W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zakres obowiązków

Do zadań Sekcji Higieny Komunalnej należy w szczególności:

1. kontrola przestrzegania przepisów dotyczących utrzymania należytego stanu higienicznego obiektów i urządzeń użyteczności publicznej, zakładów, instytucji, środków komunikacji publicznej oraz nieruchomości ze szczególnym uwzględnieniem:

    a) zakładów opieki zdrowotnej lecznictwa otwartego i zamkniętego,

    b) obiektów i środków transportu publicznego,

    c) obiektów mogących negatywnie wpływać na środowisko oraz zdrowie i życie ludzi,

    d) obiektów usługowych,

    e) obiektów wczasowo – turystycznych;

2. kontrola przestrzegania przepisów określających wymagania higieniczne i zdrowotne dotyczących higieny środowiska, a zwłaszcza czystości powietrza atmosferycznego, wody i innych elementów środowiska;

3. nadzór sanitarny nad urządzeniami służącymi do zaopatrzenia w wodę przeznaczoną do spożycia przez ludzi wraz z poborem próbek wody według obowiązujących norm i procedury poborowej;

4. prowadzenie monitoringu kontrolnego i przeglądowego jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi poprzez:

    a) sporządzanie harmonogramu i planu pobierania próbek wody,

    b) kompletowanie dokumentacji urządzeń wodnych,

    c) sporządzanie raportów i komunikatów,

    d)  prowadzenie dokumentacji z zakresu monitoringu,

    e) szacowanie ryzyka zdrowotnego oraz dokonywanie prognoz;

5. nadzór nad obiektami kąpielowymi i jakością wody w basenach oraz kąpieliskach;

6. konsultacja projektów technologicznych urządzeń wodnych i metod uzdatniania wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi i do celów rekreacyjnych;

7. zatwierdzanie systemu jakości badań laboratoriów zewnętrznych na podstawie wyników kontroli przeprowadzonych przez wyznaczone zespoły z laboratoriów Państwowej Inspekcji Sanitarnej;

8. koordynowanie pracami kontrolnymi w zakresie nadzoru nad zakładami opieki zdrowotnej lecznictwa otwartego i zamkniętego dotyczącymi zagadnień: epidemiologii, higieny pracy, higieny żywności i przedmiotów użytku;

9. nadzór nad przestrzeganiem przepisów o cmentarzach i chowaniu zmarłych, w tym prowadzenie postępowania w sprawie zezwoleń na ekshumację oraz przewóz zwłok i szczątków.

{"register":{"columns":[]}}