W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Skargi i wnioski

Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków w biurze Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Gdańsku odbywa się według następujących przepisów:

  • Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego
  • Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków
  • Zarządzenia nr 101 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 6 listopada 2023 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe

Skargi i wnioski można składać w następujący sposób:

  • listownie na adres: Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Gdańsku, ul. Ks. Franciszka Rogaczewskiego 9/19, 80-804 Gdańsk
  • osobiście w Kancelarii w godzinach 7:00-15:00
  • drogą elektroniczną na adres e-mail: rdlp@gdansk.lasy.gov.pl
  • za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej na platformie ePUAP

Skargę lub wniosek należy uzupełnić o: imię, nazwisko (nazwę) oraz adres nadawcy (w przypadku korespondencji przesyłanej pocztą elektroniczną również adres e-mail).

Zgodnie z § 8 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

Skargi i wnioski wpływające do biura Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Gdańsku  ewidencjonuje się w rejestrze skarg i wniosków, prowadzonym przez Wydział Kontroli i Audytu Wewnętrznego, który odpowiada za ewidencjonowanie oraz rozpatrywanie skarg i wniosków.

Przedmiotem skargi - zgodnie z art. 227 Kpa - może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiotem wniosku - zgodnie z art. 241 Kpa - mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

 

Dyrektor RDLP w Gdańsku lub upoważniony przez niego zastępca, przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy poniedziałek w godz. od 10:00 do 16:00, po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu terminu z sekretariatem RDLP w Gdańsku pod numerem telefonu: (58) 321 22 20.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
28.01.2025 06:38 ŁUKASZ PLONUS
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Karol Błaszczyk
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 1.0 28.01.2025 06:38 ŁUKASZ PLONUS

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}