Powrót

V Pleszewski Konkurs Fletowy - 21 marca 2026

23.12.2025

Grafika w kolorze żółtym. Na niej czarny napis odręczny "Pleszewski Konkurs Fletowy", który znajduje się na pięciolini.

Regulamin Pleszewskiego Konkursu Fletowego

  1. V Ogólnopolski Konkurs odbędzie się dnia 21 marca 2026r. w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia im. Wojciecha Kilara w Pleszewie. Kierowany jest do uczniów Szkół Muzycznych I stopnia.
  2. Cele konkursu:
  • promocja uczniów szczególnie uzdolnionych
  • wymiana doświadczeń pedagogicznych między nauczycielami
  • integracja flecistów
  • możliwość zobaczenia prezentacji uczniów z różnych szkół
  • motywacja do aktywności muzycznej
  1.  Program 
    Repertuar dowolny, nieprzekraczający 6 minut, wykonany z pamięci. Przynajmniej jeden utwór musi być z akompaniamentem fortepianu. 
  2.  Konkurs będzie przeprowadzony w poszczególnych grupach
    Grupa I 
    Klasa I i II cykl 6-letni, Klasa I cykl 4 – letni, Klasa I i II OSM
    Grupa II 
    Klasa III i IV cykl 6 – letni, Klasa II i III cykl 4 – letni, Klasa III i IV OSM
    Grupa III
    Klasa V i VI cykl 6 – letni, Klasa IV cykl 4 – letni, Klasy V - VIII OSM

    W przypadku zbyt małej ilości zgłoszeń, organizatorzy zastrzegają sobie prawo do łączenia grup. 
     
  3. Ważne informacje:
  • w konkursie nie mogą brać udziału uczniowie oraz dzieci członków Jury
  • zeszłoroczny zwycięzca (Grand Prix) nie może brać udziału w tegorocznej edycji
  • zmiany repertuaru należy zgłaszać najpóźniej do dnia 13 marca 2026r. W innym przypadku uczestnik zobowiązany jest przedstawić wcześniej podane utwory
  • zmianę akompaniatora, należy zgłosić najpóźniej przed rozpoczęciem danej grupy, w której uczestnik bierze udział. Zbyt późne zgłoszenie, spowoduje błędne przedstawienie akompaniatora publiczności przez prowadzącego
  • Laureaci I miejsc zobowiązani są do wystąpienia podczas koncertu finałowego (nieobecność dyskwalifikuje do otrzymania nagrody Grand Prix, wówczas nagrodę otrzyma obecny uczestnik z najwyższą punktacją)
  1. Oceny uczestników, dokona Jury, składające się z pedagogów – flecistów. Werdykt Jury jest niepodważalny.
  2. Wszyscy uczestnicy otrzymają Dyplomy Uczestnictwa.

Organizatorzy przewidują nagrody rzeczowe dla Laureatów. 

NAGRODA GRAND PRIX – Flet Azumi AZ-Z1RE, dla uczestnika, który zdobędzie największą ilość punktów (ze wszystkich kategorii). W przypadku, gdy kilku uczestników otrzyma taką samą ilość punktów, wybór zwycięzcy nagrody GRAND PRIX, należy do jury.

  1. Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest terminowe przesłanie zgłoszenia, (w wersji edytowalnej word oraz scan) wraz z podpisanymi zgodami na przetwarzanie danych osobowych oraz potwierdzeniem wpłaty wpisowego do dnia 8 marca 2026r., (dokumenty do pobrania na stronie szkoły www.gov.pl/web/psmpleszew) Wyżej wymienione dokumenty, należy przesłać na adres mailowy konkurs@psmpleszew.pl
  2. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo, do wprowadzenia limitu uczestników. Decyduje kolejność zgłoszeń. W przypadku niezakwalifikowania uczestnika ze względów organizacyjnych, wpisowe będzie zwracane, a uczestnik zostanie o tym poinformowany do dnia 10 marca 2026r. 
  3. Wpisowe, które wynosi 150 zł, należy wpłacić na konto bankowe Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia im. Wojciecha Kilara w Pleszewie.

Wpisowe nie podlega zwrotowi.


Uwaga!
Szczegółowy harmonogram konkursu zostanie umieszczony na stronie szkoły www.gov.pl/web/psmpleszew    oraz  na facebooku konkursowym
https://www.facebook.com/PleszewskiKonkursFletowy/
najpóźniej 16 marca 2026r. 


Polecamy śledzić facebooka konkursowego, gdzie będzie umieszczane najwięcej informacji organizacyjnych.
Wszelkie pytania prosimy kierować do koordynatora konkursu 



 

Materiały

Karta Zgłoszenia na V Pleszewski Konkurs Fletowy
KARTA​_ZGŁOSZENIA.docx 0.04MB
Klauzula informacyjna dla nauczyciela
PSM​_Pleszew​_wizerunek​_nauczyciela​_konkurs​_fletowy.pdf 0.85MB
Klauzula informacyjna dla akompaniatora
PSM​_Pleszew​_wizerunek​_akompaniatora​_konkurs​_fletowy.pdf 0.85MB
{"register":{"columns":[]}}