W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zadania Sekcji Higieny Pracy

Do zadań pracowników Sekcji Higieny Pracy należy:

  1. nadzór sanitarny nad warunkami zdrowotnymi środowiska pracy, a zwłaszcza zapobieganie powstawaniu chorób zawodowych i innych chorób związanych z warunkami pracy,
  2. kontrola przestrzegania przepisów dotyczących warunków zdrowotnych środowiska pracy, w tym w zakresie utrzymywania stężeń i natężeń czynników szkodliwych dla zdrowia poniżej dopuszczalnych norm,
  3. kontrola przestrzegania przez pracodawców ustawy o substancjach i preparatach chemicznych szczególnie w zakresie klasyfikacji, oznakowania i kart charakterystyki wprowadzanych do obrotu niebezpiecznych preparatów chemicznych,
  4. nadzór nad czynnikami rakotwórczymi w środowisku pracy i ocena realizacji przez pracodawców przepisów prawnych w tym zakresie,
  5. nadzór nad warunkami pracy pracowników narażonych na działanie czynników biologicznych,
  6. kontrola przestrzegania ustawy o produktach biobójczych,
  7. nadzór nad wprowadzonymi do obrotu prekursorami kategorii 2 i 3,
  8. nadzór nad stosowaniem i przechowywaniem środków ochrony roślin,
  9. prowadzenie ewidencji i rejestrów wynikających z przepisów prawnych oraz niezbędnych dla właściwego funkcjonowania Sekcji,
  10. realizacja postanowień zawartych w dokumentach systemu jakości.
{"register":{"columns":[]}}