Sposób rozpatrywania skarg i wniosków
Informacja o sposobach zgłaszania skarg i wniosków w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Lublinie
Prawo składania skarg i wniosków do organów państwowych, zagwarantowane każdemu w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, realizowane jest zgodnie z przepisami Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego zwanej dalej „Kpa” oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
O tym, czy pismo jest skargą albo wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma.
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Wnioski mogą dotyczyć m.in. ulepszenia organizacji i poprawy funkcjonowania danego urzędu, wzmocnienia praworządności, zapobiegania nadużyciom.
Organem właściwym do rozpatrzenia skargi dotyczącej zadań lub działalności Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Lublinie jest Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska.
Skargi i wnioski dotyczące realizacji zadań przez inne urzędy, organy czy instytucje Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Lublinie przekaże zgodnie z właściwością do organu właściwego, zgodnie z art. 229 Kpa.
Należy pamiętać, że w sprawie, w której toczy się postępowanie administracyjne:
1) skarga złożona przez stronę podlega rozpatrzeniu w toku postępowania, zgodnie z przepisami Kpa;
2) skarga pochodząca od innych osób stanowi materiał, który organ prowadzący postępowanie powinien rozpatrzyć z urzędu.
Jak składać skargi, wnioski:
Skargi i wnioski można składać:
- pisemnie na adres: Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Lublinie, ul. Bazylianówka 46, 20-144 Lublin
- pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@lublin.rdos.gov.pl
- poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ePUAP): /rdoslublin/SkrytkaESP
- faksem pod nr 81 71 06 501
- skargi i wnioski można składać także ustnie do protokołu, sporządzanego w czasie spotkania z pracownikami Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Lublinie (w protokole zamieszcza się datę przyjęcia skargi lub wniosku, imię, nazwisko (nazwę) i adres zgłaszającego oraz zwięzły opis treści sprawy).
Godziny przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków:
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Lublinie lub Zastępca Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Lublinie oraz Naczelnicy Wydziałów przyjmują interesantów w sprawie skarg i wniosków w poniedziałki w godzinach od 14:00 - 15:30 i czwartki w godzinach od 9:00 - 10:00.
UWAGA:
Należy pamiętać, że skargi i wnioski zarówno te nadsyłane pocztą, jak i drogą elektroniczną, powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres wnoszącego skargę lub wniosek.
Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu zostaną pozostawione bez rozpoznania. Bez odpowiedzi pozostanie również korespondencja ponawiana w sprawach, które już zostały rozpatrzone, o ile nadawca nie przedstawi nowych faktów lub okoliczności (sprawy rozpatrywane w trybie art. 239 § 1 Kpa).
Od złożonej skargi w trybie Działu VIII Kpa nie pobiera się opłat.
Terminy
Jeżeli Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Lublinie będzie mógł rozpatrzyć skargę/wniosek, to załatwienie ich nastąpi niezwłocznie, nie później niż w terminie miesiąca.
Jeżeli będzie to musiał zrobić inny urząd, instytucja, jednostka, wówczas Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Lublinie przekaże skargę/wniosek w terminie 7 dni.
- Pierwsza publikacja:
- 27.10.2023 14:41 Sylwia Gielarek
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Agnieszka Skitał
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Sposób rozpatrywania skarg i wniosków | 1.0 | 27.10.2023 14:41 Sylwia Gielarek |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP