Powrót

IX edycja 2024 r.

Na różnokolorowym tle umieszczone zostały informacje dotyczące konkursu.

WYNIKI IX SZKOLNEGO KONKURSU SOLFEŻOWO-RYTMICZNEGO
 

Grupa I

1. Bartecka Alicja - laureat
2. Siemińska Matilda - laureat
3. Siemińska Helena - laureat
4. Bubel Martyna - wyróżnienie
5. Razik Antonina - wyróżnienie
6. Pszon Sofia - wyróżnienie
 

Grupa II

1. Jabłońska Julia - laureat
2. Klepuszewska Natalia  - wyróżnienie
3. Staniec Wiktoria - wyróżnienie


Grupa III

1. Stachera Adrianna  - laureat
2. Stefanko Amelia - laureat
3. Rowicka Julia - wyróżnienie
4. Sobczak Alicja  - wyróżnienie
 

Grupa IV

1. Woźniak Lena  - laureat
2. Laszczyński Bartosz - wyróżnienie
 

Grupa V

1. Kunysz Patrycja - laureat
2. Baryła Lena - wyróżnienie
3. Kania Miłosz  - wyróżnienie

 

 

Regulamin znajduje się pod poniższym plakatem

Na różnokolorowym tle umieszczone zostały informacje dotyczące konkursu.

IX SZKOLNY KONKURS SOLFEŻOWO-RYTMICZNY

dla uczniów Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Strzelinie

Regulamin

1. Organizatorem Konkursu jest Państwowa Szkoła Muzyczna I stopnia w Strzelinie.

2. Konkurs solfeżowo-rytmiczny jest konkursem wewnątrzszkolnym, przeznaczonym dla wszystkich  uczniów PSM I st. w Strzelinie. Udział w konkursie NIE jest obowiązkowy.

3. Konkurs odbędzie się w dniu 15.05.2024 r.  w budynku PSM I st. w Strzelinie w budynku szkoły przy ul. Jana Pawła II 25 w sali nr 19.

4. Konkurs zostanie przeprowadzony przez wyznaczoną komisję na zasadzie indywidualnych przesłuchań uczniów.  Zadaniem komisji będzie kontrola i ocena wykonania wylosowanego ćwiczenia solfeżowego i ćwiczenia rytmicznego oraz jednego ćwiczenia do wykonania a vista (ocenianie wg skali punktowej 0-25 pkt.).
W skład komisji wejdą nauczyciele odpowiedzialni za organizację Konkursu.

5. Zgłoszenia do konkursu należy dokonać do 10.05.2024 r. poprzez dziennik elektroniczny MOBIREG lub bezpośrednio u nauczyciela kształcenia słuchu.

6. Zadania konkursowe będą przygotowywane pod kierunkiem nauczyciela na zajęciach obowiązkowych uczniów (podstawy rytmiki i kształcenie słuchu). Zadania konkursowe zostaną podzielone na trzy rodzaje:

- zadanie solfeżowe,

- zadanie rytmiczne,

- zadanie do wykonania a vista.

Zadanie solfeżowe to wylosowanie jednego spośród kilku przygotowanych ćwiczeń głosowych opartych na  materiale programowym przedmiotu kształcenie słuchu obowiązującym na danym etapie nauki ucznia i zaśpiewanie go nazwami literowymi lub solmizacją.

Zadanie rytmiczne to również wylosowanie jednego spośród kilku ćwiczeń opartych na materiale programowym przedmiotu kształcenie słuchu obowiązującym na danym etapie nauki ucznia i wykonanie go w dowolny sposób.

Zadanie do wykonania a vista to wykonanie głosem melodii zadanej przez komisję nazwami literowymi lub solmizacją. Uczestnik otrzymuje czas 1 minuty na wstępne przygotowanie ćwiczenia.

7. Oficjalne ogłoszenie laureatów nastąpi podczas najbliższego szkolnego koncertu lub uroczystego zakończenia roku szkolnego. Wyniki uczestników i ich szczegółowe omówienie zostanie przeprowadzone dla osób zainteresowanych na kolejnych zajęciach podstaw rytmiki/kształcenia słuchu po przeprowadzonym konkursie.

8. Dla laureatów przewidziane są nagrody rzeczowe i dyplomy, które zostaną przekazane w najbliższym możliwym terminie. Dodatkowo laureaci poszczególnych kategorii otrzymają ocenę celującą jako cząstkową ocenę z przedmiotu kształcenie słuchu. Uczniowie, którzy zaprezentują się bardzo dobrze, niemniej nie zostaną laureatami, otrzymają ocenę bardzo dobrą jako cząstkową ocenę z przedmiotu kształcenie słuchu.

9. Nauczyciele odpowiedzialni za organizację Konkursu:

- Dariusz Latosi

- Karolina Figiel

- Jakub Zwarycz

10. Kryteria oceniania:

Członkowie komisji będą oceniali wykonania w skali od 0 do 25 pkt za ćwiczenie. Oceny poszczególnych członków komisji zostaną zsumowane oraz podzielone przez liczbę członków komisji co wyznaczy wynik punktowy danego uczestnika.

Ćwiczenia solfeżowe oraz ćwiczenie a vista – oceniane będzie:

właściwa intonacja głosowa, odpowiednie nazewnictwo dźwięków (literowe lub solmizacyjne), dokładność pod względem rytmicznym oraz agogicznym.

Ćwiczenia rytmiczne – oceniane będzie:

precyzja rytmiczna oraz agogiczna, koordynacja klaskania z głosem, odpowiednia pomoc głosu przy wykonaniu ćwiczenia (np. tataizacja).

Pozytywne zaliczenie ćwiczenia:

(25 pkt.) otrzymuje uczeń, który bez żadnych zastrzeżeń wykonał wylosowane zadanie.

(21-24 pkt.) otrzymuje uczeń, który bardzo dobrze wykonał wylosowane zadanie.

(16-20 pkt.) otrzymuje uczeń, który w stopniu zadowalającym wykonał wylosowane zadanie.

(13-15pkt.) otrzymuje uczeń, któremu udało się wykonać poprawnie wylosowane zadanie tylko przy pomocy nauczyciela.

(12-0 pkt.) otrzymuje uczeń, który pomimo pomocy nauczyciela wykonał zadanie z rzeczowymi błędami lub który odmówił wykonania zadania.

11. Konkurs zostanie rozstrzygnięty w 5 kategoriach odpowiadających klasom w PSM I st. w Strzelinie:

1) Klasy I/6
2) Klasy II/6, I/4
3) Klasy III/6, IV/6, II/4
4) Klasy V/6 i III/4
5) Klasy VI/6 i IV/4

{"register":{"columns":[]}}