31 MAJA - ŚWIATOWY DZIEŃ BEZ TYTONIU
26.05.2025
Kampania ujawnia strategie stosowane przez przemysł tytoniowy i nikotynowy w celu uczynienia swoich szkodliwych produktów atrakcyjnymi, szczególnie dla dzieci i młodzieży.
Każdego roku, 31 maja, Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) i jej partnerzy obchodzą Światowy Dzień bez Tytoniu. Coroczna kampania jest okazją do zwrócenia uwagi na globalną epidemię palenia tytoniu oraz promowanie skutecznych działań mających na celu ograniczenie używania tytoniu i produktów nikotynowych.
Tegoroczne hasło kampanii brzmi „Zdemaskować atrakcyjność: ujawnienie taktyk przemysłu tytoniowego i nikotynowego” (ang. „Unmasking the appeal: exposing industry tactics on tobacco and nicotine products”).
Musimy przełamać iluzję. Manipulacyjne projekty produktów, atrakcyjne smaki i marketing tworzą fałszywe poczucie bezpieczeństwa i wywołują pożądanie.
Taktyki przemysłu tytoniowego i nikotynowego, na które zwraca uwagę Światowa Organizacja Zdrowia obejmują m.in.:
- dodawanie smaków i dodatków poprawiających smak i maskujących szkodliwość produktów,
- atrakcyjne opakowania i design przyciągające uwagę młodych konsumentów,
- marketing cyfrowy wykorzystujący media społecznościowe i influencerów do promowania produktów.
Więcej:
Materiały
Plakat towarzyszący obchodom Światowego Dnia bez Tytoniuwho_wntd_2025_sm_card_kv.jpg 0.89MB