W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Godziny funkcjonowania Centrów testowych COVID-19

uwaga pilny komunikat

Mobilny punkt pobrań wymazów DRIVE-THRU w Kościerzynie

Mobilny punkt wymazów w kierunku Sars-CoV-2 Drive-Thru mieści się pod Szpitalnym Oddziałem Ratunkowym przy Szpitalu Specjalistycznym w Kościerzynie, ul. Piechowskiego 36.
Czynny jest codziennie w godzinach 12.00-17.00.
Wymazy realizowane są zgodnie z kolejnością zgłoszeń na miejscu.

W punkcie Drive-Thru w Kościerzynie nie stosuje się zapisów na konkretne godziny. Wymazy są pobierane zgodnie z kolejnością zgłoszeń na miejscu. Wydłużona kolejka jest spowodowana rozwijającą się sytuacją epidemiologiczną w naszym regionie. 

Do Punktu Drive-Thru można również podejść pieszo z uwzględnieniem kolejności zgłoszeń na miejscu.
 
W sprawie komercyjnych (płatnych) badań w kierunku SARS-COV-2  wcześniejszy kontakt
z lek. Akradiuszem Błaszczykiem tel. 887 780 296.
Płatne badanie jest realizowane w takiej samej kolejności jak pozostałe tj. według zgłoszeń na miejscu.

 

Sprawdź, gdzie znajdują się mobilne punkty pobrań wymazu

https://pacjent.gov.pl/aktualnosc/test-w-mobilnym-punkcie-pobran

Kto może skorzystać z badania w mobilnym punkcie?

Osoby posiadające zlecenie:

  • na badanie wystawione przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej (POZ) lub w szpitalu
  • na badanie wystawione przez inspekcję sanitarną
  • wystawione przed przyjęciem do zakładu opiekuńczo-leczniczego lub zakładu pielęgnacyjno-opiekuńczego
  • przed przyjęciem do domu pomocy społecznej
  • przed przyjęciem do hospicjum
  • przed przyjęciem do stacji dializ.

Pamiętaj, że badanie należy wykonać jak najszybciej od uzyskania zlecenia. Od dnia następującego po dniu zlecenia testu przez lekarza POZ podlegasz 10 dniowej kwarantannie (masz jednak prawo opuścić miejsce jej odbywania na czas pobrania wymazu oraz dojazdu do punktu mobilnego i z powrotem do domu). Jeżeli wynik testu będzie negatywny, zostaniesz automatycznie zwolniony z kwarantanny.

Mam zlecenie na badanie finansowane przez NFZ, jakich dokumentów potrzebuję?

Proszę zabrać ze sobą dowód osobisty. Jeżeli nie posiadasz dowodu osobistego (nie masz nr PESEL), w zleceniu zostanie wpisany np. seria i nr Twojego paszportu – podaj go następnie w punkcie mobilnym. Nie musisz znać numeru zlecenia ani posiadać jego wydruku.

Czy mogę się umówić na test na konkretną godzinę?

Pacjenci przyjmowani są według kolejności przybycia. Nie ma możliwości umówienia się na konkretną godzinę. Jeżeli jednak podasz swój nr telefonu komórkowego na etapie wystawiania zlecenia, możesz otrzymać sms z sugerowanym terminem (dzień i godzina) oraz adresem mobilnego punktu w Twojej okolicy, w którym będziesz mógł wykonać badanie. System dokona dla Ciebie wstępnej rezerwacji tego terminu. Wystarczy, że w punkcie mobilnym pokażesz otrzymany sms. Pamiętaj jednak, że ww. termin ma charakter orientacyjny.

Do punktu mobilnego udaj się najlepiej własnym środkiem transportu.

W drodze na badanie i z powrotem należy też zachować zasady dystansowania społecznego.

Jak się przygotować do badania?

Na badanie zabierz ze sobą dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość (ten, którego serię i numer podawałeś osobie wystawiającej skierowanie na badanie).

Minimum 2 godziny przed badaniem:

  • nie spożywaj posiłków
  • nie pij
  • nie żuj gumy
  • nie płucz jamy ustnej i nosa
  • nie myj zębów
  • nie przyjmuj leków
  • nie pal papierosów.

Jak otrzymam wynik?

Twój wynik jest widoczny na Twoim Internetowym Koncie Pacjenta. Wynik widzi również twój lekarz POZ. O wyniku badania powinien poinformować Cię przychodnia POZ, w której świadczeń udziela Twój lekarz POZ.

Na swoim Internetowym Koncie Pacjenta oprócz wyniku testu znajdziesz informację o ewentualnym podleganiu kwarantannie lub izolacji domowej wraz z przewidywaną datą jej trwania.

Sprawdź, jak się zalogować na Internetowe Konto Pacjenta

Czy mogę wynik odebrać osobiście w punkcie pobrań?

Nie ma możliwości osobistego odbioru wyników. Są one udostępnione na Twoim Internetowym Koncie Pacjenta. Informację otrzymasz również od swojej placówki POZ.

Mam wynik pozytywny. Co teraz?

Od momentu uzyskania pozytywnego wyniku testu, powinieneś poddać się izolacji w domu, która w przypadku pacjenta bez objawów trwa 10 dni. Okres trwania izolacji możesz też sprawdzić na swoim Internetowym Koncie Pacjenta.

Po 7 dniu izolacji, ale nie później niż w jej 10 dniu, skontaktuje się z Tobą Twój lekarz rodzinny, aby sprawdzić Twój stan zdrowia i w przypadku utrzymujących się objawów wydłużyć okres izolacji. Czekaj również na kontakt z inspekcji sanitarnej, która przeprowadzi z Tobą wywiad epidemiologiczny w celu ustalenia osób, które mogły ulec zakażeniu w wyniku kontaktu z Tobą.

Jeżeli jednak poczujesz się gorzej, udaj się na oddział zakaźny szpitala lub wezwij karetkę dzwoniąc na nr 112.

Jeżeli jesteś poddany izolacji domowej, nie musisz uzyskiwać eZLA. ZUS posiada dostęp do danych w systemie EWP i udostępni je Twojemu pracodawcy, na tej podstawie zostanie Ci wypłacone należne świadczenie.

Wynik testu jest nierozstrzygający/niediagnostyczny

Kiedy mogę zrobić ponowny test?

Wykonaj test w ciągu 24–48 h, przy czym wcześniej poproś lekarza POZ o nowe skierowanie na badanie.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 

 

{"register":{"columns":[]}}