W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Misja Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia im. Ludomira Różyckiego w Świdnicy

1. Podstawowym zadaniem, misją placówki jest kształcenie muzyczne młodych ludzi wrażliwych na piękno i dobro, którzy świadomie i z chęcią będą korzystać z dóbr kultury oraz do współtworzenia tych dóbr. Chcemy przygotować tych młodych ludzi do ustawicznej pracy nad sobą i swoimi talentami, do odpowiedzialności za swój rozwój i doskonalenie umiejętności zdobytych wcześniej.
2. Podstawowym zadaniem wszystkich nauczycieli jest, wedle słów ich samych:
•    chęć przenoszenia i zarażenia dzieci własnym entuzjazmem i umiłowaniem muzyki,
•    kształtowanie i wspieranie osobowości dziecka, wywieranie pozytywnego wpływu poprzez dobry przykład,
•    tworzenie właściwego klimatu ważnego dla rozwoju dziecka w procesie uczenia się i nabywania trudnych dla niego czasem umiejętności,
•    motywowanie do pracy i poszukiwanie najwłaściwszych w tym zakresie metod,
•    kształcenie pozytywnego wizerunku ucznia poprzez wspierające ocenianie oraz docenianie jego wysiłku i zaangażowania,
•    poszukiwanie sojuszników dla wsparcia pracy naszych uczniów wśród rodziców, w środowisku, w nich samych,
•    poświęcanie naszym uczniom czasu na rozmowy o ich problemach, lekcjach i oczekiwaniach, by móc im sprostać dla ich dobra.
3. Tworzenie spójnej organizacji
•    by każdy pracownik miał określone swoje zadania, a procedury postępowania w każdej sytuacji były ustalone, a zadania dla pracowników i kadry pedagogicznej wyważone i odpowiednio zapisane,
•    przywiązuje się ogromną wagę do właściwego obiegu informacji zarówno dyrektor jak i nauczyciele oraz pracownicy dążą do kształtowania demokratycznej struktury zarządzania szkołą,
•    Nauczyciele posiadają autonomię w zakresie metod diagnozowania możliwości uczniów i sposobów motywowania ich do pracy nad własnym rozwojem,
•    Nauczyciele są zobowiązani do doskonalenia się w zakresie merytorycznym i w nowoczesnej pedagogice, najnowszych odkryciach z psychologii, metodyce oddziaływań w procesie komunikowania się z uczniem i ze wszystkimi partnerami szkoły,
•    Każdy nauczyciel – wychowawca ma obowiązek w sposób kulturalny i partnerski komunikować się z rodzicami, informować ich o osiągnięciach i potrzebach oraz o postępach ich dzieci, dostarczać im rzetelnej informacji.
4. Wychowujemy wszyscy:
•    własnym przykładem i wskazywaniem na postawy odpowiedzialności i ponoszenia konsekwencji za każdą decyzję,
•    okazujemy szacunek wszystkim uczestnikom procesu wychowania, szczególnie dzieciom,
•    właściwie organizując własny warsztat pracy nauczyciela, obrazujemy i wskazujemy na dobre wzorce i uczymy organizowania sobie własnej pracy przez ucznia,
•    promujemy właściwe, akceptowane przez społeczność szkolną wzory postępowania w określonych sytuacjach, postawy, które są zgodne z wartościami przyjętymi przez nas,
•    w duchu szacunku dla wysiłku, rzetelnej pracy nad sobą wskazując własnym przykładem te właściwe,
•    pomagamy uczniom radzić sobie z sytuacjami trudnymi, ucząc ich metod radzenia sobie z nimi i pokazując sposoby radzenia sobie ze stresem,
•    akceptowanie indywidualności każdego ucznia ale i nauczyciela oraz innych pracowników szkoły.
5. Oceniamy wszystkie starania i działania dzieci:
•    pozytywnie za każdą próbę rzetelnej pracy, wkład i wysiłek,
•    sprawiedliwie przez zastosowanie ustalonych z nimi kryteriów dopasowanych do aktualnych możliwości dzieci,
•    zachęcamy ich do pokonywania trudności jako drogi do sukcesu,
•    znając ich możliwości intelektualne, sprawnościowe i emocjonalne, dostosowujemy jednocześnie wymagania do nich,
•    podkreślamy przewagę samooceny ucznia nad oceną nauczyciela czy kogokolwiek, szczególnie w codziennej jego pracy,
•    traktujemy każdą ocenę jako informację i przekazujemy ją uczniowi i rodzicom tak, by miała ona charakter wskazań na przyszłość – co trzeba, można uczynić, by móc się doskonalić skutecznie i by praca przynosiła pożądane efekty.
•    w celu wzmacniania wizerunku ucznia opartego na rzetelnej informacji o jego postępach, pracy, możliwościach i aspiracjach, nie etykietujemy ich i nie oceniając ich możliwości raz na zawsze, obrazujemy możliwość zmiany i rozwoju i w każdej sytuacji,
•    wspólnie budujemy podstawowe zasady oceniania zawarte w szkolnym systemie oceniania.
 

{"register":{"columns":[]}}