W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wyniki Szkolnego Konkursu Kompozytorskiego

09.04.2024

na scenie uczestnicy i jury konkursu kompozytorskiego

Do Konkursu Kompozytorskiego, który odbył się 9 kwietnia 2024 r., przystąpiło 11 uczestników reprezentujących klasy: fortepianu (6), gitary (3), akordeonu (1) i perkusji (1).

Kompozycje zostały ocenione przez jury w składzie:

mgr Joanna Ilisińska

mgr Bogna Wosińska-Hyży

mgr Anna Baranowska-Bober

mgr Anna Wróblewska

mgr Maciej Góra

które przyznało następujące miejsca:

 

WYRÓŻNIENIA:

Weronika Kwołek kl. III/c4 – (fortepian) – Pierścienie Saturna

Piotr Ziółkowski kl. I/c4 – (werbel) - Sonda

 

III NAGRODA EX AEQUO:

Dagmara Hewelt kl. II/c4 – (gitara) – Pierścienie Saturna

Weronika Elgert kl. V/c6 - (gitara) – Spadająca gwiazda, pomyśl życzenie

Weronika Tusk kl. IV/c4 – (akordeon) – Walc Auriga

 

II NAGRODA EX AEQUO:

Franciszek Elgert kl. III/c6 – (gitara) – Kosmiczna opowieść

Oskar Wiejak - Sochacki kl. II/c4 - (fortepian) - Kosmos

 

I NAGRODA EX AEQUO:

Duet: Dominika Reiter kl. II/c6, Łucja Tutkowska kl.II/c6 - (fortepian) – Spadający meteoryt

Dominika Reiter kl. II/c6 – (fortepian) – Odległe zakątki kosmosu

Franciszek Bemowski kl. II/c6 – (fortepian) – Powrót na Księżyc

 

 

Jury oceniając kompozycje przyjęło trzy główne kryteria:

1. Powiązanie tytułu z kompozycją, czyli intensywność jej przekazu jako utworu programowego.

2. Inwencja melodyczna, harmoniczna i rytmiczna.

3. Forma.

 

Siódma edycja Konkursu Kompozytorskiego wykazała rosnące zainteresowanie dzieci i młodzieży formą kreatywności muzycznej, jaką jest kompozycja. Tematyka konkursu doskonale zapłodniła świat dziecięcej wyobraźni muzycznej,

zaowocowała dziesięcioma utworami. Uczestnicy zaprezentowali swobodne formy muzyczne. Zgodnie z wymaganiami regulaminu konkursu mieli oni za zadanie przedstawić muzyczną interpretację kosmosu. Wszyscy kompozytorzy zastosowali niezwykle ciekawe techniki i narzędzia kompozytorskie wykazując się ogromnym potencjałem kreatywności angażując środki formalne, oraz wszystkie główne i poboczne elementy dzieła muzycznego.

Wyjątkowość tegorocznego konkursu objawiła się jego nieprawdopodobnie wysokim poziomem kompozytorskim uczniów młodszych klas - drugiej i trzeciej cyklu sześcioletniego, który zaskoczył wszystkich, również grono jurorów.

Jury bardzo wysoko oceniło jakość zaprezentowanych kompozycji zauważając jednocześnie ogromny skok jakościowy poziomu konkursu w stosunku do lat ubiegłych.

{"register":{"columns":[]}}