V Pleszewski Konkurs Fletowy - 21 marca 2026
23.12.2025
Regulamin Pleszewskiego Konkursu Fletowego
- V Ogólnopolski Konkurs odbędzie się dnia 21 marca 2026r. w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia im. Wojciecha Kilara w Pleszewie. Kierowany jest do uczniów Szkół Muzycznych I stopnia.
- Cele konkursu:
- promocja uczniów szczególnie uzdolnionych
- wymiana doświadczeń pedagogicznych między nauczycielami
- integracja flecistów
- możliwość zobaczenia prezentacji uczniów z różnych szkół
- motywacja do aktywności muzycznej
- Program
Repertuar dowolny, nieprzekraczający 6 minut, wykonany z pamięci. Przynajmniej jeden utwór musi być z akompaniamentem fortepianu. - Konkurs będzie przeprowadzony w poszczególnych grupach
Grupa I
Klasa I i II cykl 6-letni, Klasa I cykl 4 – letni, Klasa I i II OSM
Grupa II
Klasa III i IV cykl 6 – letni, Klasa II i III cykl 4 – letni, Klasa III i IV OSM
Grupa III
Klasa V i VI cykl 6 – letni, Klasa IV cykl 4 – letni, Klasy V - VIII OSM
W przypadku zbyt małej ilości zgłoszeń, organizatorzy zastrzegają sobie prawo do łączenia grup.
- Ważne informacje:
- w konkursie nie mogą brać udziału uczniowie oraz dzieci członków Jury
- zeszłoroczny zwycięzca (Grand Prix) nie może brać udziału w tegorocznej edycji
- zmiany repertuaru należy zgłaszać najpóźniej do dnia 13 marca 2026r. W innym przypadku uczestnik zobowiązany jest przedstawić wcześniej podane utwory
- zmianę akompaniatora, należy zgłosić najpóźniej przed rozpoczęciem danej grupy, w której uczestnik bierze udział. Zbyt późne zgłoszenie, spowoduje błędne przedstawienie akompaniatora publiczności przez prowadzącego
- Laureaci I miejsc zobowiązani są do wystąpienia podczas koncertu finałowego (nieobecność dyskwalifikuje do otrzymania nagrody Grand Prix, wówczas nagrodę otrzyma obecny uczestnik z najwyższą punktacją)
- Oceny uczestników, dokona Jury, składające się z pedagogów – flecistów. Werdykt Jury jest niepodważalny.
- Wszyscy uczestnicy otrzymają Dyplomy Uczestnictwa.
Organizatorzy przewidują nagrody rzeczowe dla Laureatów.
NAGRODA GRAND PRIX – Flet Azumi AZ-Z1RE, dla uczestnika, który zdobędzie największą ilość punktów (ze wszystkich kategorii). W przypadku, gdy kilku uczestników otrzyma taką samą ilość punktów, wybór zwycięzcy nagrody GRAND PRIX, należy do jury.
- Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest terminowe przesłanie zgłoszenia, (w wersji edytowalnej word oraz scan) wraz z podpisanymi zgodami na przetwarzanie danych osobowych oraz potwierdzeniem wpłaty wpisowego do dnia 8 marca 2026r., (dokumenty do pobrania na stronie szkoły www.gov.pl/web/psmpleszew) Wyżej wymienione dokumenty, należy przesłać na adres mailowy konkurs@psmpleszew.pl
- Organizatorzy zastrzegają sobie prawo, do wprowadzenia limitu uczestników. Decyduje kolejność zgłoszeń. W przypadku niezakwalifikowania uczestnika ze względów organizacyjnych, wpisowe będzie zwracane, a uczestnik zostanie o tym poinformowany do dnia 10 marca 2026r.
- Wpisowe, które wynosi 150 zł, należy wpłacić na konto bankowe Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia im. Wojciecha Kilara w Pleszewie.
Narodowy Bank Polski, nr rachunku: 24 1010 1469 0033 7513 9134 0000,
z dopiskiem: Imię i Nazwisko uczestnika, Pleszewski Konkurs Fletowy.
Wpisowe nie podlega zwrotowi.
Uwaga!
Szczegółowy harmonogram konkursu zostanie umieszczony na stronie szkoły www.gov.pl/web/psmpleszew oraz na facebooku konkursowym
https://www.facebook.com/PleszewskiKonkursFletowy/
najpóźniej 16 marca 2026r.
Polecamy śledzić facebooka konkursowego, gdzie będzie umieszczane najwięcej informacji organizacyjnych.
Wszelkie pytania prosimy kierować do koordynatora konkursu
Maria Garsztka tel. 606912245
Materiały
Karta Zgłoszenia na V Pleszewski Konkurs FletowyKARTA_ZGŁOSZENIA.docx 0.04MB Klauzula informacyjna dla nauczyciela
PSM_Pleszew_wizerunek_nauczyciela_konkurs_fletowy.pdf 0.85MB Klauzula informacyjna dla akompaniatora
PSM_Pleszew_wizerunek_akompaniatora_konkurs_fletowy.pdf 0.85MB