W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wniosek o wydanie decyzji o warunkach prowadzenia działań wymienionych w art. 118 ustawy o ochronie przyrody

Wymagania formalne dotyczące wniosku
Wydział Obszarów Chronionych
Zadanie Wniosek o wydanie decyzji o warunkach prowadzenia działań  wymienionych w art. 118 ustawy o ochronie przyrody
Podstawa prawna art. 118 a ust. 1 ustawy o ochronie przyrody
Wymagane dokumenty potrzebne do rozpatrzenia sprawy Do wniosku należy dołączyć:

1. poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej oraz wypis z rejestru gruntów obejmujące przewidywany teren, na którym prowadzone będą działania, o których mowa w art. 118 ust. 1;
2. w przypadku działań, o których mowa w art. 118 ust. 1 pkt. 2 – mapę zawierającą informacje z ewidencji wód, urządzeń melioracji wodnych oraz zmeliorowanych gruntów, o której mowa w art. 70 ust. 3 ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. – Prawo wodne;
3. w przypadku, o którym mowa w art. 118 ust. 9 – raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na obszar Natura 2000;
4. zgodnie z art. 72 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U z 2013 r. poz. 1235. ze zm.) – kserokopię decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, w stosunku do których nie przeprowadzono oceny oddziaływania na środowisko;
5. dowód uiszczenia opłaty skarbowej  za wydanie decyzji lub informację o zwolnieniu z opłaty skarbowej.
Forma załatwienia sprawy Decyzja o warunkach prowadzenia działań
Miejsce złożenia dokumentów

Dokumenty można składać:

1) osobiście lub pocztą na adres:

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gdańsku
ul. Chmielna 54/57, 80 - 748 Gdańsk

2) w formie elektronicznej poprzez platformę ePUAP: 

/rdos_gdansk/SkrytkaESP

Opłata Podlega opłacie skarbowej w wysokości 10 zł.
Wpłaty z tytułu opłaty skarbowej należy dokonać na adres:
Urząd Miejski w Gdańsku
31 1240 1268 1111 0010 3877 3935
Tytuł wpłaty „Opłata skarbowa za wydanie decyzji o warunkach prowadzenia działań”

W przypadku działania przez pełnomocnika opłata skarbowa za dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa 17 zł.
Tryb odwoławczy Od decyzji przysługuje stronie, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, odwołanie do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, za pośrednictwem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gdańsku
Uwagi / inne informacje Wniosek o wydanie decyzji o warunkach prowadzenia działań zgodnie z art. 118a ust. 2 i 3 ustawy o ochronie przyrody, musi zawierać:
1.    informację o miejscu prowadzenia działań;
2.    informację o rodzaju, zakresie oraz sposobie prowadzenia działań;
3.    informację o terminie prowadzenia działań;
4.    informację o proponowanych warunkach prowadzenia działań;
5.    uzasadnienie prowadzenia działań;
6.    w przypadku prowadzenia działań w obwodzie rybackim – wskazanie użytkownika tego obwodu;
7.    jeżeli zakres działań, o których mowa w art. 118 ust. 1, obejmuje czynności podlegające zakazom określonym w art. 51 ust. 1 lub art. 52 ust. 1 ustawy o ochronie przyrody, wniosek zawiera także informacje określone w art. 56 ust. 6.

Materiały

Wniosek o wydanie decyzji o warunkach prowadzenia działań wymienionych w art. 118 ustawy o ochronie przyrody
RDOS​_Gdansk​_wniosek​_o​_wydanie​_decyzji​_na​_dzialania​_na​_podstawie​_art​_118.docx 0.02MB
{"register":{"columns":[]}}