Informacje dotyczące rekrutacji
Wszystkich zainteresowanych rekrutacją w naszej szkole prosimy o wypełnienie podania o przyjęcie do szkoły (formularz przed wypełnieniem należy wydrukować - najlepiej dwustronnie) i złożenie go w sekretariacie szkoły - tel. 77 461 36 58.
Dzień otwarty szkoły - 14 maja 2025 r.
Podania należy składać do dnia 21 maja 2025 r.
Termin badania przydatności 27-28 maja 2025 r.
Materiały
Wniosek o przyjęcie do PSM I st. w Strzelcach OpolskichWniosek_o_przyjęcie_do_PSM_I_st_w_Strzelcach_Opolskich.pdf 1.20MB Zaświadczenie o stanie zdrowia (załącznik do wniosku)
Zaświadczenie_o_stanie_zdrowia_(załącznik_do_wniosku).pdf 0.12MB Klauzula RODO
Klauzula_RODO.pdf 0.13MB
Ważne informacje
Szkoła prowadzi nauczanie w dwóch cyklach: 6-letnim i 4-letnim.
Warunki rekrutacji:
O przyjęcie do klasy pierwszej o sześcioletnim cyklu nauczania może ubiegać się kandydat, który w roku kalendarzowym kończy co najmniej 7 lat albo 6 lat w przypadku, o którym mowa w art. 36 ust. 1 i 2 Prawo Oświatowe (Dz.U. 2018 poz. 966 z późn. zm.) oraz nie więcej niż 10 lat.
O przyjęcie do klasy pierwszej o czteroletnim cyklu nauczania może ubiegać się kandydat, który w danym roku kalendarzowym kończy co najmniej 8 lat oraz nie więcej niż 16 lat.
Zasady rekrutacji reguluje Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 9 kwietnia 2019 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych szkół i publicznych placówek artystycznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych i statut szkoły.
Po wpłynięciu wypełnionego kwestionariusza i ustaleniu harmonogramu, sekretariat szkoły będzie się z Państwem kontaktował w celu przekazania dokładnej daty i godziny badania przydatności kandydata.
Komplet dokumentacji kandydata obejmuje:
1. Kwestionariusz kandydata.
2. Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do podjęcia nauki w szkole muzycznej wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej.
3. Inne dokumenty określone w art. 131 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo Oświatowe (tj. Dz. U z 2023 r. poz. 900).
WAŻNE!
Do podania należy dołączyć zaświadczenie lekarskie o braku przeciwskazań do podjęcia nauki w szkole muzycznej wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej.
Uwaga:
W przypadku dziecka, które w danym roku kalendarzowym nie ukończyło 7 lat, do pierwszego etapu postępowania rekrutacyjnego dopuszcza się kandydatów, którzy do wniosku o przyjęcie do szkoły dołączyli opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej o psychofizycznej dojrzałości dziecka do podjęcia nauki szkolnej.
Materiały
Informacja dotycząca rekrutacjiInofmacja_dotycząca_rekrutacji.pdf 0.37MB
Zakres i tematyka badania przydatności
Dla kandydatów do szkoły przeprowadza się badanie przydatności, które polega na sprawdzeniu uzdolnień muzycznych (słuch wysokościowy, harmoniczny, poczucie rytmu, umiejętność zaśpiewania piosenki, pamięć muzyczna) a także predyspozycji do nauki gry na określonym instrumencie. Badanie przydatności kandydata trwa ok. 15 minut.
Komisja rekrutacyjna ustali i poda do publicznej wiadomości listę kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do przyjęcia do szkoły (warunkiem jest prawidłowo złożona dokumentacja oraz osiągnięcie minimum punktów z badań przydatności).
Komisja rekrutacyjna ustali i poda do publicznej wiadomości listę kandydatów przyjętych i nieprzyjętych (w zależności od liczby posiadanych miejsc w szkole).
Wszystkie ww. listy zostaną podane do wiadomości na tablicy informacyjnej w budynku szkoły.
Lista kandydatów zakwalifikowanych nie jest listą przyjętych uczniów do szkoły.
- Pierwsza publikacja:
- 13.02.2025 13:52 Martyna Nocoń
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Tadeusz Widera
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Informacje dotyczące rekrutacji | 4.0 | 13.02.2025 13:58 Martyna Nocoń |
| Informacje dotyczące rekrutacji | 3.0 | 13.02.2025 13:56 Martyna Nocoń |
| Informacje dotyczące rekrutacji | 2.0 | 13.02.2025 13:54 Martyna Nocoń |
| Informacje dotyczące rekrutacji | 1.0 | 13.02.2025 13:52 Martyna Nocoń |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP