]}}