W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Czyste Powietrze Wokół Nas - program edukacyjny dla przedszkolaków

15.09.2023

Czyste Powietrze Wokół Nas – program edukacyjny dla przedszkolaków
Ogólnopolski program edukacji antytytoniowej dla dzieci przedszkolnych
„Czyste powietrze wokół nas".
 
Cele główne programu:
  1. Wzrost kompetencji rodziców w zakresie ochrony dzieci przed ekspozycją na dym tytoniowy.
  2. Zwiększenie umiejętności dzieci w zakresie radzenia sobie w sytuacjach, gdy przebywają w zadymionych pomieszczeniach lub gdy dorośli palą przy nich tytoń.
Cele szczegółowe programu:
  1. Wyksztalcenie umiejętności rozpoznawania różnych źródeł dymów.
  2. Wyksztalcenie umiejętności rozpoznawania różnych dymów, „wydobycie” dymu papierosowego.
  3. Zwiększenie wrażliwości dzieci na szkodliwość dymu papierosowego.
  4. Zwiększenie wiedzy na temat skutków palenia papierosów.
  5. Zwiększenie wrażliwością dzieci na miejsca, w których mogą być narażane na dym.
Założenia programu:
  1. Ochrona dzieci przed szkodliwym wpływem dymu tytoniowego.
  2. Program ten jest adresowany do dzieci przedszkolnych, z udziałem rodziców i opiekunów.
  3. Stanowi on pierwsze ogniwo w cyklu programów antytytoniowych.
  4. Program ma charakter profilaktyczny, ale przede wszystkim ma na celu wykształcenie u dzieci świadomej postawy ochrony własnego zdrowia w sytuacjach, gdy są skazane na bezpośredni kontakt z palącymi.
  5. Program moje być rozszerzony na środowisko lokalne.
Program jest skierowany do dzieci 5-6 letnich i składa się z pięciu zajęć warsztatowych:
I. WYCIECZKA.
II. CO I DLACZEGO DYMI?
III. JAK SIĘ CZUJĘ, KIEDY DYMI PAPIEROS?
IV. CO SIĘ DZIEJE, GDY LUDZIE PALĄ PAPIEROSY?
V. JAK UNIKAĆ DYMU PAPIEROSOWEGO?

Metodyka programu:

Zajęcia z dziećmi mają charakter warsztatowy. Wykorzystywane są przede wszystkim metody aktywizujące, których istotą jest umożliwienie dzieciom zaangażowania wszystkich zmysłów i podjęcia różnych form aktywności w procesie zdobywania informacji i kształtowania umiejętności.
 
Poniżej zamieszczamy Poradnik dla koordynatora przedszkolnego

Materiały

Poradnik dla przedszkolnego koordynatora CPWN
Poradnik​_dla​_przedszkolnego​_koordynatora​_CPWN.pdf 14.51MB
Kwestionariusz dla przedszkolnego realizatora programu
Kwestionariusz​_dla​_przedszkolnego​_realizatora​_programu.doc 0.22MB
{"register":{"columns":[]}}