W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

EKSHUMACJA - Jak uzyskać zezwolenie na przeprowadzenie ekshumacji ?

27.10.2025

Czerwona róża na płycie granitowej

Ekshumacja zwłok i szczątków może być dokonana:
1) na umotywowaną prośbę osób uprawnionych do pochowania zwłok za zezwolenie właściwego inspektora sanitarnego,
2) na zarządzenie prokuratora lub sądu,
3) na podstawie decyzji właściwego inspektora sanitarnego w razie zajęcia terenu cmentarza na inny cel.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Lubinie jest właściwy w sprawach o ekshumacje osób pochowanych na cmentarzachznajdujących się na terenie powiatu lubińskiego, który obejmuje gminę miejską Lubin, gminę wiejską Lubin, gminę Ścinawa oraz gminę Rudna. 

W celu uzyskania zezwolenia na ekshumację zwłok i szczątków złóż wypełniony wniosek w siedzibie stacji, prześlij listownie na adres PSSE w Lubinie (1 Maja 15, 59-300 Lubin) lub prześlij poprzez e-Doręczenia (AE:PL-81091-97204-GTGEC-30). Wzór wniosku dostępny jest w siedzibie stacji oraz w załączeniu poniżej wraz z ulotką informacyjną. 

 

Materiały

Ulotka
w​_sprawie​_ekshumacji.pdf 0.18MB
Pobierz plik .pdf
Wniosek​_o​_zezwolenie​_na​_ekshumację.pdf 0.11MB
Wniosek o ekshumację
do​_edycji.doc 0.07MB
{"register":{"columns":[]}}