Zadania
1) Nadzór sanitarny nad warunkami zdrowotnymi środowiska pracy oraz utrzymaniem należytego stanu higienicznego zakładów pracy w celu zapobiegania powstawaniu chorób zawodowych i innych chorób związanych z warunkami pracy.
2) Nadzór nad szkodliwymi dla zdrowia czynnikami biologicznymi w środowisku pracy oraz ochroną zdrowia pracowników zawodowo narażonych na te czynniki.
3) Nadzór nad substancjami, mieszaninami, czynnikami lub procesami technologicznymi o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy,
4) Nadzór nad bezpieczeństwem i higieną pracy przy przygotowywaniu, podawaniu i przechowywaniu leków cytostatycznych w podmiotach leczniczych.
5) Nadzór nad warunkami bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest.
6) Nadzór nad przestrzeganiem przez podmioty i osoby wprowadzające do obrotu, importujące, eksportujące i stosujące w działalności zawodowej substancje chemiczne i ich mieszaniny, przepisów ustawy o substancjach chemicznych i ich mieszaninach oraz innych aktów prawnych w tym zakresie.
7) Nadzór nad przestrzeganiem przepisów ustawy o produktach biobójczych w zakresie wprowadzania do obrotu produktów biobójczych i substancji czynnych przeznaczonych do stosowania w produktach biobójczych oraz ich stosowania w działalności zawodowej.
8) Nadzór nad przestrzeganiem przez podmioty wprowadzające do obrotu prekursory narkotyków kategorii 2 i 3 przepisów ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii oraz rozporządzeń (WE) Parlamentu Europejskiego i Rady w zakresie handlu prekursorami narkotyków pomiędzy Wspólnotą a państwami trzecimi
9) Nadzór nad warunkami i ograniczeniami wprowadzania do obrotu i stosowania środków powierzchniowo czynnych i detergentów zawierających środki powierzchniowo czynne określonych przepisami w sprawie detergentów.
10) Nadzór nad przestrzeganiem ustawowego zakazu wytwarzania i wprowadzania do obrotu środków zastępczych oraz sprawowanie nadzoru nad nowymi substancjami psychoaktywnymi.
11) Nadzór nad podmiotami gospodarczymi w zakresie wytwarzania, wprowadzania do obrotu, udostępniania na rynku oraz stosowania w działalności zawodowej produktów kosmetycznych
12) Prowadzenie postępowania administracyjno-egzekucyjnego w nadzorowanych obiektach.
13) Prowadzenie postępowania administracyjnego w sprawach dotyczących chorób zawodowych i wydawanie decyzji w przedmiotowym zakresie.
14) Sporządzanie ocen, informacji i wystąpień w zakresie zagrożeń środowiska pracy z uwzględnieniem chorób zawodowych dla miasta Lubin i powiatu lubińskiego.
15) Udział w szkoleniach organizowanych przez Wojewódzką Stację Sanitarno – Epidemiologiczną we Wrocławiu oraz inne jednostki.
16) Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Stacji i organami samorządu i administracji państwowej w zakresie zagadnień higieny pracy.
17) Rozpatrywanie odwołań/zażaleń, wniosków i interwencji w zakresie działalności Sekcji Higieny Pracy.