EKSHUMACJA - Jak uzyskać zezwolenie na przeprowadzenie ekshumacji ?
27.10.2025
Ekshumacja zwłok i szczątków może być dokonana:
1) na umotywowaną prośbę osób uprawnionych do pochowania zwłok za zezwolenie właściwego inspektora sanitarnego,
2) na zarządzenie prokuratora lub sądu,
3) na podstawie decyzji właściwego inspektora sanitarnego w razie zajęcia terenu cmentarza na inny cel.
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Lubinie jest właściwy w sprawach o ekshumacje osób pochowanych na cmentarzachznajdujących się na terenie powiatu lubińskiego, który obejmuje gminę miejską Lubin, gminę wiejską Lubin, gminę Ścinawa oraz gminę Rudna.
W celu uzyskania zezwolenia na ekshumację zwłok i szczątków złóż wypełniony wniosek w siedzibie stacji, prześlij listownie na adres PSSE w Lubinie (1 Maja 15, 59-300 Lubin) lub prześlij poprzez e-Doręczenia (AE:PL-81091-97204-GTGEC-30). Wzór wniosku dostępny jest w siedzibie stacji oraz w załączeniu poniżej wraz z ulotką informacyjną.
Materiały
Ulotkaw_sprawie_ekshumacji.pdf 0.18MB Pobierz plik .pdf
Wniosek_o_zezwolenie_na_ekshumację.pdf 0.11MB Wniosek o ekshumację
do_edycji.doc 0.07MB