W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zadania sekcji Higieny Pracy

Do zadań Sekcji Higieny Pracy należy:

1. prowadzenie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi środowiska pracy, celem wzmocnienia ochrony zdrowia pracowników przed negatywnym oddziaływaniem szkodliwych i uciążliwych czynników występujących w miejscu pracy;

2. nadzorowanie i prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie chorób zawodowych;

3. nadzór nad przestrzeganiem przepisów w zakresie ustawy o substancjach chemicznych i ich mieszaninach;

4. nadzór nad przestrzeganiem przepisów w zakresie ustawy o produktach biobójczych;

5. kontrola przestrzegania przepisów w zakresie wprowadzonych do obrotu detergentów,

6. prowadzenie nadzoru nad prekursorami narkotyków kategorii 2 i kategorii 3;

7. nadzór nad przestrzeganiem przepisów w zakresie wytwarzania i wprowadzania do obrotu środków zastępczych;

8. nadzór nad przestrzeganiem przepisów w zakresie narażenia zawodowego pracowników na czynniki rakotwórcze i mutagenne w środowisku pracy,
w szczególności podczas prac związanych z usuwaniem bądź zabezpieczaniem wyrobów zawierających azbest;

9. nadzór nad przestrzeganiem przepisów w zakresie narażenia zawodowego pracowników na szkodliwe czynniki biologiczne w środowisku pracy;

10. analiza wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia występujących na stanowiskach pracy;

11. współpraca w zakresie ww. zadań z innymi służbami (m.in. z Państwową Inspekcją Pracy, służbą medycyny pracy, Policją);

12. gromadzenie i opracowywanie danych statystycznych dotyczących środowiska pracy;

13. opracowywanie planów pracy i zamierzeń oraz ich terminowa realizacja;

14. opracowywanie bieżących zagadnień problemowych zlecanych przez Śląskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego;

15. udzielanie porad i informacji w zakresie zagadnień merytorycznych dotyczących higieny  pracy;

16.  udział w dodatkowych czynnościach zlecanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.

{"register":{"columns":[]}}