W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Sekcja Higieny Komunalnej

Kierownik Sekcji Higieny Komunalnej
mgr inż. Monika Chudek
 

Uwaga. Ze względu na dużą ilość wniosków wpływających do PPIS w Gdyni, czas wydania opinii dot. obiektów noclegowych może ulec wydłużeniu.

 

Do zadań Sekcji Higieny Komunalnej należy:

  1. prowadzenie nadzoru sanitarnego w szczególności nad:
  • obiektami użyteczności publicznej;
  • warunkami higieniczno-sanitarnymi zakładów (domów) pogrzebowych oraz sprawowanie nadzoru nad właściwym postępowaniem ze zwłokami i szczątkami ludzkimi;
  • postępowaniem z odpadami medycznymi i bielizną w zakładach wykonujących świadczenia zdrowotne;
  • obiektami świadczącymi usługi hotelarskie i sportowe;
  • zakładami fryzjerskimi, kosmetycznymi, tatuażu i odnowy biologicznej, solariami, obiektami rekreacji wodnej i pływalniami;
  • warunkami higieniczno-sanitarnymi nieruchomości, obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz środków transportu publicznego (kolejowego i drogowego);
  • urządzeniami wodociągowymi oraz nad jakością wody do spożycia przez ludzi, w basenach kąpielowych, kąpieliskach i miejscach okazjonalnie wykorzystywanych do kąpieli;
  1. sporządzanie opracowań, komunikatów, sprawozdań dotyczących:  jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi, wód w kąpieliskach, miejsc okazjonalnie wykorzystywanych do kąpieli  i w basenach kąpielowych;
  2. sporządzanie ocen obszarowych jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi;
  3. dokonywanie klasyfikacji jakości wody w kąpieliskach;
  4. pobieranie do badań laboratoryjnych próbek wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi, w kąpieliskach, na pływalniach;
  5. aktualizacja danych w bazie monitoringu wody (woda Excel);
  6. prowadzenie internetowego serwisu kąpieliskowego;
  7. prowadzenie nadzoru nad materiałami i wyrobami stosowanymi w procesach uzdatniania i dystrybucji wody;
  8. opiniowanie wniosków dot. imprez masowych, regulaminów utrzymania czystości i porządku na terenie gmin;

INFORMACJA O WYMAGANYCH DOKUMENTACH W SPRAWIE WYDANIA POZWOLENIA NA EKSHUMACJĘ I PRZEWÓZ EKSHUMOWANYCH ZWŁOK/SZCZĄTKÓW:

  • Wniosek o wydanie zezwolenia na ekshumację ludzkich zwłok lub szczątków - plik do pobrania poniżej w sekcji Załączniki;
  • Pełnomocnictwo do działania w imieniu wnioskodawcy od pozostałych stron postępowania oraz do odbioru dokumentacji (w przypadku udzielenia pełnomocnictwa) - plik do pobrania poniżej w sekcji Załączniki;
  • Oświadczenie osoby uprawnionej do ekshumacji i pochowania ludzkich zwłok lub szczątków -  plik do pobrania poniżej w sekcji Załączniki;
  • Akt zgonu osoby ekshumowanej;
  • W przypadku gdy ekshumacja jest dokonywana przed upływem 2 lat od dnia zgonu – dokument o przyczynie zgonu (wykluczenie choroby zakaźnej);
  • Zgoda zarządcy cmentarza na którym odbędzie się ekshumacja zwłok lub szczątków wraz z podaniem terminu ekshumacji;
  • Zgoda zarządcy cmentarza na pochowanie ekshumowanych zwłok lub szczątków – w przypadku ich przewozu.

Informacje, jakie należy dołączyć do wniosku o zaopiniowanie obiektu noclegowego:

  • Rodzaj obiektu i prowadzonej działalności (NIP, PKD);
  • Liczba i rodzaj pomieszczeń (opis, plan, wyposażenie);
  • Liczba miejsc noclegowych;
  • Procedury dot. postępowania z bielizną pościelową (miejsce i częstotliwość prania, miejsce suszenia, transport i przechowywanie bielizny czystej i brudnej);
  • Procedury postępowania z kocami, kołdrami, poduszkami (częstotliwość prania i sposób przechowywania) oraz materacami (dezynfekcja);
  • Procedury przeprowadzania zabiegów deratyzacji i dezynsekcji (częstotliwość i sposób);
  • Informacja o zakazie palenia tytoniu i papierosów elektronicznych umieszczona w obiekcie zgodnie z ustawą z dnia 9 listopada 1995r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych;
  • Źródło zaopatrzenia w wodę (woda miejska, zbiornik), w przypadku zbiornika procedury dot. jego mycia, dezynfekcji, napełniania;
  • Aktualne badanie wody przeznaczonej do spożycia (Zakres badań jakości wody powinien być uzgodniony z PPIS w Gdyni. Badania zlecone przez wnioskodawcę powinny być przeprowadzone w laboratorium Państwowej Inspekcji Sanitarnej, a w przypadku braku takiej możliwości – w laboratorium o udokumentowanym systemie jakości prowadzonych badań jakości wody, zatwierdzonym przez właściwego państwowego powiatowego lub państwowego granicznego inspektora sanitarnego. Pobieranie próbek może być realizowane wyłącznie przez osoby przeszkolone do pobierania próbek wody przez organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej i posiadające aktualne zaświadczenie lub certyfikat albo zatrudnione w laboratorium, które uzyskało certyfikat w zakresie pobierania próbek wody).
  • Odprowadzanie ścieków;
  • Procedury dot. gospodarki odpadami  (sposób i miejsce gromadzenia odpadów, odbiór odpadów);
  • Procedury utrzymania czystości i porządku oraz dezynfekcji powierzchni,  w tym dotykowych środkami wirusobójczymi (zakres, częstotliwość i sposób wykonywanych czynności oraz używane środki i sprzęt) oraz sposób postępowania ze sprzętem porządkowym i jego przechowywanie;
  • Procedury dot. funkcjonowania obiektów noclegowych w trakcie trwania epidemii COVID-19 w Polsce opracowane na podstawie wytycznych GIS: https://www.gov.pl/web/rozwoj-technologia/hotele-i-inne-miejsca-noclegowe
  • Regulamin korzystania z obiektu.

Uwaga. Ze względu na dużą ilość wniosków wpływających do PPIS w Gdyni, czas wydania opinii dot. obiektów noclegowych może ulec wydłużeniu.

Materiały

Wniosek o wydanie zezwolenia na ekshumację ludzkich zwłok lub szczątków
FK​_0034​_e8​_wniosek​_o​_ekshum.pdf 0.07MB
Pełnomocnictwo związane z wnioskiem o wydanie zezwolenia na ekshumację zmarłego
Pełnomocnictwo​_NK​_20210312.pdf 0.07MB
Oświadczenie osoby uprawnionej do ekshumacji i pochowania ludzkich zwłok lub szczątków
FK​_0036​_e4​_oswiadcz​_upr​_o​_ekshum.pdf 0.12MB
{"register":{"columns":[]}}