W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących

W związku z wejściem w życie w dniu 1 kwietnia 2012 r. ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, Naczelnik Świętokrzyskiego Urzędu Skarbowego w Kielcach informuje, iż osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się tj. osoby głuche i głuchoniewidome, w kontaktach z organami administracji publicznej mają prawo do:

  1. korzystania z pomocy osoby przybranej tj. osoby, która ułatwi porozumienie z osobą niepełnosprawną i udzielenie jej pomocy w załatwieniu spraw w organach administracji publicznej,
  2. usługi pozwalającej na komunikowanie się, udostępnionej przez organ administracji publicznej, polegającej na wykorzystaniu środków wspierających komunikowanie się tj. m.in.:
  • korzystanie z poczty elektronicznej;
  • przesyłanie faksów;
  • korzystanie ze strony internetowej danej instytucji.

3. świadczenia w postaci usług tłumacza:

  • polskiego języka migowego PJM;
  • systemu językowo-migowego SJM;
  • sposobów komunikowania się osób głuchoniewidomych SKOGN.

Świętokrzyski Urząd Skarbowy w Kielcach udostępnia w/w osobom następujące formy kontaktu:

  • poczta elektroniczna: swietokrzyski.us@mf.gov.pl;
  • fax: (41)  3647 550;
  • osoby, które chcą skorzystać z pośrednictwa tłumacza zobowiązane są do zgłoszenia tego faktu na co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Świętokrzyskim Urzędzie Skarbowym w Kielcach (z wyłączeniem sytuacji nagłych). Zgłoszenia należy dokonać na formularzu, którego wzór znajduje się poniżej.

Zgłoszenie można przesłać za pośrednictwem poczty elektronicznej, faksu lub złożyć w Kancelarii Urzędu Skarbowego.
Świadczenie to jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
W przypadku braku możliwości realizacji świadczenia, Naczelnik Urzędu Skarbowego zawiadomi wraz z uzasadnieniem osobę uprawnioną, wyznaczając możliwy termin realizacji świadczenia lub wskazując inną formę realizacji przysługujących uprawnień.
 

 
 

Materiały

wniosek
Wniosek​_Tłumacz​_IAS​_Kielce.docx 0.02MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
21.03.2025 12:46 Joanna Kępa
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Wieloosobowe Stanowisko ds. Komunikacji
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących 1.0 21.03.2025 12:46 Joanna Kępa

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}