W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Stanowisko ds. Nadzoru nad Chemikaliami i Środowiskiem Pracy

Do zadań stanowiska ds. Nadzoru nad Chemikaliami i Środowiskiem Pracy należy w szczególności:

  • zapobieganie powstaniu chorób zawodowych i innych chorób związanych z warunkami pracy,
  • kontrola przestrzegania przepisów określających warunki zdrowotne środowiska pracy;
  • kontrola przestrzegania przepisów dotyczących wywozu i przywozu oraz obrotu prekursorami narkotykowymi kategorii 2 i 3;
  • kontrola przestrzegania kontrola przestrzegania przez producentów, importerów, osoby wprowadzające do obrotu, stosujące lub eksportujące substancje chemiczne, ich mieszaniny lub wyroby przepisów dotyczących substancji chemicznych i ich mieszanin, produktów biobójczych, detergentów;
  • kontrola zakładów pracy w zakresie występowania w środowisku pracy szkodliwych czynników biologicznych oraz ochrony zdrowia pracowników zawodowo narażonych na te czynniki;
  • kontrola zakładów pracy stosujących w działalności zawodowej substancje chemiczne i ich mieszaniny, czynniki lub procesy technologiczne o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy;
  • kontrola przestrzegania wymogów w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest.
  • kontrola przestrzegania zakazu wytwarzania i wprowadzania do obrotu środków zastępczych lub nowych substancji psychoaktywnych; przestrzegania przepisów ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii;
  • przestrzegania przepisów ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii, dotyczących prowadzenia przez przedsiębiorców działalności w zakresie wytwarzania, przetwarzania, przerabiania, przywozu, wywozu, wewnątrzwspólnotowej dostawy lub wewnątrzwspólnotowego nabycia oraz wprowadzania do obrotu nowej substancji psychoaktywnej, w tym w postaci mieszaniny lub w wyrobie;
  • prowadzenie postępowań w sprawach chorób zawodowych;
  • sporządzanie ocen narażenia zawodowego w związku z podejrzeniem choroby zawodowej.
{"register":{"columns":[]}}