W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Higiena Pracy

Do zakresu działania Sekcji Higieny Pracy należy w szczególności:

  1. Bieżąca kontrola i nadzór nad przestrzeganiem przepisów w ramach nadzoru bieżącego nad warunkami pracy w środowisku pracy.
  2. Kontrola przestrzegania przepisów ustawy o substancjach chemicznych i ich mieszaninach przez podmioty wprowadzające te preparaty chemiczne do obrotu oraz stosujące je w działalności zawodowej.
  3. Kontrola przestrzegania przepisów ustawy o produktach biobójczych przez podmioty wprowadzające te produkty do obrotu i stosujące je w działalności zawodowej.
  4. Kontrola przestrzegania warunków i ograniczeń wprowadzania do obrotu
    i stosowania środków powierzchniowo czynnych oraz detergentów zawierających środki powierzchniowo czynne.
  5. Kontrola przestrzegania przez podmioty przepisów dotyczących wprowadzania do obrotu prekursory kategorii 2 i 3.
  6. Kontrola zakładów pracy stosujących w działalności zawodowej substancje, preparaty, czynniki lub procesy technologiczne o działaniu rakotwórczym lub mutagennym.
  7. Kontrola przestrzegania przepisów dotyczących  realizacji wymogów w zakresie występowania w środowisku pracy szkodliwych czynników biologicznych oraz ochrony zdrowia pracowników zawodowo narażonych na te czynniki.
  8. Kontrola warunków zdrowotnych środowiska pracy w celu zapobiegania powstawaniu chorób zawodowych i innych chorób związanych z warunkami pracy.
  9. Uczestnictwo w ogólnopolskim systemie powiadamiania o stwierdzonych naruszeniach przepisów prawnych dotyczących obrotu chemikaliami,
  10. Uczestnictwo w projektach sieci CLEEN.
  11. Nadzór nad wymogami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest.
  12. Prowadzenie postępowania w sprawie wytwarzania i wprowadzania do obrotu środków zastępczych oraz monitorowanie pojawiania się nowych rodzajów produktów będących środkami zastępczymi, skutków wywołanych ich użyciem
    i miejsc występowania.
  13. Współpraca z innymi organami kontroli.

 

 

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Lublińcu, w nawiązaniu do prac Międzyresortowej Komisji do Spraw Najwyższych Dopuszczalnych Stężeń i Natężeń Czynników Szkodliwych dla Zdrowia w Środowisku Pracy oraz decyzji podjętej na 95 posiedzeniu Komisji w dniu 13 lipca 2020 r., zamieszcza wydane przez ww. Komisję komunikaty w zakresie wartości poziomów NDS i NDN czynników szkodliwych w środowisku pracy.

Materiały

Komunikat​_XI
Komunikat​_XI.pdf 0.49MB
Komunikat​_XII
Komunikat​_XII.pdf 0.49MB
Komunikat​_XIII
Komunikat​_XIII.pdf 2.66MB
{"register":{"columns":[]}}