Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy Głównego Księgowego w szczególności należy:
prowadzenie księgowości zgodnie z obowiązującymi przepisami;
opracowywanie planów w zakresie wydatków i dochodów;
prowadzenie ewidencji uruchomionych środków zgodnie z planem;
przyjmowanie wszelkich rachunków za dostawy, roboty i usługi i inne;
kontrola wszystkich operacji gotówkowych i bezgotówkowych i sprawdzania ich pod względem formalno-rachunkowym;
sporządzanie sprawozdań w zakresie wydatków i dochodów;
prowadzenie księgowości analitycznej i syntetycznej w zakresie budżetu stacji;
sporządzanie bilansu rocznego w zakresie budżetu jednostki;
sporządzanie list płatniczych, naliczanie i rozliczanie podatku dochodowego oraz rozliczanie skła-dek ZUS;
prowadzenie kart wynagrodzeń;
prowadzenie księgowości materiałowej;
kontrola dokumentów zapewniających właściwy przebieg operacji gospodarczych;
bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości umożliwiające terminowe przekazywanie rzetelnych informacji w zakresie rozliczeń finansowych, oraz terminowe sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości;
planowanie i wykonywanie budżetu dochodów własnych, rozliczanie i sprawozdawczość w tym zakresie;
zapewnienie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych;
terminowe ściąganie należności i dochodów, roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań;
prowadzenie zasiłków z funduszu płac i ubezpieczeń społecznych;
prowadzenie rachunku i wszelkich operacji związanych z zakładowym funduszem świadczeń
socjalnych.