W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Sekcja Higieny Komunalnej

Starszy asystent - mgr Rafał Wysocki

Młodszy Asystent - inż. Sylwia Asztemborska 

 

Materiały

wniosek wywozu poza granice
Wniosek​_wywoz​_poza​_granice​_Sierpc.doc 0.03MB
wniosek o ekshumację
WNIOSEK​_O​_EKSHUMACJE.doc 0.04MB
oświadczenie o wyrażeniu zgody na ekshumację
oswiadczenie​_o​_wyrazeniu​_zgody​_na​_ekshumacje.doc 0.02MB
ogólna klauzula informacyjna
ogólna​_klazula​_informacyjna​_komunalka.doc 0.02MB
Do zadań Sekcji Higieny Komunalnej w Oddziale Nadzoru należy w szczególności:
1)    kontrola i nadzór nad higieną środowiska naturalnego i środowiska bytowania ludzi, z uwzględnieniem higieny urządzeń i obiektów użyteczności publicznej;
2)    nadzór  nad  warunkami  higieny  środowiska  bytowania  człowieka                     z  uwzględnieniem czystości  powietrza  atmosferycznego, stanu  urządzeń  służących  do  zaopatrywania  ludności w  wodę  oraz  zakładów  pracy                     i  transportu  osobowego;
3)    interpretacja  wyników  badań  oraz  ocena  jakości  zdrowotnej i stanu  zaopatrzenia ludności  w  wodę  do  spożycia oraz  ocena  jakości  wody                   w  kąpieliskach i krytej pływalni;
4)    pobieranie próbek wody do badań laboratoryjnych z uwzględnieniem potrzeb terenu i programu monitoringu  jakości wody oraz wydawanie oceny o jej przydatności;
5)    współdziałanie z laboratoriami Higieny Komunalnej w województwie w sposób umożliwiający zespolenie działalności laboratoryjnej z funkcją  kontroli;
6)    nadzór sanitarny nad ekshumacją zwłok, ich przewozem i miejscami chowania zmarłych oraz chowaniem zwłok i szczątków ludzkich sprowadzanych                       z zagranicy;
7)    współpraca  z  jednostkami  zajmującymi  się ochroną  zdrowia, odpowiednimi  komórkami organizacyjnymi  Wojewódzkiej Stacji  Sanitarno-Epidemiologicznej              w Warszawie  oraz innymi  komórkami  organizacyjnymi  Powiatowej  Stacji, organami samorządu terytorialnego  w  zakresie  określonym  przez  ustawę          o  Państwowej  Inspekcji  Sanitarnej;
8)    analiza  zagrożeń  zdrowotnych  w  oparciu  o  uzyskane  materiały z  działalności kontrolnej, badania  laboratoryjne  oraz  podejmowanie  stosownych  działań prozdrowotnych;
9)    prowadzenie postępowania administracyjnego i egzekucyjnego oraz innych spraw z zakresu administracji państwowej, wynikających z realizacji zadań inspekcji  sanitarnej;
10)ciągłe  doskonalenie  systemu  jakości.

 

{"register":{"columns":[]}}