W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kampania EFSA "Safe2Eat" 2025. Budujemy zaufanie konsumentów do bezpieczeństwa żywności w UE

27.06.2025

Safe2Eat_Ogólny_1080x1080

Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) we współpracy z partnerami z  całej Europy rozpoczynają tegoroczną edycję kampanii  #Safe2Eat 2025.

Każdego dnia dokonujemy niezliczonych wyborów żywieniowych, a na nasze decyzje wpływa szereg czynników.

Realizowana piąty rok kampania ma na celu dostarczenie konsumentom przystępnych i opartych na wiedzy naukowej informacji oraz wskazówek dotyczących bezpieczeństwa żywności, aby pomóc im w dokonywaniu świadomych wyborów dotyczących własnego odżywiania.

Kampania ma też pomagać w zrozumieniu, jak podejmować świadome decyzje dotyczące tego, jaką żywność kupować, spożywać oraz z jakich produktów spożywczych korzystać w bezpieczny i zdrowy sposób każdego dnia.

W tym roku kampania obejmuje 23 kraje, w porównaniu z 18 w 2024 roku, co stanowi istotny kamień milowy w realizacji jej kluczowego celu, jakim jest pomoc większej liczbie mieszkańców i mieszkanek Europy w dokonywaniu świadomych wyborów żywieniowych. 

Co nowego w kampanii w 2025 roku?

Opierając się na zeszłorocznych osiągnięciach, w 2025 roku organizatorzy kampanii Safe2Eat mają na celu poszerzenie jej oddziaływania poprzez:

  • Rozszerzenie zasięgu na 23 kraje, w tym pięć nowych krajów biorących udział w działaniach, zwiększanie zasięgu działań i zaangażowania w całej Europie.
  • Zwrócenie uwagi na kluczowe obawy konsumentów dotyczące bezpieczeństwa żywności, takie jak rola nauki w zapewnianiu bezpieczeństwa żywności, znaczenie czytelnego oznaczania produktów oraz korzyści płynące z ograniczenia marnowania żywności.
  • Zwiększenie dostępności informacji na temat bezpieczeństwa żywności dzięki nowym i łatwym do zrozumienia materiałom dostosowanym do różnych grup demograficznych i kontekstów kulturowych.

Kampania Safe2Eat ma na celu dotarcie do ogółu społeczeństwa, od osób o wysokim poziomie świadomości i niewielkiej trosce o bezpieczeństwo żywności po tych, którzy są bardzo zaniepokojeni i mniej poinformowani. W rezultacie styl komunikacji został zaprojektowany tak, aby był informacyjny i jasny, a jednocześnie utrzymywał uspokajający, optymistyczny i dynamiczny ton.

Przez cały rok w całej Unii Europejskiej oraz w poszczególnych państwach będą realizowane różnorodne działania w ramach kampanii Safe2Eat. Zachęcamy konsumentów do odwiedzenia oficjalnej strony internetowej kampanii, zapoznania się z materiałami edukacyjnymi i obserwowania komunikatów kampanii w mediach społecznościowych.

Więcej informacji na stronie https://www.efsa.europa.eu/pl/safe2eat

Zdjęcia (6)

{"register":{"columns":[]}}